Inlägg från: zandrisen |Visa alla inlägg
  • zandrisen

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Godmorgon!
    Idag har jag laddat bloggen med bilder från barcelona-resan om ni vill se

Mettan, romantiskt som fasen, men jag förstår hur du resonerar med pengarna, såna rosor är ju svindyra! fast ändå, då blir det ju ändå lite mer romantsikt

Heaven, fint som vanligt!!!

Numberone, idag ska du se att beisen blir sugen på att titta ut! *håller tummarna*

• zandrisen
    numberone skrev 2008-06-09 10:11:14 följande:
    Zandrisen:hihi ja nu har jag ju fått titta på fina bilder så då kanske loppan vill komma ut!!!
    Hejja bebis, hejja! Inatt går vattnet!
  • zandrisen
    Mettan69 skrev 2008-06-09 10:42:02 följande:
    zandrisen: Ser ut som ni haft det mycket bra. Underbart att göra "små" utflykter utan barn ibland.
    Ja, fast shit vad jag saknade dom! Nu kommer jag inte att åka bort på ett tag, man blir ju tossig av saknad!
  • zandrisen
    Mettan69 skrev 2008-06-09 11:01:27 följande:
    Ha ha. Det känner jag igen. Känner mig lite tråkig ibland för jag är mest med familjen och "festar" väldigt sällan.
    Jag har en genomsnittsstatistik på partaj max 2 ggr om året... Liiiite skillnad mot när man var ung och fågelfri
  • zandrisen
    Mettan69 skrev 2008-06-09 11:09:13 följande:
    Skönt att höra att det finns fler än jag som är "tråkiga" vad det gäller festandet. Föredrar en kall öl på altanen i goda vänner sällskap.
    Exactly
  • zandrisen

Hej go vänner!

Jobbar precis som Eddan sista dagen innan semestern idag, och shit vad jag gör mig förtjänt av lönen nu! Som vanligt krisar det på massa fronetr, så det blir troligtvis övertid både idag och imorgon... Men å andra sidan kan jag se fram emot 5 hela veckors mys med familjen sen, så jag står nog ut

På lördag ska vi lämna bort båda barnen över natten för första gången. Känns väldigt kluvet, men å andra sidan så vet jag att dom kommer ha skitkul hos svärisarna. Vi ska på konsert www.falurock.se ska bli askul då vi känner typ alla som ska spela Gött med sovmorgon också, haha

13 år imellan, Sessan och Heaven, superfint! vad ni grejar! Det enda "pyssel" jag gjort de senaste dagarna är att lägga ut min nyinköpta kohud under soffbordet, det blev skitbra! Hittade en hud på tradera som jag fick för en femhundring, jäkligt billigt då den var i princip ny

• zandrisen

Godmorgon!

Ankmor, va synd att det inte blidde nåt bord, det var ju superfint!

Lillsyrran, vad fin vaggan blev! Har en från min bardom som min farfar tillverkat, blåbetsad, som jag först funderade på att vitmåla, men lät i slutänden bli...

Skolavslutning idag ja... Har skrivit några rader om min egen student i bloggen: www.zandrisens.blogg.se

• zandrisen

Åhå, så det är dags för Numberone nu äntligen! Ska hålla tummar och tår att lilla Ellen kommer ut utan större problem!

Kaktus, lilla sötsnutten! Man vill ju bara åka och sno henne Skämt åsido, verkligen sjukt söt liten tösabit!

Musli, UNDERBARA dörrar! Drömmer om nåt liknande på vår kåk så småningom, men det har prio sjutton eller nåt, mycket som msåte göras före, haha

Hedda, nu blev jag riktigt grön! Urtjusigt!

Här har det vart fullt röj idag med mammaträff! Har lagt ut bilder på bloggen från dagen, och kom på att vår nya vardagsrumsmatta (ett koskinn jag ropade in på tradera för 500 spänn ) ligger med på en av bilderna om ni vill se...

Annars är det semester som gäller nu. Har fortfarande inte fattat att jag är LEDIG, vaknar fortfarande i ottan och blir stirrig när jag tror att jag har försovit mig, haha...

• zandrisen

Hallåååå i tråden

Superhektiskt här hemma då stora tjejen fyller 5 år imorgon... My godness, vart tar tiden vägen..???!! Iallafall, har trängts med alla andra som tyckte att det var en bra idé att storhandla idag, sen var jag och barnen hos en kompis och käkade lite medans maken åkte och köpte den största studsmatta han kunde hitta Blev rätt dyrt med skyddsnät och sånt, men vi vet ju att hon kommer att blir superglad! Jag har hela tiden vart skeptisk till studmattor pga skaderisken, men maken menar att skyddsnätet sänker risken ganska ordentligt. Hoppas det, vill ju inte vrar värsta hönsmamman, men det är svååårt..!

Och så är det ju midsommarafton imorgon också. Sköjigare hade det vart om inte smhi menar att det med största sannolikhet inte kommer att bli varmare än maximalt 17 grader och stor risk för regn

Men iallafall: GLAD MIDSOMMAR, vart än ni än befinner er!
  • zandrisen
    Hjorthan skrev 2008-06-19 17:35:24 följande:
    Jag kikar in lite snabbt för att önska er alla en underbar midsommarafton i morgon. Och så läste jag i vita tråden att numberone har fått sin lilla Ellen. Hon var tydligen rätt medtagen när hon kom ut och har legat nedsövd och fått hjälp att andas, men som jag förstod det så andas hon själv nu och mår bättre. Massor av kramar till numberone!
    Skönt att höra att lilla Ellen är ute och på bättringsvägen! GRATTIS NUMBERONE, och vi fortsätter hålla tummarna för att det skall gå fortsatt bra med er båda..!
  • zandrisen

HEEEEJ!

Kikar in en snabbis mitt i semestern... Fullt ös här, även om vi faktiskt inte gör nåt speciellt än att mysa runt tillsammans hemma så hinns inte datorn med riktigt

Ang soffor, så har vi svarta skinnsoffor som jag är såååå nöjd med! Matt svart skinn, med vita kuddar i, passar skitbra hemma hos oss! Känner flera st med vita tygsoffor (mest Eketorp ) som verkligen är allt annat än vita pga småbarn, skitiga makar som sätter sig med jobbyxerna i soffan utan att tänka sig för, rödvinsspillande vänner osv. Är rätt glad att slippa tvätta överdrag hela tiden, skinnsofforna är bara att torka av!

Hur är det med alla?
    Snabbuppdatering av nån?

• zandrisen
    Bonanza, Hade också målat vitt, kommer bli skitsnyggt!

Clara, röstar också på sängar, men kappor blir det säkert grymt

Ankmor, bordet var rktigt schysst! Hann se dasset också, hur sött som helst om man bortser fråna att det trotsallt var just ett dass...

Här är det semester big time, har inte gjort ett vettigt handtag annat än att äntligen komma mig för att köpa Cult´s snygga diskmedel-pump och diskborstställ, det är bra när man får presentkort Sen har vi kommit på att vi ska köpa nya garderobsdörrar istället för att slipa och måla de gamla, som är vävtapetserade och tvådelade och FUUUULA! Hittade schyssta dörrar på Ikea, dessa:
    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S69811610

Så nu blir det en till Ikea-tur, suck!
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.