• Curlingmorsan

Onsala/Vallda tråden del 2 =)

Här fortsätter vi från Onsala/Vallda att prata om allt mellan himmel och jord =)

Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27791553.html

Ebba & Felix mamma
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:46
    Länk till Listtråden där vi lägger alla våra listor: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30579162.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-11 23:07
    Nya tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m33504828.html
  • Svar på tråden Onsala/Vallda tråden del 2 =)
  • Ida2

Tack för svaret! Så om man vill ha någon som sjunger själv och kanske spelar till så kan man inte det? Vad tråkigt... När sonen döptes var vi helt själva där och fick bestämma allt själva. Kan man inte göra så i Onsala? Står alla familjerna och deras faddrar där framme samtidig`?

• cattan

Ja vi stod alla där framme under dopakten. Tror säkert att det går att ha önskemål. Vi hade prästen Tore och han sa att det brukar gå bra. Men det kändes lite som dop på löpande band och utanför stod 3 familjer till som skulle in och döpa, så det var lite tidspress.

• baronlinda

Men man kan ju välja att ha dop på en mässa också och då kandke man kan välja en sång...vet inte hur det funkar. När vi döpte eric hade vi med tore men han frågade om det var nån som ville sjunga...så fråga det kanske gå...och det är kanske inte så många barn som döps den dagen.

svanhild:GRATTIS lycka till!!

• Curlingmorsan

God morgon tråden!

GRATTIS Svanhild!  Kul att ha tillbax dig i tråden!

Cattan och Jenny tack för senast! Jättetrevligt! Det får vi snart göra om igen, och då hoppas vi att fler kan följa med.

Nu är vår altan snart klar. Tur att man har underbara grannar som hjälper till när man inte har en så händig man. Dom kom hit och sa hur Johan skulle göra och så hjälpte dom oxå till att bygga. Helt otroligt snällt! :) Så nu är det "bara" grästet som fattas och så är iaf framsidan av vår trädgård klar. Resten får vänta tills vi vinner på Lotto ;)

Ebba & Felix mamma
  • Ida2
    cattan skrev 2008-05-18 21:33:11 följande:
    Ja vi stod alla där framme under dopakten. Tror säkert att det går att ha önskemål. Vi hade prästen Tore och han sa att det brukar gå bra. Men det kändes lite som dop på löpande band och utanför stod 3 familjer till som skulle in och döpa, så det var lite tidspress.
    Okej, så ni stod alla tre familjerna framme plus era faddrar också?
    baronlinda skrev 2008-05-19 07:53:35 följande:
    Men man kan ju välja att ha dop på en mässa också och då kandke man kan välja en sång...vet inte hur det funkar. När vi döpte eric hade vi med tore men han frågade om det var nån som ville sjunga...så fråga det kanske gå...och det är kanske inte så många barn som döps den dagen.svanhild:GRATTIS lycka till!!
    Ja, det kanske är möjligt. Känner mig lite besviken eftersom Edvins dop blev så mysigt med bara han och min kusin sjöng och så, men det kanske blir bra ändå.
  • baronlinda

Ja familjerna och ev faddrar är med där framme. vi fick sitta ner och det var väldigt bra tycker jag. då blir det inte lika jobbigt för den som håller i barnet.

• Ida2
    baronlinda skrev 2008-05-19 09:39:30 följande:
    Ja familjerna och ev faddrar är med där framme. vi fick sitta ner och det var väldigt bra tycker jag. då blir det inte lika jobbigt för den som håller i barnet.
    Okej, ja det låter ju bra
  • cattan

Ebbabebbasmamma: Tack själv, det var verkligen trevligt!!!
    Jag sparar nog ullared till hösten, behöver inget speciellt just nu,,,men jag vet att pengarna rullar ändå

• Curlingmorsan
    cattan skrev 2008-05-19 14:34:54 följande:
    Ebbabebbasmamma: Tack själv, det var verkligen trevligt!!! Jag sparar nog ullared till hösten, behöver inget speciellt just nu,,,men jag vet att pengarna rullar ändå
    Cattan det blir Ulared till hösten oxå :)
    Ebba & Felix mamma
Svar på tråden Onsala/Vallda tråden del 2 =)