Inlägg från: zandrisen |Visa alla inlägg
  • zandrisen

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Godmorgon!
    Nu har jag och maken ägnat 2 kvällar i rad på att diska oss igenom allt porslin och annat som ska in i köket. Diskmaskinen har gått varm, och igårkväll diskade jag igenom det FYRA serviser jag har med guldkant, medans maken torkade för glatta livet... Kan ju säga att jag var rätt skrynklig efteråt Men nu är allt rent å fint och instuvat i lådor och skåp, weiii Ska fixa och dona lite med gardiner och annat pyssel, sen kommer det bilder så att ni får se slutresultatet!

13 år imellan, vi har tvärr hiskeligt långt till närmsta Ilva, annars ksulle jag lätt kunna tokshoppa där! Jättedyrt att köpa via nätet därifrån, kollade vad det skulle kosta i frakt att skicka ett koskinn, och det skulle gå på över tusenlappen Fast jag kan å andra sidan vänta tills jag hittar ett till bra pris nån annastans.

Vad ska alla ta sig för idag då?

• zandrisen

Godereftermiddag damena... Garvade som alla andra åt häxans fyllebravader, hahaha Hjorthan, hoppas huvvevärken ger med sig... Kanske är du som åkt på häxans bakfylla..???  Mina ungar har fö också feber i massor därhemma, Molly hade 40 grader imorse, och Mick kontrade med 38,5 enligt färska rapporter från maken. Hoppas det går över lika snabbt som för Balder

Annars är jag på grymt och farligt humör Skrikandes Har vart och fått mina 4 månatliga kortisonsprutor, och är hiskeligt grinig. Har fått två ruggigt fula handledsstöd som det är meningen att jag ska ha på mig jämt nu. TUR att dom fanns i svart, men det är fortfarande ingen höjdare att spatsera runt med dessa när man är inte ens trettio (tre små veckor kvar). AAAAaaaaarrrrggghhhhhh, jävla skitkropp!!!!!

• zandrisen

Godmorgon i favorittråden

Kaktus76 skrev 2008-05-19 17:06:47 följande:
    Kikar in en snabbis innan jag ska iväg och göra lite nytta.Skåpet klart..........www.nutresnartfyra.blogspot.comVälkomna in!

ÅH så fiiint! Precis nåt liknande är jag på jakt efter till vårt vardagsrum, med en nedfällbar klaff som man kan ha till laptopen! Och det låter absolut inte dumt, blir glad av alla snälla ord Kram till dig *fast jag kanske inte når runt nu???*

Hjorthan skrev 2008-05-19 19:30:36 följande:
    Zandrisen - du har nog rätt, jag fick nog en släng av Heddas bakfylla. Efter en dags knaprande av värktabletter så börjar värken äntligen ge sig. Men min huvudvärk känns rätt så obetydlig när jag jämför med dina problem. Sänder massa varma kramar till dig!
    Kramar tillbaka och hoppas att din huvudvärk och nackvärk från och med nu ska hålla sig borta!

Musli, men åh vad jag känner igen mig! Småflickor har verkligen en energi och frenesi som kan ta musten ur de tålmodigaste av mödrar... STORT GRATTIS till MVG-et!!!

Idag mår jag tack och lov MYCKET bättre, och har en långärmad kofta som döljer det mesta av handledsskydden. maken tyckte förövrigt att de var ganska rockiga, haha Massor av varma kramar till er allihop denna halvgråa tisdagsmrgon!
  • zandrisen

Tjena tjejer!
    Har haft några dagar med asmycket att göra på jobbet, och så klart helt slut när jag kommit hem vilket medfört lite mindre aktivitet från min sida...

Iallafall, känner igen det där med bak-stressen Kaktus! jag fyller 30 om några veckor, och sen fyller dottern 5, och som grand final ska vi ha namngivningscermoni i samband med Micks 1-årsdag 10 juli. kan ju säga att jag bakat som en idiot, och fortfarande känner att det kommer att vara tomma fat efter en liiiten stund... Fundersam Efterlyser hursomhelst också goda och gärna lättbakade anrättningar!

Hjorthan, åh, kolmården låter skoj! Har planer på att åka dit och hyra en stuga på området när Mick blir lite äldre, kan bli en mysig minisemester  

Nublu, håller tummarna om Adecco, OCH semestern

Eddan, Mysigt det låter med frankrike!

Min semester tjuvstartar om en vecka med den planerade weekend-en i Barcelona, sen tar jag långsemester mellan v 25 och v 30... Första gången i livet med 5 veckors betald semester! Blir nog en hel del reovering, men planerar också en hel del tid i stugan samt ev nån tur till sthlm och/eller göteborg för att hälsa på vänner. LÄNGTAR!

