• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • libero

Musli!
    Jag har också missat att läsa om din svåger. jag beundrar verkligen dig och har gjort det många gånger ska du veta. Du verkar ha ett så stort hjärta och bryr dig så mycket om alla människor och ändå så har du maken långt borta. Tänk om alla människor fick lite av din glädje och omtanke. Då skulle världen se annurlunda ut.

Nublu!
    Det låter som att du vet vad du skall göra idag.

Hjorthan!
    Säger bara ta det lugnt. Öppna fönstren så kanske dammet blåser utFlört

Idag är det min och Stinas lediga dag.  Vi kanske åker in en sväng till stan. Tänkte även ta tag i vår skitiga bil. Älskar fredagar då vi är lediga.

• Hjorthan

Libero -  hur mår du idag?

Låter som om du har en bra dag framför dig. Härligt med ledig fredag! 

Men jag kan tyvärr inte följa ditt råd, här är det vindstilla, så det blir nog tyvärr till att dammsuga upp de otäcka råttorna.  

• libero

Hjorthan!
    Tack för att du frågar. Jag mår ganska så bra. Men jag håller sträng diet just nu. Det behövs kan jag lova.

Hur går det förresten med din bantning? Ni var ju så duktiga ett tag.

Jag städade ju hela dagen igår och det är så skönt att slippa det på fredagen. Dammsugaren åker fram en sväng idag ändå.

• musli
    libero skrev 2008-04-11 08:16:13 följande:
    Musli!Jag har också missat att läsa om din svåger. jag beundrar verkligen dig och har gjort det många gånger ska du veta. Du verkar ha ett så stort hjärta och bryr dig så mycket om alla människor och ändå så har du maken långt borta. Tänk om alla människor fick lite av din glädje och omtanke. Då skulle världen se annurlunda ut.Nublu!Det låter som att du vet vad du skall göra idag.Hjorthan!Säger bara ta det lugnt. Öppna fönstren så kanske dammet blåser utIdag är det min och Stinas lediga dag.  Vi kanske åker in en sväng till stan. Tänkte även ta tag i vår skitiga bil. Älskar fredagar då vi är lediga.
    Åh, jag är inte alltid så bra. Men mitt hjärta kan jag inte förneka, det vill hjälpa och då hjälper jag där jag kan, sen spelar det inte så stor roll vem som blir hjälpt! *kram*

Nu har jag gjort vuxen-tofflor också, vet inte var man annonserar vettigast nånstans, hemmagjort.se verkar vara så stillastående typ... Nån som har någon bra idé? Har själv ett par som jag "fluffar" runt i här hemma, fast mina är helt off-white. Myyysigt!
    Ni kan kika på dem under Virkat ---- i mitt bildgalleri! Den ena är klar-blå med lime/ljus-grön kant och den andra är brun med turkos/ljus-blå kant!

Puss och kräm till alla idag!!! NU tittar solen fram!!! Tror ni våren kommer idag???
    Vi får nog ut och kolla... *kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam*
  • Hjorthan
    libero skrev 2008-04-11 08:36:30 följande:
    Hjorthan!Tack för att du frågar. Jag mår ganska så bra. Men jag håller sträng diet just nu. Det behövs kan jag lova.Hur går det förresten med din bantning? Ni var ju så duktiga ett tag.Jag städade ju hela dagen igår och det är så skönt att slippa det på fredagen. Dammsugaren åker fram en sväng idag ändå.
    Vad skönt att höra att du mår bättre!
    Jodå, det går bra med viktminskningen här. Jag har gått ner 9 kg hittills, men har stått still nu i snart en månad. Jag slarvar inte med maten, men motionen har legat nere helt. Har börjat promenera igen sedan några dagar, så nu hoppas jag att kilona fortsätter trilla av.
  • Hjorthan
    musli skrev 2008-04-11 08:58:31 följande:
    Åh, jag är inte alltid så bra. Men mitt hjärta kan jag inte förneka, det vill hjälpa och då hjälper jag där jag kan, sen spelar det inte så stor roll vem som blir hjälpt! *kram*Nu har jag gjort vuxen-tofflor också, vet inte var man annonserar vettigast nånstans, hemmagjort.se verkar vara så stillastående typ... Nån som har någon bra idé? Har själv ett par som jag "fluffar" runt i här hemma, fast mina är helt off-white. Myyysigt! Ni kan kika på dem under Virkat ---- i mitt bildgalleri! Den ena är klar-blå med lime/ljus-grön kant och den andra är brun med turkos/ljus-blå kant! Puss och kräm till alla idag!!! NU tittar solen fram!!! Tror ni våren kommer idag???Vi får nog ut och kolla... *kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam*
    Jooodåå, du är visst det precis så bra, större hjärta får man leta efter!!!!!

Och det var rysligt söta hemmatofflor! Ser varma och gosiga ut.

Och sen kan jag avslöja att våren redan är här! I alla fall här nere hos mig.
    Nej, nu ska jag ta mig en match mot en gäng ludna dammråttor!
  • Gullfina

Hej sötnosar!

Ta hand om era sjuka kroppar nu och var rädda om er!Kyss
    Det lät kanske gammalt, men ni vet ju vad jag menar, eller hur?

I like you All!

• libero

Musli!
    Jo ditt hjärta är stort det ska du veta.
    Ska kika på dina tofflor nu.

Hjorthan!
    9 kg det är ju jättemycket. jag ska köpa batterier till min våg så jag har lite koll jag med. Nu har jag inte ätit godis, kakor och fet mat på över 2 veckor och byxorna har redan blivit stora.

Gullfina!
    Tycker ju om dig med

• musli
    Hjorthan skrev 2008-04-11 09:05:41 följande:
    Jooodåå, du är visst det precis så bra, större hjärta får man leta efter!!!!! Och det var rysligt söta hemmatofflor! Ser varma och gosiga ut. Och sen kan jag avslöja att våren redan är här! I alla fall här nere hos mig. Nej, nu ska jag ta mig en match mot en gäng ludna dammråttor!
    Nå, våren är då rakt inte här ännu, det har ju snöat i 3 dagar! :-P
    Tofflorna ska jag sälja på beställning tänkte jag, roliga att göra och nån extra-krona i plånboken kan då verkligen behövas just nu!!! *suck* Varför är det så svårt att hitta ett jobb??? Börjar bli rysligt rastlös nu...
  • therre

Hej!

Vi har varit och sett på en lgh idag. Vi vet fortfarande inte, utna ska bestämma oss i helgen. Så jag inreder och planerar för fullt!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.