• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • Hjorthan
    tvillingarna svensson skrev 2008-04-12 10:30:43 följande:
    Hej! Tror ni att det skulle passa med en röd orientalisk matta i vardagsrummet? Det mesta i vardagsrummet är vitt.. Ha en bra dag i snöslasket
    Rött är varmt och ombonat, och det är jättefint till vitt!
  • Hjorthan

God kväll förresten!
    Hoppas ni alla haft en härlig lördag. Det har jag haft! Som vanligt blev det lite inköp på Bo Ohlsson, dock ingen inredning denna gång. Hittade två stycken fina tunikor i härligt tunt sommartyg! Och några linnen. Och ett par sommarskor! Så nöjd och glad!

Sen blev det lunch på Ingelsta kalkon. Mumsig grekisk sallad försvenskad med härligt god kalkon till. Och efter lunchen gick färden vidare till Kiviks musteri för inhandling av cider, juicer, krämer, m m. Och sen den långa färden hemåt genom det underbara skånska landskapet som kan ta andan ifrån en (är jag patriotisk tycker ni! ).

Fast nu är jag trött och har hiskeligt ont i nacken! Fast det får det vara värt!

Nu ska jag fortsätta mumsa popcorn och kolla in Körslaget, trots att Landskronakören är utröstad!

• umbro

Åh hjälp alltstå suck är man knäppare än knäppast hihih nu frågar jag nog en dum fråga men hm jag håller alltså på att måla en bokhylla i vitt då, men vet inte vad som blir snyggast liksom med pensel eller roller är jag för petig när jag står och bollar med en sån fråga till mig själv blir så trött på mig själv när jag velar.

• Hjorthan

Jag målar nästan alltid med pensel. Gillar penseldragen.

Och du, du är inte knäpp alls. Du skulle veta vilka frågor jag ställer mig själv när jag håller på här hemma med alla mina projekt!

• umbro

Hjortan: Åh tusen tack, skönt att jag inte behöver känna mig knäpp hihih, det är inte lätt i bland alltså,

-först så väljer man färg

-jaha när man då valt färg då blir det till att välja av alla kulörer i den färgen

-jaha sen så ska man välja blank, halv matt m.m suck suck

-sen så målar man med penseln eller rollern jaha då har man valt tex roller

-då kommer man på nämen jag kanske ska måla med penseln i stället

-Så frågar man stackars karln vilket tycker du är snyggast då???
    -Näe, jag vet inte svara mannen
    -Vaddå då? frågar man då , nåt måste du tycka? hihihihih

Jag gillar oxå penseldragen bättre faktiskt, jag spanade in min byrå som jag målade förut med pensel och jämförde lite. Tusen tack för tipset nu ska jag genast gå och måla. Ha det så bra

• Hjorthan

God morgon i tråden!

Visst blir man lite lycklig när man väcks av en strålande sol!
    Med tanke på allt regn som kom här nere hos oss natten mellan fredag och lördag så behövs det verkligen sol idag.

Vad har ni alla för planer för dagen? Själv ska jag och maken köra till skogen om en timme. Det blir milen idag (pust......förra veckan blev det bara 5 km, men idag är R väldigt bestämd om att det ska bli två varv på slingan, så det är bara till att hänga på). Sen blir det hem i väldig fart, Roger ska hinna med att hjälpa en granne med trådlös internetuppkoppling, packa inför en mässa i Schweiz där han ska rigga all datautrustning, hämta en kollega och sen ner till Kastrup för flyg till Genève vid 17-tiden.
    Så hans dag lär springa iväg.

Själv tänker jag njuta av det underbara vädret. Ja, jag lär ju hjälpa gubben med packningen, men sen ska jag ut i trädgården och krafsa lite. Och sen får jag väl mentalt börja förbereda mig på att gå tillbaka till jobbet i morgon efter en hel veckas sjukskrivning. Inte det lättaste alltid, speciellt inte när man fortfarande har lika ont.

Men, men, det är i morgon det. Nu ska det njutas av en alldeles strålande vacker söndag!

• nublu

God morgon!

Här gick gonggongen vid sjutiden *stön*.

Lotta: Härlig dag du hade men trist att du fortfarande har ont!

Själv åkte jag med Gustav till CityGross och storhandlade igår. Tanken var att vi skulle köpt plantjord och lite växter för att pigga upp krukorna på framsidan men ingen av oss var sugen på det i snögloppet. Jag får besöka den lokala blomsterhandeln idag istället. Måste så petuniafröna som Gustav propsade på att vi var tvugna att köpa också.

Och så är det tvätt, undanplockning och lite dammsugning som vanligt på programmet.

• Gullfina
    Hjorthan skrev 2008-04-12 07:29:27 följande:
    God morgon förresten! Här är det regn, regn och åter regn som faller! Grått och trist! Så vi har bestämt oss för en utflykt neråt Österlen idag med mina föräldrar.Ska till Bo Ohlssons i Tomelilla. Ni skåningar vet vilken affär det är! Ja, och Gullfina förstås som ju bott i de krokarna av Skåne. Sen blir det kanske lunch på Ingelska kalkon eller stekt sill nere i hamnen i Kivik. Vi får se om vi råkar på någon loppisskylt på vägen också. Österlen brukar ju krylla av loppisar på helgerna.Vad har ni andra för planer idag?Önskar er alla en härlig lördag! Massa kramar!!!!
    Jag vill också till Bo Ohlsson.
    Kan jag komma och bo hos er en helg?
  • Häxan Hedda

Hejsan pärlorna

Nu har jag jobbat och varit hemma sedan igårkväll. Tog det lugnt och tittade på körslaget m familjen.

Hjorthan,det låter verkligen inte som någon bra start för att gå tillbaka jobbet Hoppas att du säger stopp om du känner att det inte funkar längre. *kram*

Umbro,vilket skåp! Det var verkligen heeeelt underbart!! Jag vill ha en likanande skänk med såna rundade kanter men de är så höga att vi då måste höja tv´n. Och deet är inte något som man säger till någon som inte vill ha en skänk alls Okej om man kan fixa det själv,typ "snääälla kan du vara jättesnäll och hämta så fixar jag resten" och inte " jamen då hämtar vi det där och så målar jag och oj då hoppsan vi  måste visst ta ner tv´n från väggen och flytta upp fästet 5 cm " *blinkar oskyldigt*

Hoppas att ni alla får en underbar dag, själv så ska jag försöka måla klart allt jag grundmålat .

*lägger en  halsduk av ihopvirkade kryapådigvarräddomdigkramar till hjorthans onda nacke*

*Till er andra lägger jag en kramhög i en fin gammal tvättkorg,varsågoda*

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.