• zandrisen
    Kaktus76 skrev 2008-05-22 10:36:26 följande:
    Zandrisen: Om du har bakat som en idiot borde du ju ha massa recept att dela med dig av Jag älskar att baka och brukar ha mellan 7-10 kaksorter på faten vid födelsedagar och jul. Men börjar bli som halvless på att alltid ha samma och samma kakor...därför skulle det vara kul att pröva några nya recept!!!SÅ TJEJER IN MED LITE RECEPT I TRÅDEN ELLER INBOXA SÅ VI FÅR NÅGRA NYA GO´SAKER ATT BJUDA PÅ !!!!
    Hittade detta recept på expressen idag, kommer jag nog att köra på:
    http://www.alltommat.se/recept?recipeid=6054

Annars är det tyvärr trista saker som småkakor och sockerkaka som gäller för min del, är ingen hejare på att baka!
  • zandrisen
    nublu skrev 2008-05-22 13:39:50 följande:
    Jag håller på att självdö. Ska på intervju nr 2 i morgon och är skitnervös för att uttrycka det milt. Är i totalt upplösningstillstånd och klarar inte ens av att plocka ur diskmaskinen! *gah*
    Håller tummar och tår Tänk bara på oss och alla hållna tummar så ska du se att det går som en dans
  • zandrisen
    Kaktus76 skrev 2008-05-22 14:26:08 följande:
    nublu: Inget att oroa sig för,det kommer att ordna sig(lätt för mig att säga) Tänk bara positiva tankar och ta fram ALLA dina positiva sidor!!!Zandrisen: Såg gott ut det där.... Skulle du vilja ha några recept på något speciellt? Isf kanske jag har så kan jag inboxa dig!!??
    Det vore jättesnällt! Inboxa gärna enkla, goda recept, är som sagt långt ifrån en mästerbagare...
  • zandrisen

Godmorning honeys!

Har haft en toppenhelg!

Ang Mors dag så är det inget vi firar då maken tycker att det är en "komerisellt påhitt". Ok jag kan hålla med till viss del, men skulle ljuga big time om jag inte erkände att jag hoppas lite varje år, bara en liten såndär ful blomkvast från statoil skulle funka Men å andra sidan så blev det partaj iaf, var ut på krogen i lördags! Händer typ aldrig numera, och speciellt inte att vi är ut tillsammans. Var SÅÅÅÅ KUL! Kommer att leva länge på den kvällen, som blev helty perfekt med goda vänner och trevlig stämning!

Hoppas alla haft en lika mysig helg - oavsett om ni partajat eller ej

Kaktus, planerar att måla om våra utemöbler och har för detta inhandlat nån form av utefärg, tror det stod just utefärg på burken. Vi köper nästan alltid Alcro-färger btw, maken hävdar att det är skillnad mellan billiga och dyra färgmärken, men jag vet inte jag...

Musli, men jisses så skönt att plånboken kom till rätta! Har blivit av med den EN gång - stulen tyvärr, och dessutom på fest hemma hos vänner... Inte så kul! Men det är ånga år sen nu, fast paranoian hänger kvar lite, har alltid stenkoll på väskan var jag än är..!

Hedda, när det gäller PMS är vi lika, en vecka per månad är jag helt paj både i kropp och sinna. HATE IT! Folk tror jag skämtar när jag säger att jag längtar tills klimakteriet kommit och gått, men det är sant! Kan knappt vänta tills jag kan leva utan hormonell påverkan varnda jävla månad! Skrikandes

Umbro, SEX barn???? Kvinna, du borde endast få sitta i en skön fåtölj och käka praliner när du har en ledig stund, oh my säger jag bara! Jag fixar ju knappt mina TVÅ små plus jobb och vanlig vardag, så hur f*n bär du dig åt?! Bara se till att ta det lugnt ibland ocks, som du säger så måste man inte vara så himla duktig hela tiden

Och som vanligt bjuder ni på massa fint i era bloggar

• zandrisen
    Kaktus, SOFFGOLVET? hahahhaa, fattar vad du menar, men det var så gulligt att jag var tvungen att påpeka det... VILA nu, så mycket du bara kan!
  • zandrisen

Gomorron!

Idag är det lika synd om mig som det var om Hedda här o dan, för nu är det min tur att ha denna vedervärdiga PMS..! Seriöst, om det inte vore för man och barn skulle jag fundera på könsbyte, bara för att SLIPPA!!!! Skrikandes 

Numberone och Kaktus, säg till era bebisar att vi faktiskt startat en tävling nu, och den som är kvickast ut vinner... Ska bli så kul att få veta vad det är för småpluttar som kommer ut sen Fattar förövrigt inte hur ni orkar, när jag var lika långt gången som ni så låg jag mest och flämtade efter luft

Gullfina, neh, såklart vill du ju bli dalkulla nu och flytta in här: http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/46929
    En liten villa till ett bra pris, bara att slå till så blir vi nästan grannar också

*vinkar välkommen till Maran*

Och till råga på allt ska jag sitta och ha dödstrist möte hela förmiddan, med min jä*la PMS. Kul. Jag kommer att göra succé...Fundersam

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.