• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • LCroft

Lotta envishet är bra till en viss gräns vännen! Man måste också lyssna på kroppen sin, det vet du gumman! Ska vara snäll ikväll och inte predika så mycket men du vet vad jag tycker ändå

Jo tack, med mig är det bara bra, på jobbet går det också bra. Rätt så mycket just nu, har hållit på och planerat för nya receptionen. Igår blev det klubbat och klart av ledningsgruppen så bara de får kordinerat byggare, leveranstider på nya möbler och telefon killarna så att man får allt att klaffa så dras det igång. Ska bli så roligt Får Nilla prägel på det och det börjar kännas som mitt, nu känns det inte alls så, lite jag vikarierar Helena (som den förra hette)

• Hjorthan
    LCroft skrev 2008-04-19 21:57:39 följande:
    Nu får jag nog säga god natt, håller på att falla av stolen och det är inte sällskapet det är fel på! Sov gott!
    Sov gott min sköna! Hoppas vi hörs snart igen! Annars vet du min mailadress gumman!

Puss på dig!

Massa kramar
  • tjenixen

ojojoj nu har jag inte haft tid att vara här inne på ett bra tag igen och jisses vad ni skriver.
    Tårtsmulan: läste om din pappa. Sänder en mängd kramar till dig.

• Tårtsmulan77
    umbro, LCroft, Hjorthan och tjenixen: Tack snälla för er omtanke, det värmer oerhört mycket ska ni veta

Det har inte blivit mycket sömn inatt, tankarna har malt fram och tillbaka och så har jag legat på helspänn och väntat på att telefonen ska ringa.
    Idag, efter ronden, så kommer läkaren, en hjärtläkare faktiskt, att avgöra om pappa kommer att skickas upp redan idag till Stockholm, tror jag att det blir, för att genomgå en kranskärlsröntgen och en ballongsprängning.
    Tack och lov så verkar det vara en ganska lätt infarkt så allt borde väl gå vägen...

Ta hand om er allihop och du Hjorthan tar det lugnt idag...inget mer trädgårdsarbete...aja baja...tänk på din kropp...
  • tjenixen

Godmorgon på er. Här fick man ju gå upp före tuppen idag med. Lilleman vaknar alltid senast 6, vardag som helg. Inte så kul alla gånger men det är bara att bita i det sura äpplet. -3 hade vi när jag kikade förut brrr. Men förhoppningsvis kommer solen sen och värmer upp lite. Här behöver det planteras om en massa plantor idag, får se om vi får tid till det bara.

Tänkte höra med er lite om hur ni skulle ha gjort i vårt ställe.
    Mina småttingar, en tjej på snart 6 år och en kille 3,5 år leker en hel del tillsammans men har sina rum på olika våningsplan. Lilleman har ett krypin på ca 6 kvm med snedtak. Där får han plats med sängen, en bokhylla, en garderob och ett litet lekbord, inget mer. Det är då lagom så man kan gå in och backa ut typ. Dottern har ett rum på ca 13 kvm. Där har hon säng, en sekretär, en liten liten kökssoffa, två 80-garderober, en expedithylla och har ändå plats över på golvet.
    Nu satt jag och funderade på om det skulle funka för dem att dela rum så att de får alla leksaker på ett ställe (ja de lär ju dra runt dem i huset ändå men ni förstår hur jag menar), de får glädje av varandra när de ska sova, enklare när man ska läsa saga mm. Skulle ni ha haft varsitt rum eller låtit dem dela? Såna här tankar som kan dyka upp när man blir snurrig av att gå upp tidigt:)

Annars så får ni gärna tipsa om härliga möbler att ha i ett inglasat uterum. Vi bara måste slänga ut den gräsliga möbeln som står där.

• LCroft

Godmorgon!

tjenixen:

Det är ju både för och nackdelar med att dela rum, fördelarna är ju att man har sällskap. Nån att ligga och småprata med innan man somnar, tryggheten osv.

Nackdelarna är ju när de hunnit bli lite äldre att när den ena har kompis hemma så kan de ju inte stänga in sig på dens rum och leka i fred. När de ryker ihop, syskonen alltså, kan man inte heller sätta dem i varsitt rum och lugna ner sig en stund.

Jag tror faktiskt inte att jag hade satt dem tillsammans. Ida har ju ett pytterum hon med, men hon sover ju iofs bara där. Leksakerna har hon här nere istället. Men sen är det ju så beroende på hur nära syskonen är. Mina småsystrar som det är 1 år 10 år emellan har alltid delat rum, och fast de ibland grälade nåt fruktansvärt om vem ska städa vad och att den andra alltid också skulle vara på rummet när den ena ville vara i fred med sin kompis har de ju trots allt gillat det.

Det blev en hel del svammel såhär från morgonen

• tjenixen
    LCroft skrev 2008-04-20 07:33:11 följande:
    Godmorgon!tjenixen: Det är ju både för och nackdelar med att dela rum, fördelarna är ju att man har sällskap. Nån att ligga och småprata med innan man somnar, tryggheten osv. Nackdelarna är ju när de hunnit bli lite äldre att när den ena har kompis hemma så kan de ju inte stänga in sig på dens rum och leka i fred. När de ryker ihop, syskonen alltså, kan man inte heller sätta dem i varsitt rum och lugna ner sig en stund.Jag tror faktiskt inte att jag hade satt dem tillsammans. Ida har ju ett pytterum hon med, men hon sover ju iofs bara där. Leksakerna har hon här nere istället. Men sen är det ju så beroende på hur nära syskonen är. Mina småsystrar som det är 1 år 10 år emellan har alltid delat rum, och fast de ibland grälade nåt fruktansvärt om vem ska städa vad och att den andra alltid också skulle vara på rummet när den ena ville vara i fred med sin kompis har de ju trots allt gillat det. Det blev en hel del svammel såhär från morgonen
    Jo, lite så går tankarna här med. Mina små kan leka väldigt bra tillsammans ibland men i nästa stund så är de som hund och katt. Här är ju stora storebror 16 år i år och meningen är att han ska få ett nytt rum som bara måste göras om från grunden med att gräva upp lera, i med singel, frigolit ja hela kittet men sen har han ett nytt rum och då kan storasyster på 13 ta hans gamla och då kan de små få varsitt rum vägg i vägg med varandra istället. Så ja, det lutar kanske åt att vi får ha det som vi har det i några år till och vips så har väl äldste sonen hunnit flytta hemifrån t o m:)
    Gud så man kan vela ibland men då är det så skönt att kunna bolla tankar med er här ju.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.