Inlägg från: zandrisen |Visa alla inlägg
  • zandrisen

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Puh76 skrev 2008-05-04 07:42:38 följande:
    Gomorron tjejer!Sitter här med svullet öga. Fick det igår morse men har inte gått över. Tror att det kanske är inflammation. Någon som vet kanske?
    Kanske är en vagel? Annars är det ganska vanligt med ögoninflammation i samband med förkylning, då blir det rött, irriterat och så klibbar ögat ihop av gult var när man sover. Mina barn får nästan alltid ögoninflammation när det är förkylningstider, och då får de inte vara på dagis då det är otroligt smittsamt.
  • zandrisen

Är också pollenallergiker, börjar medicinera förebyggande redan i april, och i år har jag faktiskt inte känt så mycket! Fast det kan bero på att björkarna inte kommit igång riktigt här uppe ännu... Men man kan ju hoppas, det förstör ju så otroligt mycket med allergi denna underbara årstid!

Puh76 skrev 2008-05-04 08:37:37 följande:
    zandrisen: Tror det är ögoninflammation. Men det ha rlagt sig lite. Inte så rött och svulelt som igår. Men det kliar och det kommer gult var.libero: jag har ju pollenallergi så det kan ju vara det med.Vi får se om det går över snart. Ska hålla mig inne idag!
    Kan vara så att du fått inflammation just pga allergin, man sänker ju immunförsvaret av allergin, plus att det redan är irriterat. Finns salva på apoteket om det inte ger med sig, annars kan du testa att skölja ögan med saltlösning (1 msk salt i 5 dl vatten, koka och låt svalna).
  • zandrisen

Kaktus, wiiiii, du ser verkligen kläckfärdig ut Hoppas du slipper gå över tiden!

Hedda, underbart! Vi har inte varit till sommarstugan ännu då vi haft så mycket att göra hemma, men till helgen bär det av om det är fint väder

Apropå väder, så får det väldigt gärna bli soligt nu, är femte dagen med gråmulen himmel nu

• zandrisen

Tack för solen, den kom just hit Fortfarande molning, men solen är på frammarsch!

Jag jobbar hela dan idag, ska ner till polisstationen på lunchen och fixa nytt pass bara. Om jag hinner ska jag fixa lite i trädgården innan det är kväll.

• zandrisen

Kaktus, åker i månadsskiftet, men det är lika bra att vara ute i någorlunda god tid annars står man väl där... Bara TUR att jag rotade fram gamla passet ur en ouppackad flyttlåda i helgen och upptäckte att det står i mitt flicknamn, annars hade jag väl fått lösa ett sånt där nödpass för tusenlappen när det var dags att åka...

• zandrisen

Kaktus och Mettan, det blir en 4 dgr lång weekendtrip till Barcelona med bästa väninnan, det är vår trettioårspresent till varandra då vi båda fyller då i dagarna

Heaven81 skrev 2008-05-05 11:51:12 följande:
    NyttHeaven81.blogspot.com

Jättefint som vanligt

Kaktus, vad är det för extraknäck du har då? *nyfiken*

• zandrisen
    Kaktus76 skrev 2008-05-05 15:38:36 följande:
    När det är travtävlingar här i stan så jobbar jag där och tar emot vad(spel) Alltså inget med inredning eller något glamoröst jobb,men en extra peng i börsen och det är ju alltid gott att finnaHeaven81: Jättefint,som alltid!!!
    Glamorösa jobb är det nog i allmänhet dåligt med, tror tom att de med inredningsjobb sliter häcken av sig imellanåt... Ett jobb är ett jobb är ett jobb Och extrapengar är ju aaaldrig fel, bra att ha för att löna de tidigare nämnda hårt arbetande inredningsaffärsjobbarna  Önskar jag också hade nåt extrajobb, tjänar inte direkt mucho, men har inte hittat nåt bra än.
  • zandrisen

Godförmiddag!

Hjorthan, bra att du tar kontakt med läkare igen! Håller tummar och tår för att det ska bli bättre för dig snart, samt att Danmark blir skönt!

Puh, jag är också uppvuxen vid havet, saknar det en hel del nu (dalarna), men men... Är också nyfiken på bilder!

Gullfina, *tar en kram och lämnar en tillbaka*

Umbro, söt sänghimmel

Har en halvtaskig dag med ont i kroppen. Börjar bli rejält orolig för om huruvida jag ska fixa det här med heltid eller ej VILL inte gå ner i tid, har inte råd med det och det är praktiskt svårt att få till det med det jobb jag har. Blir såååå trött och ledsen när jag inte får vara så pigg som jag vill Skrikandes Känner också att det är jobbigt att aldrig kunna planera nåt, har redan nu börjat oroa mig för hur jag kommer att må när vi ska till Barcelona. Mardrömmen vore ju om jag vaknar och har en sån där dag då jag inte kommer ur sängen, vi som har icke ombokningsbara eller återbetalningsbara biljetter!

Förlåt mitt gnäll, har en jobbig dag idag bara, lovar att vara gladare nästa gång jag skriver...

• zandrisen
    Mettan69 skrev 2008-05-06 11:39:13 följande:
    Zandrisen. Här inne behöver vi inte be om ursäkt för att vi inte mår bra. Gnäll du på bara, vi finns kvar här för dig. Är det någon speciell sjukdom du har eftersom du är rädd för att behöva gå ner i tid. (vilket man inte gör vid vanlig förkylning osv)  Givetvis behöver du inte svara om du inte vill. Vill ju inte snoka. Hoppas verkligen att du blir piggare till din resa. En sådan resa gör man ju inte varje dag.

Jag har SLE och sjögrens syndrom båda reumatiska systemsjukdomar, plus ett diskbråk i nedre delen av ryggen. Har funkat rätt ok innan jag blev gravid med Mick, men hamnade i rullstol under graviditeten och nu verkar allt bara krångla. har haft mina diagnoser länge, men kan inte påstå att jag vant mig ännu Fundersam Kan iofs bero på att jag inte varit "öppen" med mina diagnoser så länge, är bara närmaste familjen som vetat. En del i rehabiliteringsprocessen är tydligen att vara öppen och prata om det, för att lära sig acceptera det. Svårt som fan!

Tack för att ni finns tjejer, är skönt med en förstående "klagomur"

Gullfina skrev 2008-05-06 12:14:12 följande:
    Puss dig du, gullegumman.
    Kyss
  • zandrisen

Godmorning girls!

Nu ska barnen vara med i "Amelia", Mollys dagisfröken hade sett bilden Vet inte om det är "vanliga" numret, eller den nyutkomna bebis-specialtidningen, ska gå till kiosken på rasten och kolla Någon prenumerant som kan kika sitt nummer och se? Jag hade preeeecis avslutat en prenumeration, så jag blev utan detta nummer, typiskt Fundersam

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.