• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • Hjorthan
    therre skrev 2008-04-11 12:05:24 följande:
    Hej!Vi har varit och sett på en lgh idag. Vi vet fortfarande inte, utna ska bestämma oss i helgen. Så jag inreder och planerar för fullt!

Åh vad spännande!

• zandrisen

Kikar in en snabbis!
    Har fullt ös på jobbet, hinner inte tänka. Både bra och dåligt med tempot, bra för att jag inte hinner längta efter ungarna så mycket och dåligt för att jag egentligen behöver vila upp mig för en ansträngande helg som jag har framför mig

Musli, underbara tofflor! Önskar jag vore så händig, men tyvärr sträcker sig mina
    kunskaper inom syslöjd till att hantera en symaskin

Libro, skönt att du mår bättre nu Hoppas du och stina fått en mysig dag!

Therre, men va spännande! Håller tummarna!

Hjorthan, jätteduktigt med minus 9 kilo! Jag har fått bort allt av min bebisvikt, förutom 3 envisa kilon som jag nog behåller så länge

• Fam Vollmer

snokar runt lite inne hos er alla för att  hitta bilder på era soffor. Skriver här istället för att behöva skriva i allas gb:er.

Skriv gärna till mig direkt om ni har bilder ni är ju ganska många

VI ska byta ut/täcka över når fläckiga soffa. Visst är en vit drömmen men inte så praktiskt med 20 små kladdiga fingrar i hemmet

Så nu söker jag inspiration på vad som kan passa annars. Maken vill ha svart

Amor aeternus ab imo pectore ♥ Dante -05 ♥♥ Fritz -07 ♥
  • nublu

Fam Vollmer: Hjorthan och jag har svartvita Ektorp från Ikea. Finna bilder i min blogg - länk i pressen.

• Kaktus76

God em på er alla!!!

Länge sen jag gav mig till känna här,men läser VARJE dagGlad
    Känner mig så trött pga graviditeten så jag har inte så mycket energi till att skriva,men det blir nog snart bättre.

Har en fråga till dig HJORTHAN: Receptet du gav på Kebabpajen,förgräddar du skalet eller räcker det med att grädda skalet i dom 15 min som stod i receptet??

Ha en trevlig helg på er!!

• summer06

hej! har läst lite i tråden! Å det var nån som undrade över det gamla dokumentet i Lantlif Annettes trapp! Jag har beställt ett på bettystyling.se! Det är ca 90x127. Finns även ett mindre på typ 45x90!

(¯`°?.¸ ღ ♥ Adrian 2oo6o614 ♥ Alvia 2oo711o6 ♥ ღ ¸.?°´¯) www.endoftavrosor.blogspot.com
  • therre
    Hjorthan skrev 2008-04-11 12:07:59 följande:
    Åh vad spännande!
    Ja!
    Fam Vollmer skrev 2008-04-11 14:53:15 följande:
    snokar runt lite inne hos er alla för att  hitta bilder på era soffor. Skriver här istället för att behöva skriva i allas gb:er.Skriv gärna till mig direkt om ni har bilder ni är ju ganska mångaVI ska byta ut/täcka över når fläckiga soffa. Visst är en vit drömmen men inte så praktiskt med 20 små kladdiga fingrar i hemmetSå nu söker jag inspiration på vad som kan passa annars. Maken vill ha svart
    Jag hade nog valt beige annars tror jag Förstår att det kanske är mycket att tvätta
  • therre
    zandrisen skrev 2008-04-11 14:08:43 följande:
    Kikar in en snabbis!Har fullt ös på jobbet, hinner inte tänka. Både bra och dåligt med tempot, bra för att jag inte hinner längta efter ungarna så mycket och dåligt för att jag egentligen behöver vila upp mig för en ansträngande helg som jag har framför mig Musli, underbara tofflor! Önskar jag vore så händig, men tyvärr sträcker sig mina kunskaper inom syslöjd till att hantera en symaskin Libro, skönt att du mår bättre nu Hoppas du och stina fått en mysig dag!Therre, men va spännande! Håller tummarna!Hjorthan, jätteduktigt med minus 9 kilo! Jag har fått bort allt av min bebisvikt, förutom 3 envisa kilon som jag nog behåller så länge
    Ja, vi får lägenheten om vi vill ha den fast vi ska tänka under helgen. Usch vad mycket man tänker!
  • Gulletuss

Hej!
    jag skriver här hos er med osviklig smak för vackra ting!!!
    Nån som har tips på fin toapappershållare (eller vad det nu heter)?
    Helst vit.
    God helg!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.