• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • Ankmor
    greeneyes skrev 2008-05-26 18:31:10 följande:
    ankmor: nä, det är två killar och de har beställt "klassiska" studenttårtor..
    Missade visst att det var två killar! hehe

Den tårtan Sexymala länkade till är ju toppen...
    Fler bloggar om Vita & Shabby hem finns i min pres!!
  • greeneyes

haha, ja det kan bli så ibland Cool

Ankmor skrev 2008-05-26 22:21:49 följande:
    Missade visst att det var två killar! heheDen tårtan Sexymala länkade till är ju toppen...
    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • annis41
    greeneyes skrev 2008-05-26 18:12:12 följande:
    ..sen är det ju lite knepigt vad man menar med vinröd.. vissa menar mörkt rödlila, andra (som jag) menar liksom djupröd åt det mörkare hållet.. svårt det där.. jag hade i alla fall thrift som pulver på de vinröda rosorna jag gjorde i mängder om ni minns.. jättebra nyans att borsta med, hade även i liiiite svart i thriften för att mörka färgen lite. 
    Ja jag vill också ha den mörk djupröd, så det blir väl till att beställa poppy och thift.
  • Solaika
    Ankmor skrev 2008-05-22 23:31:41 följande:
    *puffar* deltagarlistan för sockerpullsträffen 18-20 Juli : Tussa, MariaX, Ankmor, JFL, Aiwendil, Greeneyes25-27 Juli: Tussa, MariaX, Ankmor, JFL, Aiwendil1-3 Augusti: Tussa, MariaX, Greeneyes, (Aiwendil osäkert ännu)8-10 Augusti: Tussa, MariaX, Ankmor
    Vet ju inte alls ännu.. har inte fått nåt schema fram till midsommar ens. Allt jag vet är att jag börjar den 9e juni.

Va många fina konstverk ni har lyckats med allihopa! Är jag alldeles ensam om att inte ha tillverkat nån sån än? Dumma skola, ta slut!!

Maria - säger som de andra om din tårta! Finns lixom inte ord. Wow!

Ankmor - va gulligt av din dotter att baka tårta åt dig! Själv gav jag och sambon en oljad altan och en målad fasad till mamma i söndags

Sen måste jag förklara min frånvaro.. Dels har vi hållt på med slutputset på C-uppsatsen som nu är klar för opponering om en vecka. Dels har vi varit hos mina föräldrar. Men den största anledningen är nog att jag hastigt och lustigt fick en hög minibebisar här hemma. http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1924936 Våra gerbilbröder visade sig plötsligt vara en hane och en hona. Så vi har tre små 5grams bebisar där nu. Sen är vi dessutom "barnvakt" åt en av honorna vår uppfödare har, och den honans 5 ungar som är 4 dagar äldre än våra ungar. Så från 4 gerbiler så har vi nu 13 stycken här hemma (två andra vuxna har vi sen förut) plus att det kommer två till i studenthelgen. Mina tankar snurrar med andra ord mycket kring dessa bebisar o leta akvarium till pappan och allt som ska lösas kring detta.
    Dock har jag ju två doptårtor och en bröllopstårta till helgen här så nu är det bottenbak som gäller idag.

Hoppas ni har det bra allihopa!
    Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Fru Humla

åå nu är det dax för mig att göra den där mcdonaldstårtan till mitt 10års jubileum...
    jag har NOLL lust. datumet har varit preliminärt jättelänge så det blev inte klart förrän igår att mötet blir imorron...ååå vad sur jag är.
    hade ju stora planer men nu efter alla sjukveckor här är jag sååå trött
    ett upphöjt M ska det iaf bli som jag fick tips om när vi snackade om det här för länge sen men frågan är om jag orkar göra mmf till en 25 bitarstårta*sucksuck*
    eller ska jag försöka ha smörkräm eller glasyr över och lägga M:et på. har ju inte haft råd och tid att handla hem nån sp så det måste bli mmf eller något annat. marsipan lägger jag ner direkt, det höll jag på med så det räckte förrförra helgen*gnällgnällgnäll*
    nån som orkar peppa mig lite, vill inte bjuda på en halvtaskig tårta eftersom alla vet att jag håller på en del osv....

Gå gärna i mina fotspår men låt mig kliva ur dem först!
  • MariaX m 2

Tänkte kolla om nån har nån idé till mig , jag har en snustårta till helgen men jag vill inte göra en snusdosa, känns inte som jag kommer kunna göra det snyggt lixom. Vad tror ni om idén att göra en vanlig tårta, kanske MC-täcke och sen lägga på ett såntdäringa pergamentblad med några bra bevingade ord om snus ovanpå tårtan och kanske nån kvist eller nåt? Eller blir det tråkigt?
    Vill inte göra nån beige wannabe-snusdosa som folk kan säga att "-man ser ju att det ska föreställa en snusdosa"... Usch vad jag känner mig begränsad, det enda jag kan är blommor och det passar ju inte alltid, folk vill ha roliga, träffande tårtor - jag skulle vilja kunna modellera!!!!!

Solaika - Tack Kyss!! Jag börjar dock känna mig lite tjatig, jag gör ju alltid samma sak medans alla andra modellerar fantastiska saker. Jag gör blommor, bara det... suck.

Vad kul med bebisar !!! Och jisses vilket hektiskt liv; tårtor en masse, massor av råttor ( ), uppsats... hoppas det lugnar sig snart

Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • MariaX m 2
    Aiwendil skrev 2008-05-26 09:14:50 följande:
    Jag har verkligen inte fortsatt med det här att binda blommor...*suck*Jag vet inte hur jag ska starta... Har ju tråd och tejp och allt men...Om jag vill göra en ros, ja det vet jag.. börja med mitten osv...men om jag vill göra en "platt" blomma..Hur ska jag fästa den?
    Hur menar du platt blomma, en typ smörblomma menar du? Då binder man ståndarna på tråden, kavlar ut fp'n med en liten topp på baksidan och sen sticker man ut blomman. Sen drar man igenom tråden med ståndarna genom blomman och låter den gå igenom toppen på baksidan och snurrar ner fp'n lite på tråden bakom så det fäster. Är jag jätterörig nu eller fattar nån vad jag menar ?
    Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • Solaika

Maria - Dina tårtor kan inte bli tjatiga! Dom är så vackra! Jag vill oxå kunna göra så fina tårtor som du! Jag ät rejält nervös inför bröllopstårtan nu.. Doptårtor har jag gjort förut så det är lugnt.. men hjääälp för bröllopstårtan

Det är jättemysigt med alla bebisar. Dom e så söta Jag får hålla mig till dem eftersom jag inte har några sockerbebisar som ni andra

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Aiwendil

Maria....
    Hahaha... du beskriver säkert jättebra men för en som aldrig läst en manual utan bara är helt praktisk (vill seeee när folk visar) så suddas orden bara ihop och allt jag fick ut av det du skrev var: Hur menar du, en platt blomma, ja (tänkte jag), okej.. då är det kört..

*asg*

Nej då.. jag förstod lite... men kanske inte helt

Jag är mamma till en liten prins född 07-03-09
Svar på tråden Sockerpullornas tråd