• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • libero

Tårtsmulan!
    Skickar en stor kram till dig vännen.

Och en stor grattiskram till dig Hedda om du vågar ta emot den.

Själv vaknade jag kl 5 idag av att jag hade fått världens magsjuka så jag ligger nerbäddad i sängen med datorn på  magen och försöker orka ha ögonen öppna. Typsikt jag skulle ju hinna så mycket idag blääää!

• Hjorthan

Tack för att ni bryr er tjejer!
    Det hjälper ska ni veta. Vaknade i morse och låg en stund för att känna efter var det kunde tänkas göra ont idag. Och kan ni tänka er, låsningen mellan skulderbladen var helt borta. Den enda lilla värk jag kände var "den vanliga" i nacken. Kan lova att jag faktiskt (nästan!!) skuttade ur sängen.

Fast jättelycklig är jag väl inte, är gräsänka. R åkte hemifrån kl 6 i morse, skulle flyga till snigellandet, och kommer inte hem förrän på fredag.

Men jag har haft en härlig dag i alla fall. Cajsa var bjuden på maskerad idag, och jag fick den stora äran att förvandla henne till en prinsessa, vilket ju inte var så svårt! Hon är ju min lilla prinsessa redan.

Och så har jag suttit på trappan och solat, känner att det bränner lite i ansiktet nu faktiskt. Helt ljuvligt väder har vi haft här nere.

Fast nu är jag rätt trött känner jag, får nog bli tidig sänggång ikväll.

• Ankmor
    Hjorthan skrev 2008-04-20 20:52:39 följande:
    Tack för att ni bryr er tjejer! Det hjälper ska ni veta. Vaknade i morse och låg en stund för att känna efter var det kunde tänkas göra ont idag. Och kan ni tänka er, låsningen mellan skulderbladen var helt borta. Den enda lilla värk jag kände var "den vanliga" i nacken. Kan lova att jag faktiskt (nästan!!) skuttade ur sängen. Fast jättelycklig är jag väl inte, är gräsänka. R åkte hemifrån kl 6 i morse, skulle flyga till snigellandet, och kommer inte hem förrän på fredag. Men jag har haft en härlig dag i alla fall. Cajsa var bjuden på maskerad idag, och jag fick den stora äran att förvandla henne till en prinsessa, vilket ju inte var så svårt! Hon är ju min lilla prinsessa redan. Och så har jag suttit på trappan och solat, känner att det bränner lite i ansiktet nu faktiskt. Helt ljuvligt väder har vi haft här nere.Fast nu är jag rätt trött känner jag, får nog bli tidig sänggång ikväll.
    Vad härligt att det är bättre nu och bra att du tagit det lugnt idag.
    (hjälpte tydligen att en viss någon stampade med foten i morse )
    Usch gräsänka är nästan aldrig kul...
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Hjorthan
    Ankmor skrev 2008-04-20 21:07:32 följande:
    Vad härligt att det är bättre nu och bra att du tagit det lugnt idag.(hjälpte tydligen att en viss någon stampade med foten i morse )Usch gräsänka är nästan aldrig kul...
    Ja, när någon här inne stampar med foten så gör man nog bäst i att lyda!
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.