• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • therre
    nublu skrev 2008-04-10 09:53:35 följande:
    Therre: Jag gör historien kort; Maken ärvde sin farmors hus när hon dog för 8 år sedan. Det ligger i Estland, ungefär 15 mil från Tallinn. Svärfar och makens lillebror har bott i det men nu vill de bo i lägenhet istället så vi säljer huset.Zandrisen: Härligt att det går framåt med undervåningen!
    Aha, på så sätt! Hehe!
    Gullfina skrev 2008-04-10 10:09:33 följande:
    Fixat!
    TOPPEN!
    Ankmor skrev 2008-04-10 14:18:53 följande:
    Nu har svaret kommit från Mollys Heaven....
    Ok! TOPPEN!
  • zandrisen

Jaha, nu har Molly rivit sönder sin nya tapet En stor bit är bortriven, och hon kunde inte svara på varför. ÅH va kul det är med barn ibland Skrikandes 

Mettan, neeee va trist med husvagnshistorien

Hjorthan, bra idé att rensa och sälja! Jag har sålt MASSOR på tradera, många välkomna slantar Bra att din maken kan ryta ifrån så att du tar det lugnt ;_) Vet hur det är, min man tar mig i hampan imellanåt och tvingar mig att pausa, och det är TUR för mig det!

Nu ska jag slöglo på "so you think you can dance"!
    Kramar till alla!

• musli
    Häxan Hedda skrev 2008-04-10 18:28:14 följande:
    Hejsan allihopa,hoppas att det är liite bättre med alla sjuklingar Har funderat på en sak,vart hittar man det där fina franska dokumentet som Lantlif har hängande i sin trapp? Kan inte tyvärr inte kommentera på bloggsidorna av någon skum anledning Hoppas att ni alla får en mysig kväll,min plan är att ge mig ut och stavgå med äldsta dottern. Får se hur det går då maken fick en akututryckning då en kompis blivit stående i rondellen med motorcykeln.Annars så är jag bara sååååå trött!
    Hej gumsan!
    Här är det ganska mycket bättre faktiskt! Liiite öm naturligtvis i mina 4 hål, men jag provåt chips igår och inte en enda känning i magen så jag är såååå glad! Men äpplena (de gröööna goooda) ger jag mig inte på än på ett tag!!! Ska iaf göra äppelpaj imorgon med dottern och på lördag bjuder vi hit farmor och hennes gubbe på middag och efterrätt.

Svågern ligger kvar på sjukhuset, nu på psyk med djuuup depression... Tänker inte gå in på vad som hänt någe mera, men jag har talat med maken och OM svågern lovar att skärpa till sig och ta tag i sitt liv efter det här så är han välkommen att bo här tills han är på benen igen. Vi lämnar ingen hängade, vare sig släkt eller vänner. Fast då ska han ju ha klart för sig att det inte är något vilohem det här!

Älskar er alla för att ni bryr er om mig!!! *kramar utdelas till alla i tråden*
  • libero

Mettan!
    Vad tråkigt med husvagnen förstår att ni blev besvikna.

Häxan Hedda!
    Jag har också suttit och beundrat tavlan. Anette ska snart öppna en webbutik. Maila henne och fråga de kanske har dem i butiken. Jag har handlat av henne flera gånger och det är inga problem. Jag kommer inte våga tiitta på deras webbutik tror jag för då går jag nog i personlig konkurs.

Zandrisen!
    Dessa ungar. Jag har haft en tapetrivande sonGråter Det räcker inte att bara räkna till 10 när jag sett det kan jag lova.

