• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • Hjorthan

God morgon förresten!

Här är det regn, regn och åter regn som faller! Grått och trist! Så vi har bestämt oss för en utflykt neråt Österlen idag med mina föräldrar.

Ska till Bo Ohlssons i Tomelilla. Ni skåningar vet vilken affär det är! Ja, och Gullfina förstås som ju bott i de krokarna av Skåne. Sen blir det kanske lunch på Ingelska kalkon eller stekt sill nere i hamnen i Kivik. Vi får se om vi råkar på någon loppisskylt på vägen också. Österlen brukar ju krylla av loppisar på helgerna.

Vad har ni andra för planer idag?

Önskar er alla en härlig lördag! Massa kramar!!!!

• Puh76

Hjortan: Godmorgon!!

Låter som en härlig dag tycker jag. Själv ska jag handla och städa inför middan ikväll.

Blev sugen på en Österlenrunda..får höra med gubben om vi inte kan ta det nästa helg!!

• Hjorthan
    Puh76 skrev 2008-04-12 07:32:03 följande:
    Hjortan: Godmorgon!!Låter som en härlig dag tycker jag. Själv ska jag handla och städa inför middan ikväll.Blev sugen på en Österlenrunda..får höra med gubben om vi inte kan ta det nästa helg!!
    Österlen är underbart! Fast jag önskar att vädret hade varit bättre idag.
  • libero

Zandrisen!
    Tack för din omtanke.

Hjorthan!
    Åh vilken mysig dag det är du värd. Jag har inte varit på Österlen sen jag var liten. Kanske ska dra med mig familjen och husvgnen dit en sväng i sommar.

Här snöar det för fullt idag typiskt aprilväder.

• tvillingarna svensson

Hej! Tror ni att det skulle passa med en röd orientalisk matta i vardagsrummet? Det mesta i vardagsrummet är vitt..

Ha en bra dag i snöslasket

• umbro

MiaMariah, Gullfina, Hjortan: Tusen tack. Jag tror att den kommer funka bäst så här hemma. Skönt att kunna stänga in tv. Men det är lite renovering på den men det blir till att spackla och slipa. Fast jag är ganska förtjust i att bryta av med en annan träfärg i hemmet men jag tror att den gör sig finast i vitt. Kanske måla den så där sliten litte shabby chic, blev riktigt förtjust i johannas hem från inredningstidningen som har en blogg. Minns nu inte tidningens namn jo tove. Må så gott på er

• libero

Umbro!
    Skåpet kommer bli så fint vitt.
    Det är nog Johanna vintages blogg som du menar

• musli
    tvillingarna svensson skrev 2008-04-12 10:30:43 följande:
    Hej! Tror ni att det skulle passa med en röd orientalisk matta i vardagsrummet? Det mesta i vardagsrummet är vitt.. Ha en bra dag i snöslasket
    Absolut!

Har lämnat bort min dotter ett par timmar, ska hämta henne vid 16-tiden och äta middag hos svärmor då! Nu ska jag utnyttja tiden till att storstäda sovrummet vårat och rensa på "kontoret"...

Här snöar det igen... men det är iaf plus-grader...
  • umbro

Libero: Tusen tack, ja just det så hette hennes blogg. Längtar till att få ta fram penseln. Just nu har jag så mycket att måla, ett tag kändes det näst intill huva hur ska jag orka men nu så har jag laddat lite. Man får ta lite i taget. 1000 kr fick jag ge för den, och han var så snäll att jag kunde betala skåpet den 20 + att jag fick den hemkörd gratis och så fick jag hem den fast jag inte betalat den en. Ja jag är ju en flitig kund där så man har ju lärt känna varandra lite nu, köpte en tårta till dom för att visa vår uppskattning. Det tyckte dom om.

Hjortan: Åh låter som en underbar dag. Ha det så gott.

Musli: Huva för att städa, men det är så skönt när det är klart. Och så är det ju lite lyxit att få städa utan barn. Åh så skönt med en middag hos svärmor.

en trevlig helg på er

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.