• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • Hjorthan
    Häxan Hedda skrev 2008-04-13 11:44:57 följande:
    Hejsan pärlorna Nu har jag jobbat och varit hemma sedan igårkväll. Tog det lugnt och tittade på körslaget m familjen.Hjorthan,det låter verkligen inte som någon bra start för att gå tillbaka jobbet Hoppas att du säger stopp om du känner att det inte funkar längre. *kram*Umbro,vilket skåp! Det var verkligen heeeelt underbart!! Jag vill ha en likanande skänk med såna rundade kanter men de är så höga att vi då måste höja tv´n. Och deet är inte något som man säger till någon som inte vill ha en skänk alls Okej om man kan fixa det själv,typ "snääälla kan du vara jättesnäll och hämta så fixar jag resten" och inte " jamen då hämtar vi det där och så målar jag och oj då hoppsan vi  måste visst ta ner tv´n från väggen och flytta upp fästet 5 cm " *blinkar oskyldigt* Hoppas att ni alla får en underbar dag, själv så ska jag försöka måla klart allt jag grundmålat . *lägger en  halsduk av ihopvirkade kryapådigvarräddomdigkramar till hjorthans onda nacke**Till er andra lägger jag en kramhög i en fin gammal tvättkorg,varsågoda*
    Åh kära gulliga häxan! Jag tackar och tar emot dina härliga ihopvirkade halsdukskramar och hoppas att dom hjälper!
  • zandrisen

Hej tjejer!

Ni kommer inte att tro mig, men inatt drömde jag om er allihop Vi satt och fikade i mitt färdiga kök och pratade om hur lång tid det tagit, hahahaha... Nej, vi är inte klara ännu, och i helgen har vi haft fullt upp med firande av 50-åring (makens moster) så det har inte blitt mycke gjort på den fronten.

Nu ska jag kolla körslaget från igår, spelade in den då maekn i vanlig ordning dissar allt som är lite för svenssonaktigt Fundersam Han är en riktig snobb när det gäller tv!

Kraaamar till alla!

• Häxan Hedda
    Nämen rackarns vad trevligt
    Haha,här försöker man hålla igen och så smiter tydligen min bullälskande lekamen iväg på kafferep hos Zandrisen om nätterna,ja jag säger då det

Nu måste jag ynka mig lite,tycker så synd om min pappa,han har cancer i levern sedan ett par år och går på medicin,det var sagt att det skulle ta fem år att bli av med men efter två år så syntes ingen förändring
     Nu ska han undersökas igen men han är så rädd för undersökningen att han inte klarar av att genomföra den,fick just veta att han avbokat för tredje gången!
    Vill så gärna hjälpa men vet inte vad jag ska göra,försöker peppa utan att vara respektlös för hans rädsla. Han bor nere i Skåne så det är ju en bit bort,vill så gärna vara nära...

*lägger mig helt sonika i tvättkorgen med kramar*
  • Häxan Hedda

Möjligen ingen som vet ett recept på chokladfyllning till bullar??

• Hjorthan
    zandrisen skrev 2008-04-13 13:50:44 följande:
    Hej tjejer!Ni kommer inte att tro mig, men inatt drömde jag om er allihop Vi satt och fikade i mitt färdiga kök och pratade om hur lång tid det tagit, hahahaha... Nej, vi är inte klara ännu, och i helgen har vi haft fullt upp med firande av 50-åring (makens moster) så det har inte blitt mycke gjort på den fronten.Nu ska jag kolla körslaget från igår, spelade in den då maekn i vanlig ordning dissar allt som är lite för svenssonaktigt  Han är en riktig snobb när det gäller tv! Kraaamar till alla!
    Det låter som om vi hade det väldigt trevligt i natt i ditt kök! Det får vi göra om.
  • Hjorthan

Hedda - vad jobbigt för din pappa, och för dig! Förstår att du vill vara där och stötta honom. Förstår så väl att han är rent ut sagt skiträdd för att genomgå ytterligare undersökningar, även om det är jätteviktigt att han går på dom. Det är inte lätt att råda andra, och definitivt inte när det gäller hälsan. Du får fortsätta att stötta och visa honom hur mycket han betyder för dig, och hur viktigt det är för dig att han går till doktorn.

Massa kramar till dig!

• nublu

*burp* Ursäkta, men jag har just lassat in våfflor med vaniljglass och jordgubbssylt. Till lunch blev det kebabpaj och den var farligt god! *utfärdar varning*

Idag har jag planterat penséer, lagt täckbark i en rabatt, klippt ner lavendeln och beskurit äppelträdet samt gödslat det med en halv säck koblaja. Solen skiner och det är banne mig VÅR!

Häxan: Förstår att det känns tungt. Håller med Lotta, det är bara att stötta, peppa och tjata om hur viktiga kontrollerna är och påpeka att om man gör dem försent så kan det vara just - försent. *kramar om*

• Tårtsmulan77

Tittar in och skickar en STOR kram till alla som behöver ha en.
    Har haft en lite jobbig helg och har inte orkat vara här inne så mycket.
    Jag har även lagt ner min gamla blogg och startat upp en ny om någon är intresserad...
    Sköt om er och njut av söndagkvällen.

• umbro

Hexan Hedda: Tusen tack, fniss hihih känner igen det du skriver hihihi. Min man är inte så pigg på att göra den till ett tv skåp, han gillar inte alls mina loppis fynd hihiihih. Jag hoppas att det koommer funka att göra den till ett tv skåp, nyss så sa min man hihihih Tror nog att det blir för varmt för tv om vi nu skulle köpa en platt tv att ha där i. ....

Åh du håller oxå på att måla,nu blev jag ju nyfiken på vad det är du målar? själv har jag 4 pinnstolar , en kökssoffa , en bokhylla, en byrå, 2 andra stolar, 2 trä sängar, två bänkar, och ett bord, två små stolar, en spegel, ett runt stort bord, och lite hyller att måla. Vet inte när jag kommer bli klar med allt känns som en evighet tills allt ska bli klart. hihih

• nublu

Umbro: Gör man om bakstycket till en schweizerost och har dörrana öppna så blir det inte för varmt. Kan vara bra att veta...

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.