• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • annis41
    Ankmor skrev 2008-05-26 14:51:00 följande:
    Inte illa skulpterat hörrö! Hm... Varför inte hallonfärskostgrädde? Det är ju syrligt och gott, eller gör den på jordgubbar istället för hallon.
    Ja jordgubbsfärskostgrädde vore nog gott till. Det får det bli tror jag. Jag skulle vilja ha tag på en vinröd färg är det nån som vet om det finns, tycker att det är så himla jobbigt att blanda olika färger och det blir aldrig riktigt bra.
  • Ankmor
    Tussa missade ju att kommentera dina sockertoppar!

Naaawww såå söööta!
    *längtar på dom*
    Fler bloggar om Vita & Shabby hem finns i min pres!!
  • Ankmor
    annis41 skrev 2008-05-26 14:58:38 följande:
    Ja jordgubbsfärskostgrädde vore nog gott till. Det får det bli tror jag. Jag skulle vilja ha tag på en vinröd färg är det nån som vet om det finns, tycker att det är så himla jobbigt att blanda olika färger och det blir aldrig riktigt bra.
    Enligt Tårtdecor kan man få vinröd genom att just blanda
    http://www.tartdecor.se/product.asp?product=409&sub=6&page=1
  • annis41
    Ankmor skrev 2008-05-26 15:09:34 följande:
    Enligt Tårtdecor kan man få vinröd genom att just blanda www.tartdecor.se/product.asp&sub=...
    Ja men det är kanske lättare än som jag försöker göra nu blanda rosa, red red och svart......
  • greeneyes

..sen är det ju lite knepigt vad man menar med vinröd.. vissa menar mörkt rödlila, andra (som jag) menar liksom djupröd åt det mörkare hållet.. svårt det där.. jag hade i alla fall thrift som pulver på de vinröda rosorna jag gjorde i mängder om ni minns.. jättebra nyans att borsta med, hade även i liiiite svart i thriften för att mörka färgen lite. 

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • greeneyes

Förresten, nu trakasserar jag er med min fråga om studenttårtor. Har nu två beställningar till killar, de vill ha klassiska studenttårtor. Inget tema här alltså, förutom studentmössor. Men funderade på att göra en tvåvåningstårta (båda vill ha ca 30bit) där översta våningen är en studentmössa liksom. Vad tror ni om det? Men vad ska man dekorera understa våningen med i såna fall - är inte blommor lite tjejigt? *hjälp*

• Ankmor
    greeneyes skrev 2008-05-26 18:14:08 följande:
    Förresten, nu trakasserar jag er med min fråga om studenttårtor. Har nu två beställningar till killar, de vill ha klassiska studenttårtor. Inget tema här alltså, förutom studentmössor. Men funderade på att göra en tvåvåningstårta (båda vill ha ca 30bit) där översta våningen är en studentmössa liksom. Vad tror ni om det? Men vad ska man dekorera understa våningen med i såna fall - är inte blommor lite tjejigt? *hjälp*
    Vad har hon läst för program? Vad "vill hon bli när hon blir stor"?
    Kanske något tema kring det?
  • greeneyes

ankmor: nä, det är två killar och de har beställt "klassiska" studenttårtor..

• Sexymala
    greeneyes skrev 2008-05-26 18:14:08 följande:
    Nej, jag tycker inte blommor är tjejigt! Beror ju lite på vilka också.. någon ros, någon kalla, prästkrage, gerbera! Sedan kan ju temat gå i gult och blått! Kolla in klassisga studenttårtor. Gul/blått band osv..
Svar på tråden Sockerpullornas tråd