Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
Nu har jag köpt mig en "Amelia", och barnen är med på sidan 105 i nr 11 ![]()
Umbro, vi målade förut med äggskalsvitt/stockholmsvitt, men blev hemskt missnöjda då det såg så gult ut.
Nu har jag köpt mig en "Amelia", och barnen är med på sidan 105 i nr 11 ![]()
Umbro, vi målade förut med äggskalsvitt/stockholmsvitt, men blev hemskt missnöjda då det såg så gult ut.
Alltså, jag är SÅÅÅÅ glad att jag har denna tråden, speciellt då jag varit inne och ströläst lite då och då i vita hem-tråden, och dom verkar mest ägna sig åt krigande istället för inredning..? WHY??? Fattar inte varför trådar som är supermysiga och full av gosiga människor urartar så förbannat ibland? Får inte hända med denna! Nallebjörnsbombning låter som en god idé om nån skulle börja muppa sig, hahaha...
Mick mådde lite bättre idag och det blev tillslut en trevlig dag på stan med väninnan och hennes ungar. Dottern genomgår förövrigt nu sin första kärlek! Hon och väninnans son är såååå underbart gulliga ihop så att man nästan dör! Kolla pussbilden i min blogg bara...
Köpte en fin krok också, bild på denna finns också i bloggen
Hoppas ni har det mysigt i värmen! Gissar att det är många med oss som kör en premiärgrillning ikväll..?
...och såklart snackar vi väl bukowski-nallar när vi snackar nallebjörnsbombning..?
![]()
Godmorgon!
Har haft en riktigt skön helg än så länge, igår hade vi 27 grader varmt här!!! Traskade runt med syrran och barnen på stan och åt glass på uteservering, myyyys! Idag ska det inte bli lika varmt, men kommer kanske att ta en tur till sommarstugan iaf, mest för att kolla så att allt är som det ska och sitta en stund och känna att sommaren är NÄRA!
Läste tillbaka några sidor och upptäckte efterspelet av min och Muslis kommentarer om vita hem-tråden. Alltså, vad ska man säga? Jag menade precis det jag skrev, att det är så tråkigt att fina, roliga och mysiga trådar urartar pga att några få individer börjar ägna sig åt att förstöra stämningen på ett eller annat sätt. Hela tråden blir lidande och till slut blir det crescendo där folk antingen startar nya trådar med en massa regler och moderatorer som får lusläsa hela tiden och varna hit och dit, eller som i fallet med vita hem-tråden, där de alltså blev tvugna att låsa in sig i slutet forum! HELT vansinnigt, och fruktansvärt tråkigt för dem som startat tråden hängt där länge och trivdes där. Jag har råkat ut för detta i två trådar som jag på det viset förlorade, grundstämningen är förevigt sabbad och allt bubblar upp på nytt så fort folk är inne och skriver "oskyldiga" blaha-kommentarer bara för att irritera... Ja ni förstår säkert, jag är väl inte den enda som råkat ut för detta antar jag. Det enda jag ville ha fram, var att jag blir SKITLEDSEN om detta händer i denna fina mysiga och solidariska tråd, och att det absolut inte får hända!
Sådär. Nu är jag klar.
Umbro, dom handtagen har jag kollat lite på, men tyckte de var lite tunna. Men fina, absolut!
Ang tapetsera möbler, så såg jag på "Äntligen hemma" att det funkar skitbra med spraylim, precis som Musli redan nämnt
Ska nog också prova framöver ![]()
Libero, har varit (och är nog idag med) loppis i vårt område, men det var tyvärr inte mycket att hänga i julgranen... Mest gamla pocketböcker och 80-talsmöbler. Får se om jag orkar beta av de jag inte orkade med igår innan vi åker till stugan. Tur att du hann rädda örngotten!
...så den tjejen med trist inställning, det var nog jag och inte du Musli, vad jag kan förstå. Och ja, jag får väl ta det, då jag kanske uttryckte mig lite klumpigt. Hoppas de vars tår blev lite blåa kan förstå vad det var jag menade.
Godmorgon sköningar! 
Heaven, som vanligt blir man vqansinnigt inspireread, och vansinnigt avis
när man kikar in i din blogg! Önskar jag hade ditt detaljsende, jag är fortfarande rookie inom heminredning känns det som...
Chali latte, välkommen till FL:s mysigaste tråd
Mattor är jag riiiktigt dålig på, har nästan inga mattor hemma alls! men det lutar åt att skaffa ett koskinn till vardagsrummet, kan bli riktigt fint i rätt hem.
Ang att välja vit färg, så måste jag säga att jag nog föredrar anikvit, vanlig vit och vitt som går mot kitt-hållet, dvs lite gråare. Har riktigt dåliga erfarenheter av sthlms-vitt och äggskalsvitt då det blev nikotingult i vårt hem, så det håller jag mig nog ifrån i framtiden ![]()
Musli, oh va spännande att följa er resa med det gamla släkthuset! Ser verkligen fram mot nästa inlägg ![]()