• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • libero
    Gullfina skrev 2008-04-10 10:43:39 följande:
    Okej, nu såg jag. Senil och lite blind gör en kärring som mig förvirrad.Jag har satt fast ett brett resårband innanför hyllan. Den sitter fast med häftpistol. Sedan har jag knutit upp gardinerna där. Det är alltså lite mellanrum mellan häftorna på resårbandet.
    Oh tack snälla.
    Tror jag ska förvandla Lisa bokhylla. Det var så himla fin.

Nu är jag halvägs puh!!!!!

Men den jobbigaste våningen är färdig snart.

Hjorthan!
    Lyd din förståndiga man.
    Stackars dig men du måste bara tänka på dig själv just nu. Tror inte dina arbetskompisar mår bättre av att se hur ont du har.
    Kram på dig.
  • minibulan

Äntligen har jag fått tag i en tillräckligt bred kornisch, 2,60. Den ska målas vit och sättas upp nästa vecka, måste hitta något fint vitt tyg att sy gardiner av. Ni verkar alla vara så duktiga på det, gardiner är svårt, inte att sy, men vad man ska ha.

Mannen vet inget, ska gömma den lite, skulle inte köpa mer saker den här månaden. Får försöka hitta lite i gömmorna att sälja istället....
    Andra tips tas taksamt emot.. Hej hej

• musli
    nublu skrev 2008-04-10 10:08:15 följande:
    Musli: Den är på G! Är det ok med en pärla eller en elefant? Korsen var slut.
    Oj, blev lite ledsen men får skylla mig själv som inte beställt tidigare... Ta en pärla då... Du kanske får in korsen igen senare så kan jag ge bort pärlan... *kram*
  • Mettan69

Hjorthan och Zandrisen: Så fint ni har fått det i era hem. Ljust och fint.

Har gett mig själv köpförbud just nu. Vi delar husvagn med min mans bror och för två veckor sedan så pratade de lite löst om att de vill ta ett sabbatsår från campinglivet då de har för mycket att göra hemma. Då skulle vi ju helt plötlligt få stå för hela campingavgiften. Med andra ord minus i semesterkassan.

Jag pratade med svägerskan i går och ville ha ett slutgiltigt besked snarast så vi vet vad vi har att röra oss med. Hon ringer tillbaka på kvällen och då har de bestämt att de inte vill vara med och att de vill hoppa av helt. Det innebär att vi måste lösa ut dem från vagnen också. Där tog semesterkassan slut. Gråter. Men men, jag älskar havet och vill inte vara utan husvagnen så jag avstår gärna från renovering, blommor osv för att få behålla vagnen.

• Hjorthan

Mettan - tack vännen!

Förstår att du blev lite putt efter beskedet från svägerskan. Men eftersom ni älskar att vara vid havet i er husvagn så kommer ni att lösa det. Visst, det låter trist med mindre pengar att röra sig med, men vad är saker egentligen mot att få vara någonstans där man känner att man kan ladda batterierna.

Jag kan bli bestört ibland när jag tänker efter hur mycket grejer jag har handlat genom åren och som jag inte använder längre, som bara står och skräpar i skåpen. Vilken materialist man är!

Jag har bestämt mig för att i fortsättningen ska varje sak som inhandlas vara planerad. Och allt det som står och skräpar ska säljas på loppis, så att någon annan kan få glädje av det.

• Mettan69

Hjorthan: Håller med dig. Jag handlar inte en sak för att den är fin utan för att den är fin på ett speciellt ställe hemma. Visst blir man glad när man träffar rätt hemma och visst vill man handla mycket samtidigt vill jag inte köpa en sak för sakens skull. Vill lägga pengar på annat också.

Är så nöjd när jag kan gå in i ett rum och känna att här är jag klar och nöjd. Så blev det i vårat sovrum när garderoberna kom hem. Bara byta färgen på påslakan och gardiner efter årstiderna. 

• Ankmor
    therre skrev 2008-04-10 07:54:35 följande:
    Är det någon som vet om man kan beställa till Sverige på Mollys Hevaen? Står inget om det? Vad är frakt isf?
    Ankmor skrev 2008-04-10 08:14:57 följande:
    Ingen aning men jag mailade till dem nu, så jag återkommer med svar.
    Nu har svaret kommit från Mollys Heaven....
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Häxan Hedda

Hejsan allihopa,hoppas att det är liite bättre med alla sjuklingar
    Har funderat på en sak,vart hittar man det där fina franska dokumentet som Lantlif har hängande i sin trapp? Kan inte tyvärr inte kommentera på bloggsidorna av någon skum anledning Fundersam

Hoppas att ni alla får en mysig kväll,min plan är att ge mig ut och stavgå med äldsta dottern. Får se hur det går då maken fick en akututryckning då en kompis blivit stående i rondellen med motorcykeln.
    Annars så är jag bara sååååå trött!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.