Sockerpullornas tråd
Gamla trådarna:
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m21936837.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m25081233.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28047519.html
Välkomna in
Nu hoppar jag in med en fånig fråga till er!!! 
Kan man byta ut strösocker mot florsocker?? Tänkte baka en tårtbotten men insåg att strösockret är slut..
Om man kan byta ut det hur mycket flor istället för socker??
Hoppas att ni har haft en fin mors dag och att ni har blivit ompysslade 
Hela dagen gick och det enda jag fick var ett "grattis på mors dag" från barnen.
Frukost fick jag både sätta fram och duka bort. Tvättat och diskat har jag också gjort.
Ingen blomma eller nå't... men nu på kvällen så fick jag min tårta!
Elisabet gjorde en tårta som smakade underbart!
(jag fick hjälpa till med bakandet och blandandet, men dekorerandet har hon stått för alldeles själv!
)
![]()
Sockerkaka som botten, vaniljkrämgrädde & Chokladpudding som fyllning och utanpå blev det hallongrädde gjord på hallonfärskostgrädde utan färskost ![]()
Maria X : Återigen, Heeeelt underbar tårta!!
Känns som jag börjar bli tjatig, men superlativen har liksom tagit slut när det gäller dina konstverk.. blir bara upprepningar nu!
MEN, denna senaste tårtan tror jag minsann tillhör en av mina favoriter ur ditt galleri.. Så somrig och skir.
Ankmor: Så söt den blev!!
Vad duktig hon är, din "lilla" tös!
Själv hade jag ingen värst morsdag... jobbade natt, sov till 13, åt lite lunch, fick migränanfall och låg i sängen med tyst och mörkt resten av dagen..
Dessutom hade jag ju inte mina stora pärlor hemma...
MEN min underbara dotter ringde iallafall, helt på eget bevåg, och sjöng en sång för mej tillsammans med sin lillebror! Mammahjärtat smälter! Gullungar!
Appropå gullungar, så är jag DJUPT imponerad av de fantastiska sockerkonstverk som visats upp här i tråden de senaste dagarna!
Såååå söta!!!
DEN typen av modellering klarar faktiskt jag också av!
Har ju lyckats riktigt bra 3 ggr redan (om jag får säga det själv
) och håller ju på med utformningen av den fjärde just nu! Den var vi förresten och tog några "under produktions-bilder" på i Fredags, och det ser ut att bli en riktigt sockerdocka denna gången med!
Här kommer en liten bild på mina första tre försök! Men eftersom jag _fortfarande_ är utan min älskade dator, fick det bli en dåligt inscannad bild, som råkade finnas på denna.

men det finns ju fler, om än gamla, bilder i mitt galleri på mina små blåögon!!
Kram på er!
Tack Ankmor
! Jag älskar oxå prästkragar men det blir nog inte fler, det sa "tapp, tapp" hela tiden när jag tejpade dom, det ramlade kronblad i parti och minut
Ser ut som en väldigt smaskig tårta och god lät den
Jag fick baka mig egen och inga blommor eller nåt heller... *snyft*
Tack Tussa
!! Helt OK med upprepningar
Låter som en lite trist mors dag, kul att få lite uppvaktning iaf
Riktigt söta konstverk du har åstadkommit oxå, blir såå sugen på att ha en till oxå... Kul att ha sett 4an lite ![]()
Tussa
Oh jösses... ja, jag kan se att du lyckats tre gånger.
Imponerande!
När är det BF med numero 4 ?
Jag har verkligen inte fortsatt med det här att binda blommor...*suck*
Jag vet inte hur jag ska starta...
Har ju tråd och tejp och allt men...
Om jag vill göra en ros, ja det vet jag.. börja med mitten osv...
men om jag vill göra en "platt" blomma..
Hur ska jag fästa den?
Hejsan tjejer!
Jag behöver eran hjälp, jag ska göra en tårta till min dotters student och hon vill ha fluff gjord på vitchoklad med jordgubbscrisp på ena lagret men vad ska jag ha i det andra lagret? Vill ju inte att det ska bli för sött.....
Gud va ni är duktiga på att modellera men jag har faktiskt lyckats 4 ggr jag med, fast det är länge sen nu
.
![]()
![]()
![]()
![]()
Patrik med flickvän Mathias Christofer Alexandra