• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • greeneyes

ankmor: grattis! ljuvligt det lät när ni träffades!!

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Ankmor
    greeneyes skrev 2008-06-01 06:03:36 följande:
    ankmor: grattis! ljuvligt det lät när ni träffades!!
    Vi "träffades" första gången runt 1975-76 när han flyttade till min gård... Jag gick i samma grupp på förskolan och i samma klass som hans syster i ca 6 år och bodde granne med hans moster i ett par år innan vi blev ett par. Kan erkänna att jag var "kär" i honom redan som 10-åring
    Som svärfar säger; "Stod på tillväxt i 15 år" hehe
    Fler bloggar om Vita & Shabby hem finns i min pres!!
  • Ankmor

tack förresten!

• MariaX m 2

Tack JFL ! Stammen är typ 3 trådar och remsor med hushållspapper för att få tjockleken.
    Ååhh grattis Ankmor !! Låter lite som jag och min sambo, vi blev ihop '89 och hänger ihop fortfarande...

Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • Ankmor

Tack MariaX.
    Jag håller på med köket just nu - skall städa ordning ordentligt med skurat golv & det hela... som en liten överraskning tills han kommer hem från jobbet (jobbar extra idag).

Det är annars han som brukar fixtra med det.
    Sitter här för att vila ryggen lite...

• Solaika

Hej på er!
    Tårtorna vart trots allt över förväntan. Beställarna ojjade sig över hur fina dom va o jag såg bara alla fel öööverallt. Framför allt på bröllopstårtan. Dessutom hade jag lite halvpanik över smaken på den eftersom ganachen på 70%ig choklad smakade apa. Men jag har fått höra idag att kombinationen va jättegod iaf o alla älskade den. Jag har inte orkat lägga upp bilder här ännu. Jag ska.. men inte ikväll. Kommer imorn, det lovar jag.

Jag har inte orkat läsa igenom det ni har skrivit heller. Det enda jag kan säga är att jag vet inget om jobb efter midsommar. Jag har bara schema fram till midsommaraftons kväll. Får resten snart hoppas jag så då ska jag meddela när/om jag kan.

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Ankmor
    Solaika skrev 2008-06-01 23:00:15 följande:
    Hej på er! Tårtorna vart trots allt över förväntan. Beställarna ojjade sig över hur fina dom va o jag såg bara alla fel öööverallt. Framför allt på bröllopstårtan. Dessutom hade jag lite halvpanik över smaken på den eftersom ganachen på 70%ig choklad smakade apa. Men jag har fått höra idag att kombinationen va jättegod iaf o alla älskade den. Jag har inte orkat lägga upp bilder här ännu. Jag ska.. men inte ikväll. Kommer imorn, det lovar jag. Jag har inte orkat läsa igenom det ni har skrivit heller. Det enda jag kan säga är att jag vet inget om jobb efter midsommar. Jag har bara schema fram till midsommaraftons kväll. Får resten snart hoppas jag så då ska jag meddela när/om jag kan.
    Det är kul att se dig här ialla fall! Bara du inte faller ihop!

Tårtorna blev superbra, trots motgångar!

Är det inte konstigt det där med att vara nöjd?
    Själv står man och svär ve och förbannelse över en tårta och ser bara fel & skavanker medans beställaren/mottagaren/gästena står och ojjar och ooohhar
  • Solaika
    Ankmor skrev 2008-06-01 23:05:36 följande:
    Det är kul att se dig här ialla fall! Bara du inte faller ihop! Tårtorna blev superbra, trots motgångar!Är det inte konstigt det där med att vara nöjd?Själv står man och svär ve och förbannelse över en tårta och ser bara fel & skavanker medans beställaren/mottagaren/gästena står och ojjar och ooohhar
    Näe då.. än faller jag inte ihop.. har dock 5 tårtor i helgen så lite halt kanske jag är på söndag
    Ja, det är ju tur att beställarna inte ser alla fel
  • Solaika

Sådär.. nu har jag lyckats peta in bilderna så ni kan få se.

Börjar med doptårtorna som trots allt blev ganska bra.. liiite knöliga pga luft under locket som bara inte ville försvinna. Men det va inget beställaren la märke till. Ljusa bottnar med jordgubb och björnbär. Täckt i SP.
    Doptårta till en liten Moa. Ljusa bottnar med jordgubb och björnbär. Spacklad med vaniljgrädde och täckt med SP. Dekor i FP och kristyr.
    Likadan doptårta som nästa.

Sen bröllopstårtan som gjorde min fredag till ett mindre hell. Den vart inte alls som jag tänkt. För få bitar så jag fick kasta ihop en extra botten som bara vart pannkaka. Gick precis att pussla ihop till en sista våning. Fyllningen räckte inte så jag fick panikfixa liknande fyllning. Kunde inte alls hitta receptet på chokladkrämen jag spacklade med o FL vägrade fungera så jag kunde titta här. Blandade ut 1500 gram SP med 250 gram modelleringschoklad för att få lite chokladsmak på locket oxå. Elände så mjuk o svårjobbad SPn blev då. Dessutom gick det åt en hel burk brun färg för att få det mörkt.
    Tack o lov för rosorna som Fru fogeby gjorde till mig. Jag har bundit ihop dem men hon har gjort både blommor och blad.
    Bla bla.. här är den iaf:
    Bröllopstårta. Choklad rakt igenom. Chokladbottnar fyllda med 70%ig chokladganache och vit chokladganache. Spacklad med chokladkräm och täckt med SP blandat med MC.

Svar på tråden Sockerpullornas tråd