• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • musli
    Tårtsmulan77 skrev 2008-04-19 18:39:36 följande:
    Usch vilken jobbig och ledsam dag det här blev...pappa ligger på intensiven igen med hjärtinfarkt
    oj... Men på sjukhuset får han bra vård. Skickar massa varma kramar...
  • Tårtsmulan77
    musli skrev 2008-04-19 18:41:05 följande:
    oj... Men på sjukhuset får han bra vård. Skickar massa varma kramar...
    Jo det känns skönt och veta att han är där och är under ständig bevakning men fy så jobbigt det är...jag blir orolig varje gång telefonen ringer och tror att det är pappa det gäller...Gråter
    Tar tacksamt emot kramarna...behöver sådana nu...
  • umbro

Tårtsmulan77: Men oj då kära nån, förstår att det känns jobbigt. Det är såå fruktansvärt jobbigt när nära och kära är sjuka. Skickar över många kramar här i från. KRAM!

• LCroft

Tårtsmulan: Men gumman, så jobbigt! Sänder över den största, varmaste kramen jag kan  Hoppas din pappa kryar på sig snabbt.

Skönt att höra att jag inte är ensam som får bita i det sura äpplet Men Ida är så lycklig över sin cykel, första hon sa när vi kom ner för trappan imorse och hon såg den var "pyö" och ett jätte leende, gullunge! Pyö betyder förresten pyöra, cykel på finska

Nu måste jag gå och sova, helt slut, var först på marknad idag, sen städat och bakat. Rebecca åt för mycket smet och fick ont i magen så jag har varit vaken med henne en stund, annars hade jag sovit för länge sedan redan. Skönt att ha allt klart för morgon dagen iallafall.

• Hjorthan
    Tårtsmulan77 skrev 2008-04-19 18:39:36 följande:
    Usch vilken jobbig och ledsam dag det här blev...pappa ligger på intensiven igen med hjärtinfarkt
    Sänder massa kramar! Vet precis hur du har det. Min pappas två hjärtinfarkter och hans akuta bypassoperation är något av det värsta jag genomlevt i hela mitt liv. Skönt att din pappa är på intensiven, då är han ju ständigt bevakad. *styrkekramar*
  • LCroft

Hej Lotta gullet! Tack vännen och visst tror jag att jag ska hinna njuta lite med, det är ju bara närmaste familjen som kommer

Hur är det med dig vännen? Som jag saknat dig  Tänt massor på dig men dagarna bara susar förbi och jag hinner knappt sätta mig ner förrän det är dags att gå och lägga sig KRAM!!

• Hjorthan
    musli skrev 2008-04-19 00:07:59 följande:
    Lotta-gumman!!! Ta hand om dig, annars får jag och Hanna komma ner och ta hand om dig!!!
    Du är väl bara så söt Muslivännen! Det hade varit jätteskönt att bli lite omhändertagen!

Dagen har gått rätt bra, sov bra i natt så jag hade inte lika ont i morse. Sen har det knaprats Ipren under dagen, så värken har hållits stången. Så trädgården har blivit räfsad, altanen sopad och paviljongen har byggts upp. Kan säga att jag har lite FÖÖÖÖR ont nu, men nu dövar jag det med rödvin istället. Kan tänka mig att jag inte gör allt för många knop i morgon. Men jag ville verkligen få trädgården vårad, så jag bet ihop. Kanske dumt, men jag är en envis jäkel.
  • LCroft
    LCroft skrev 2008-04-19 21:41:38 följande:
     Tänt massor på dig men dagarna bara susar förbi och jag hinner knappt sätta mig ner förrän det är dags att gå och lägga sig KRAM!!
    Tänt = Tänkt Som sagt jag är trött Kanske bäst jag går och lägger mig nu *hahaha*
  • Hjorthan
    LCroft skrev 2008-04-19 21:41:38 följande:
    Hej Lotta gullet! Tack vännen och visst tror jag att jag ska hinna njuta lite med, det är ju bara närmaste familjen som kommer Hur är det med dig vännen? Som jag saknat dig  Tänt massor på dig men dagarna bara susar förbi och jag hinner knappt sätta mig ner förrän det är dags att gå och lägga sig KRAM!!
    Jag saknar dig med vännen! Men visst är det så att man inte hinner med allt nu för tiden. Med mig är det upp och ner tycker jag. Ibland känns det kanon, men den senaste veckan har det känts rätt så kass faktiskt. Men jag är som sagt en envis jäkel och jag ska inte låta diskbråcket och värken vinna över mig inte!

Hur är det med dig själv gumman? Hur går det på jobbet?
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.