• Hjorthan
    musli skrev 2008-04-10 21:22:48 följande:
    Hej gumsan!Här är det ganska mycket bättre faktiskt! Liiite öm naturligtvis i mina 4 hål, men jag provåt chips igår och inte en enda känning i magen så jag är såååå glad! Men äpplena (de gröööna goooda) ger jag mig inte på än på ett tag!!! Ska iaf göra äppelpaj imorgon med dottern och på lördag bjuder vi hit farmor och hennes gubbe på middag och efterrätt.Svågern ligger kvar på sjukhuset, nu på psyk med djuuup depression... Tänker inte gå in på vad som hänt någe mera, men jag har talat med maken och OM svågern lovar att skärpa till sig och ta tag i sitt liv efter det här så är han välkommen att bo här tills han är på benen igen. Vi lämnar ingen hängade, vare sig släkt eller vänner. Fast då ska han ju ha klart för sig att det inte är något vilohem det här! Älskar er alla för att ni bryr er om mig!!! *kramar utdelas till alla i tråden*
    SKönt att din svåger är under vård när han mår så dåligt.
    Och en stor kram tillbaka!
  • Häxan Hedda
    musli skrev 2008-04-10 21:22:48 följande:
    Hej gumsan!Här är det ganska mycket bättre faktiskt! Liiite öm naturligtvis i mina 4 hål, men jag provåt chips igår och inte en enda känning i magen så jag är såååå glad! Men äpplena (de gröööna goooda) ger jag mig inte på än på ett tag!!! Ska iaf göra äppelpaj imorgon med dottern och på lördag bjuder vi hit farmor och hennes gubbe på middag och efterrätt.Svågern ligger kvar på sjukhuset, nu på psyk med djuuup depression... Tänker inte gå in på vad som hänt någe mera, men jag har talat med maken och OM svågern lovar att skärpa till sig och ta tag i sitt liv efter det här så är han välkommen att bo här tills han är på benen igen. Vi lämnar ingen hängade, vare sig släkt eller vänner. Fast då ska han ju ha klart för sig att det inte är något vilohem det här! Älskar er alla för att ni bryr er om mig!!! *kramar utdelas till alla i tråden*
    Hejsan hjärtat,skönt att det går åt rätt håll. Du får ursäkta men jag kan inte låta bli att fnissa när jag läste om dina "hål",läser man fort blir det lätt fel Sorry,den tiden på dygnet...
    Låter underbart gott med äppelpaj *dräggel* Själv har jag bara morotskaka i huvudet,ska försöka baka det till nästa helg då det blir kalas och så ska jag prova ett chockladbollsrecept som är ngt i hästväg då man ska ha 500 g (!!!) smör YUMMY
    Att din svåger ligger på sjukhus har jag helt missat,gud så sorgligt,men självklart bra att han får hjälp. Hade min pappa inlagd nere i Simrishamn förförra sommaren och det är verkligen inte lätt...

Mettan,tråkigt med husvagnspartnerskapet,men å andra sidan så slipper du kompromissa då hela härligheten blir DIN nu  *my precioussssssssss*

Ha det så gott brudar,själv ska jag jobba i helgen så jag sladdar in nogon gång på lördagkväll efter kl 8.
    Tjingeling...
  • Hjorthan

"God morgon, god morgon. Hör fåglar sjunga glatt: God morgon, god morgon, i kör!"

Ser ni, jag försöker peppa mig själv och tänka positivt! Det går väl sådär. Men nu är det i alla fall fredag, och det kan man ju glädja sig över. Ska försöka ta tag i lite städning idag, för inte tar dammråttorna semester när jag har ont inte.

Vad har ni andra för planer?

• zandrisen

*steppar in och stämmer in i Hjortans trallande, bara för att snubbla och landa i en svärande hög på golvet*

har inte sovit nå vidare inatt då Mick är supersnorig och trots allehanda knep å knåp och näsdroppar inte velat sova inatt. Sen när han äntligen fick ro, så var jag så speedad så att jag fick lov och ligga och andas länge innan jag däckade. Och så upp vid tio i sex, håhåjaja...Fundersam TUR att det är helg snart! Fast det blir en hektisk sådan, makens moster fyller femtio, och vi ska ha andra mostern och he nnes ungar som nattgäster så maken låg och la klart vardagsrumsgolvet tills halvelva igårkväll så att vi kan flytta ut sofforna från gästrummet så att dom kan sova där. Och idag när jag kommer hem måste jag alltså städa Är det bara jag som drömmer om städhjälp förresten? Speciellt nu när jag känner att det är SÅ mycket viktigare att mysa med ungarna än att städa när jag väl är hemma från jobbet...

Musli, fnissade också åt dina hål innan jag förstod vad du menade SKÖNT att du mår bättre, men kämpigt med svågern... Stor kram!

• nublu

Hjortan: Jag ska städa köket, ringa typ 200 telefonsamtal och göra lite skolarbete. *stön*

• Hjorthan

Zandrisen - Jag ser dig framför mig, sprattlande med benen!

Du har en hektisk helg framför dig, hoppas allt går bra och att ni får en trevlig samvaro med mostrar och ungar.

Nublu - du verkar ha din beskärda del att göra idag också. 200 telefonsamtal tar ju hela dagen!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.