Inlägg från: zandrisen |Visa alla inlägg
  • zandrisen

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Hedda, jodå, fick en tid hos VC tillslut, och nu när jag pratade med maken hade han precis fått i Mick första dosen pencillin. Så förhoppningsvis vänder det snabbt, vet inte om jag fixar en sömnlös natt till nu när jag jobbar om dagarna...

Ang färgen så kan det kanske bero på att träet är behandlat med nån sorts olja, har ju slipat nåt innan du grundmålat eller? Svårt att måla oljebehandlat trä... Om det är det som är problemet, jag är långt ifrån ett proffs, så det är snarare en gissning från min sida!

• zandrisen
    Musli, ja herregud, vad ska man säga. Har varit aktiv i en tråd sedan först fick veta att jag var gravid med Mick, och haft kontakt med ca 100 andra tjejer med barn som skulle födas samtidigt som han. I början var allt skitkul, alla var så snälla och mysiga, sen utbröt värsta fejden! nu har den ursprungliga tråden delats i två, och folk anmäler varandra fram och tillbaka och blir avstängda titt som tätt... SKITTRÅKIGT! Ohyggligt trist att det ska behöva gå ut över din dotters kalas, har inte folk nå hyffs????

Mick sover nu, helt utmattad efter att ha jaft ont gud vet hur länge... På VC sa dom att effekten av pencillinet skulle verka snabbt, och det tror jag på för han sover ju som sagt. Duschade honom läääänge innan sängdags också, han satt där och njöööt. Min lile stackare... Men nu är det över hoppas vi!
  • zandrisen

Fick just ett samtal från tidningen Amelia! En bild på mina trollungar ska vara med i nummer 11 Skickade in den då de efterlyste barnbilder, och nu ska den alltså vara med! Är så stolt så att jag nästan spricker!

• zandrisen
    Ankmor skrev 2008-04-17 21:56:13 följande:
    Grattis! Vad kul! Denna vill jag ha! Men tyvärr är den alldeles för långt bort från mig. (Hallbänken alltså inte säng/bord/soffa)www.blocket.se/vi/15109506.htm
    Vaddårå, sovrumsmöblerna var ju vita och såååå romantiska...??? skämtåsido, håller med, hallmöbeln var supersöt!
    therre skrev 2008-04-18 04:41:00 följande:
    Gjort lite vårtfint i mitt sovrumwww.therre.se
    Fint!
  • zandrisen

Godförmiddag i tråden! Har precis vinkat av dottern som ska få vara hos farfar och hans fru på landet och busa hela dagen, sen ska hon till sin stora lycka få sova över. Hon har varit hispig över detta sen imorse, packat sin lilla väska och stått i förnstret och väntat, lilla sötgurkan Kyss Kommer att bli skönt för henne att få vara "bara Molly" och inte ha lillbrorsan släpandes i fötterna hela tiden

Här hemma blir det inga större utsvävningar för min del, maken kommer att greja med renoveringen hela dagen, och sen till kvällen ska han på klassträff med sin gamla 9a. Han säger att han nog kommer att gå hem tidigt och kommer att fixa att greja med köket imorgon också, jag är lite skeptisk måste jag säga, haha... Jag och lilleman kommer alltså att ha kvällen för oss själva, han sovandes i spjälisen och så jag då i soffan med godisskålen fylld till bredden

Hjorthan, men neeej vilken otur! Hoppas badet gjorde nytta och att du just nu är i full färd i trädgården!

Lcroft, log ganska igenkännande när jag läste om trehjulingsepisoden, här är det samma sak om å om igen... Senast var det maken som kom hem med flera meter svart tyg med döskallar, som han ville att jag skulle sy gardiner och själskydd av till Micks rum Men det var bara att bita i det sura äpplet och sy för glatta livet...

Tårtis, hoppas du har det mysigt i torpet just nu! Här är det tyvärr skitväder, visserligen uppehåll, men regnet hänger i luften. Jätefin skylt! Hittade en hel del jag ville ha på den sidan...

Musli, trevligt att få vara lite lurig! Är X antal månader, om inte säga år sedan jag var det minsta lurig, haha... Ska ju till Barcelona med barndomskompisen, får se om jag kan råda bot för det då Säger som tidigare kloka talare, tanka ordentligt när han är hemma!

Hedda, haha, nej det där med att bli lite extra sliten känner man ju igen...

• zandrisen

Heeej tjejer! Har haft fullt ös hela helgen och knappt hunnit med mig själv... Men det syns hemma ska ni veta! har röjt ute, och inne är det nu näääästan klart för inflytt i köket! Bilder finns i bloggen Fast, jag skulle tagit det lite lugnare med lövkrattningen, för aj aj AJ vad ont jag har i min skitlekamen idag! men det är det värt, nästan iaf...

Hedda, STORT GRATTIS så här i efterskott! Hoppas kalasandet blev superlyckat!

Hjorthan, visst är det underbart när det släpper lite! Skönt att du är halvrörlig igen

Mettan, låter som en superhärlig helg

Puh, mys att ha en vovve att promenixa med! Skulle också behöva komma ut mer än vad jag gör.. Kanske kan skaffa koppel till amken

Libero, åh din stackare..! Hoppas du mår bättre idag!

Tårtis, vilken pärs ni går igenom! Tänker på dig och skicar ett helt gäng med varma kramar.

Gullfina, vet hur det är när det är mycket av allt... Och vi blir ju glada av det lilla vi får "se" dig

Musli, åh det lät inte fel! älskar att pimpla (eller heter det pilka..???) men kommer aldrig iväg nuförtiden... Får bli nästa år!

• zandrisen

Hallå i tråden!
    Typiskt, just när vi gick och fick toppenväder fick jag hög feber och ledvärk. Har legat i två dar nu, utan att kunna lyfta nått tyngre än ett vattenglas Skrikandes Ibland blir jag så gryyyymt trött på min kropp, det är nästan som att den motverkar mig i allt jag vill göra
    Nåväl, nu har jag fått en akuttid för nya kortisonsprutor imorgon, och sen vill jag helst fixa att jobba, så ni får gärna hålla tummarna för at jag blir pigg å kry då!

Tårtis, hoppas du mår bättre snart så att du kan hälsa på pappsen!

• zandrisen

Hej vännerna!
    Idag har det vart jättfint väder, och jag har varit i lekparken med barnen efter att jag slutade tidigt på jobbet. Borde vara på bra humör, men det är jag inte. En nära liten tjejsläkting mår piss och skär sig ibland, idag slutade det på akuten med en överdos tabletter. Så svårt att stå brevid och inget kunna göra, vi kämpar alla för att få henne trygg, men det går liksom inte Har erbjudit henne att komma och bo hos oss över sommaren ifall det är nåt som skulle få henne att må bättre, men vet inte hur det blir med allt. Maken är helt förstörd av det hela och tar på sig skuld som han egentligen inte har.
    Skit är det bara.
    Och jag som ju jobbar med ungomar med olika neuropsykiatriska störningar och andra diagnoser, är helt handfallen i situationen. Försöker stötta hennes mamma (som är ensamstående) så gott det går samt tala med flickan i den utsträckning det går, men det finns inte så mycket man kan göra med 25 mils mellanrum.

Uuuuusch, ibland når liksom inte solens strålar in i själen!!!
    Sorry om jag drar ner stämningen, lovar att vara på bättre humör nästa gång!

Stor kram till Tårtis också: kraaaaaaaaaaaam!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.