Sockerpullornas tråd
Gamla trådarna:
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m21936837.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m25081233.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28047519.html
Välkomna in
åååååååååååååhhhhhhhhhhhh!! tack!!! precis vad jag var ute efter!!!! ![]()
haha, ja det kan bli så ibland 
åå nu är det dax för mig att göra den där mcdonaldstårtan till mitt 10års jubileum...
jag har NOLL lust. datumet har varit preliminärt jättelänge så det blev inte klart förrän igår att mötet blir imorron...ååå vad sur jag är.
hade ju stora planer men nu efter alla sjukveckor här är jag sååå trött
ett upphöjt M ska det iaf bli som jag fick tips om när vi snackade om det här för länge sen men frågan är om jag orkar göra mmf till en 25 bitarstårta*sucksuck*
eller ska jag försöka ha smörkräm eller glasyr över och lägga M:et på. har ju inte haft råd och tid att handla hem nån sp så det måste bli mmf eller något annat. marsipan lägger jag ner direkt, det höll jag på med så det räckte förrförra helgen*gnällgnällgnäll*
nån som orkar peppa mig lite, vill inte bjuda på en halvtaskig tårta eftersom alla vet att jag håller på en del osv....
Tänkte kolla om nån har nån idé till mig
, jag har en snustårta till helgen men jag vill inte göra en snusdosa, känns inte som jag kommer kunna göra det snyggt lixom. Vad tror ni om idén att göra en vanlig tårta, kanske MC-täcke och sen lägga på ett såntdäringa pergamentblad med några bra bevingade ord om snus ovanpå tårtan och kanske nån kvist eller nåt? Eller blir det tråkigt?
Vill inte göra nån beige wannabe-snusdosa som folk kan säga att "-man ser ju att det ska föreställa en snusdosa"... Usch vad jag känner mig begränsad, det enda jag kan är blommor och det passar ju inte alltid, folk vill ha roliga, träffande tårtor - jag skulle vilja kunna modellera!!!!!
Solaika - Tack
!! Jag börjar dock känna mig lite tjatig, jag gör ju alltid samma sak medans alla andra modellerar fantastiska saker. Jag gör blommor, bara det... suck.
Vad kul med bebisar
!!! Och jisses vilket hektiskt liv; tårtor en masse, massor av råttor (
), uppsats... hoppas det lugnar sig snart ![]()
Maria - Dina tårtor kan inte bli tjatiga! Dom är så vackra! Jag vill oxå kunna göra så fina tårtor som du! Jag ät rejält nervös inför bröllopstårtan nu.. Doptårtor har jag gjort förut så det är lugnt.. men hjääälp för bröllopstårtan
Det är jättemysigt med alla bebisar. Dom e så söta
Jag får hålla mig till dem eftersom jag inte har några sockerbebisar som ni andra ![]()
Maria....
Hahaha... du beskriver säkert jättebra men för en som aldrig läst en manual utan bara är helt praktisk (vill seeee när folk visar) så suddas orden bara ihop och allt jag fick ut av det du skrev var: Hur menar du, en platt blomma, ja (tänkte jag), okej.. då är det kört..
*asg*
Nej då.. jag förstod lite... men kanske inte helt ![]()