• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • Ankmor

Jag ser det som så här; Snus är malplacerat vart det än befinner sig! I munnen, i dosan, på tårtan - ja, till och med i affären!
    Alltså tårtan är perfekt! *fniss*

Fler bloggar om Vita & Shabby hem finns i min pres!!
  • Aiwendil
    Ankmor skrev 2008-05-30 08:47:26 följande:
    Jag ser det som så här; Snus är malplacerat vart det än befinner sig! I munnen, i dosan, på tårtan - ja, till och med i affären! Alltså tårtan är perfekt! *fniss*
    Håller med till fullo på alla punkter
    Jag är mamma till en liten prins född 07-03-09
  • Ankmor
    Aiwendil skrev 2008-05-30 11:04:07 följande:
    Håller med till fullo på alla punkter
    Tack!
    Min sambo snusar och inser inte att vi andra tycker det är äckligt! Men bättre att han snusar än att han röker.
  • Solaika

Det är inte meningen att jag ska göra tårta idag Gråter Aaaaallt går fel Tänk om man bara kunde skita i allt.. men det går ju inte.. om typ 2 timmar kommer dom o hämtar doptårtorna som jag inte ens har delat bottnarna till. Fyllningarna är klara som tur är men jag hatar att täcka tårtor som inte har gonat ihop sig..
    om 3 timmar kommer dom o hämtar bröllopstårtan som jag är lite osäker på om den kommer att räcka till bitmässigt bara för att allting har bråkat.. buhuhuuuuu

färdiggnällt.. åter till köket

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Ankmor
    Solaika skrev 2008-05-30 13:53:16 följande:
    Det är inte meningen att jag ska göra tårta idag  Aaaaallt går fel Tänk om man bara kunde skita i allt.. men det går ju inte.. om typ 2 timmar kommer dom o hämtar doptårtorna som jag inte ens har delat bottnarna till. Fyllningarna är klara som tur är men jag hatar att täcka tårtor som inte har gonat ihop sig.. om 3 timmar kommer dom o hämtar bröllopstårtan som jag är lite osäker på om den kommer att räcka till bitmässigt bara för att allting har bråkat.. buhuhuuuuufärdiggnällt.. åter till köket
    Usch då!
    Stackars dig!
    *kramar om*
  • Maraschino

Någon som vet hur många gram 1dl margarin är!?

Hittade ett recept på cookies och där har de margarin i dl istället för gram..

• Ankmor
    Maraschino skrev 2008-05-30 15:17:33 följande:
    Någon som vet hur många gram 1dl margarin är!? Hittade ett recept på cookies och där har de margarin i dl istället för gram..
    1 dl flytande margarin är ca 90 gram , om det kan vara till någon hjälp.
  • Maraschino
    Ankmor skrev 2008-05-30 15:30:00 följande:
    1 dl flytande margarin är ca 90 gram , om det kan vara till någon hjälp.
    Tack!

Hittade i en av mina kokböcker och där är 1dl fast margarin ca 95g!! Kakorna blev jättegoda!!

Ska lägga in länken till de om det är nån som vill testa!!
  • Maraschino
    http://skrubba.egetforum.se/forum/viewtopic.php?t=505

Receptet till Cookisarna!!

Här har det även bakats bröd idag, sambon och minstingen har glatt hjälpt till!! Lillkillen har bakat ut brödbullar alldeles själv och ätit kakdeg!! Flört

Några tårtor är inte på G här, fast det är lika bra vet inte om jag skulle orka, har bara 8 dagar kvar till BF nu!!
Svar på tråden Sockerpullornas tråd