Inlägg från: zandrisen |Visa alla inlägg
  • zandrisen

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Hej alla!
    Jisses vad vi kämpat under helgen, men nu har vi faktiskt kommit så långt att vi "flyttat in" i köket! Bilder från idag:
    IMGP2090.JPGIMGP2089.JPGIMGP2087.JPG
    Massor kvar att göra, men nu känns det som det värsta är gjort!

Tack alla ni underbara som skrev fina rader om situationen med vår lilla tjejsläkting. Hon är 17 år, och allt är verkligen superjobbigt för alla inblandade. Till råga på allt tog mammans egen mamma livet av sig, så hon är såklart helt förstörd av det hela. Tack till Hedda för speciellt omtänksamma ord, men så vet du ju vad du talar om med tanke på din mans bror. Just nu är läget någorlunda under kontroll, flickan är hemma från sjukhuset och mår synbart bättre. Kan dock inte låta bli att undra varför det ska vara på det här viset, sååååå mycket unga människor som mår verkligen jättedåligt!

Blandad kompott här hemma med andra ord Fundersam

Ser annars ut som ni verkat ha en fin helg, Musli får fiiint nytt golv (är det laminat? Var har ni köpt det?) och ni andra spraymålar och shoppar som tokar

Kraaaamar till alla!

• zandrisen
    musli skrev 2008-04-27 22:14:15 följande:
    Zandrisen, det är laminat-golv, köpt på Byggmax, Rustico Ek rustik. Billigt, snyggt och bra!Vad fint ni får det i köket!!! Vill också ha nytt kök men än är det långt dit... Måste ju riva upp alla golv på nedervåningen och byta varvet längst ner....
    Tyckte väl att jag kände igen det! Stod lääänge och valde mellan det och det vi till slut valde, vi har "herritage pecan" Ser verkligen fint ut!
  • zandrisen
    Kaktus76 skrev 2008-04-28 07:44:15 följande:
    Godmorgon i tråden!!!TACK för era snälla kommentarerIdag (igen) skiner solen från en klarblå himmel och alldeles vindstilla,så härligt,jobbar bara till 12 idag så sen blir det hem och njuta av det vackra vädret.Vad har ni för planer idag?Ha en trevlig dag med  och värme!!
    Godmorgon! Här regnar det tyvärr och jag sitter på jobbet, men känner mig ändå rätt solig Vad fint du ordnat i bebisrummet! Nu kan du inte ha långt kvar va?

Tack alla för alla kommentarer om vårt kök! Åt fukost där i morse och njöt av allt utrymme! Löööööv it!
  • zandrisen

Åh va mycket härliga hotell ni ska bevista! Jag kan inte kontra med nåt lyxigt hotell då vårt bara är enstjärningt, men jag ska iaf på en weekend till Barcelona med bästa väninnan i månadsskiftet maj-juni

Här är hotellet iaf, en tvärgata från La Rambla (shoppingparadiset på jorden )
    http://www.booking.com/hotel/es/barbara.sv.html?aid=311094;label=hotel-90391-es-H486XrV0ojN4pEUsbLt85AS891819857;ws=&gclid=CKyG0eragJMCFQJIMAod0xDRAw

Planerar att spendera mycket lite tid på hotellet, så då känns det helt ok att bo spartanskt, annars är jag en sucker för lyxiga lakan och stora hotellfrukostar... *yum*

• zandrisen
    nublu skrev 2008-04-29 19:00:52 följande:
    Zandrisen: Jag hänger med till Barcelona också, du har väl en riktigt stor resväska va?
    Nej det är ju det jag inte har! Måste köpa en jättestor, men det är för att få plats med allt jag ska shoppa Du kanske får plats i handbagaget om du knölar ihop dig lite...?
  • zandrisen

Idag firar jag och maken 3 år som gifta För att göra det hela ännu mer sentimentalt, så har en kompis gift sig i morgonpasset i P3 för en liten stund sen! Jösses vad jag grinade då...

Trevlig Valborg till alla!

• zandrisen

Godmorgon govänner!

Är liiite tröttare än vanligt idag, men inte så mycket... Firade ju bröllpsdagen igår med ett restaurangbesök, åt gott och skålade i champange både en och tre ggr Försökte gå till en egelsk pub efteråt för att njuta lite av att vara barnfria, men blev så trötta så att vi åkte hem redan till 23! Jaja, lyckat blev det iaf, och det innebär ju att vi är ganska pigga idag! Ska till Ikea för fyrtitretusende gången, lika bra att ta det idag då det ändå regnar och vi är för trötta för att göra nåt annat

Hoppas ni har bättre väder än vi som har spöregn...
    Massa kramar till alla!

• zandrisen
    Tårtsmulan77 skrev 2008-05-02 22:27:45 följande:
    Oj! Här har det varit lugnt idag Vet någon var jag kan få tag på antingen en rund bricka i fattigmanssilver eller en fyrkantig vit träbricka, jag har tittat på loppis efter det sistnämnda men har inte hittat någon.
    http://www.nogautvalt.se/product.asp?product=530&sub=21&page=1
    Den här tycker jag är fin Priset är ok det med!
    Puh76 skrev 2008-05-03 10:28:25 följande:
    Hej tjejerJa det var väldiugt tyst här..var är alla??Jag var på ikea i torsdags och fyndade. Köpte en bänk till balkongen som kostade 499 innan men nu var den nere i 199!!!www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40105849Sen köpte jag lite kuddar till sängen och ljus förstås!!
    *Avundsjuk* Åh, har tittat på dom där bänkarna massor med ggr! Ska den bli vit?
    Hjorthan skrev 2008-05-03 10:32:51 följande:
    Den var superfin! Vilket kap!Borde inte sitta här, har massor att göra. Idag är det nämligen 6-års kalas här hemma hos oss. Tänk att min lilla bebis ska fylla 6!! Ja, tiden det går så himla fort. Det gäller att njuta av varje dag.Ha en härlig dag allihop!
    Gratta din lilla bebis på 6 årsdagen från oss Själv har jag en bebis på snart 5 år här hemma, som önskat sin prinsesskalas till de stora dagen... Ja herreminje, födde henne ju typ förra året eller nåt ???
    Lillsyrran skrev 2008-05-03 12:06:13 följande:
    Nytt hos migetthempalandet.blogspot.comTårtsmulan Jag skulle fortsätta att kolla på loppisar om jag vore du, har sätt träbrickor vid flera tillfällen på flera loppisar så du ska se att det kommer in så småningom.
    Åh fiiiin! Ska gensat in och kika om det finns nån som passar i vårt kök till lillemans stol
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.