• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • Hjorthan

Hoppar in för att önskar er alla en härlig fredagskväll och en ljuvlig helg!

Är själv på dåligt humör. I morse när jag skulle ta på mig mina nytvättade och lite trånga jeans, så lyckades jag på något sätt vrida mig och sträcka mig på samma gång, så jag fick en låsning mellan skulderbladen, precis vid mitt diskbråck! Som om det inte räcker med själva bråcket. Har gått hela dagen med värk och svårighet att ta djupa andetag. Blir så trött på att det hela tiden ska vara nått som är fel i kroppen. Har tagit ett jättevarmt bad nu i kväll och hoppas på att jag sover mig bättre i ryggen, för i morgon hade jag ju tänkt mig spendera dagen i trädgården, vilket ju inte riktigt funkar om inte ryggen pallar.

Kram på er, och hoppas att ni alla mår bra!

• Ankmor
    Hjorthan skrev 2008-04-18 19:21:07 följande:
    Hoppar in för att önskar er alla en härlig fredagskväll och en ljuvlig helg! Är själv på dåligt humör. I morse när jag skulle ta på mig mina nytvättade och lite trånga jeans, så lyckades jag på något sätt vrida mig och sträcka mig på samma gång, så jag fick en låsning mellan skulderbladen, precis vid mitt diskbråck! Som om det inte räcker med själva bråcket. Har gått hela dagen med värk och svårighet att ta djupa andetag. Blir så trött på att det hela tiden ska vara nått som är fel i kroppen. Har tagit ett jättevarmt bad nu i kväll och hoppas på att jag sover mig bättre i ryggen, för i morgon hade jag ju tänkt mig spendera dagen i trädgården, vilket ju inte riktigt funkar om inte ryggen pallar.Kram på er, och hoppas att ni alla mår bra!
    Nej men fy vilken otur!
    *varmt omslag & en stor kram*
    Hoppas att det blir bättre tills imorgon!
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • LCroft

Hej alla goa vänner!

Börjar med att dela ut en stor hög med kramar till alla som behöver eller annars bara vill ha (har bara skummat ikapp)

Nämen Lotta din stackare, har du inte tillräckligt jobbigt med din nacke som det är? Hoppas du får sova gott ändå och att du vaknar imorgon och känner dig bättre Kyss 

Måste ta en storstädning imorgon och baka, lilla fröken Ida fyller 2 år på torsdag men vi ska ha kalas på söndag men jag känner mig helt utmattad. Vårtrött helt enkelt antar jag, typiskt för jag vill ju vara pigg

Vi hade pratat lite med mannen om att köpa en trehjuling till henne till födelsedagen och jag hade hittat en jättefin, gammal stil på och helt underbar. Idag när jag kommer hem så står det en chockrosa sak här hemma... Han hade varit med henne i en sportaffär och hon hade då hittat den och blivit så ledsen när de åkte iväg så han åkte och köpte en till henne...Visst är Ida överlycklig men dit gick ju mammas dröm i kras om den ljuvliga trehjuling som jag hade sett Och det värsta var nog mannens min, sååå nöjd som han såg ut! Och jag kan nästan slå mig i backen på att det var uträknat från hans sida, han tycker jag är lite fånig som jämt "bestämma". Nåja, det här bjuder jag på, de var båda två så nöjda och glada. Måste bara hitta på nåt roligt åt henne som hon kan få på sin födelsedag nu, för självklart måste man ju få paket på morgonen

Hoppas ni alla får en härlig helg!

• musli

Lotta-gumman!!! Ta hand om dig, annars får jag och Hanna komma ner och ta hand om dig!!! *kraaaaaaam*

Nilla, vad kul att se dig här!!! Förstår preciiiiis vad du menar med trehjulingen!!! Hanna fyller snart 3 år och hon ska få ett dockskåp av mig, maken och min sida av familjen som ser så hääärligt viktorianskt ut, 1:12 så hon kan få jättefina grejor till!!! Av farmor med gubbe får hon hälften av pengarna till en JÄTTEstudsmatta med skyddsnät! Lite skillnad i tänket kanske?!

Har druckit vin ikväll så jag är lite lurig nu... Borde nog gå och lägga mig... *fylle-yra*
    Men guuud så härligt att vara lite lurig och koppla av helt!!!! 3 veckor kvar, sen åker maken till Afghanistan igen.... *snyft*
    Tur jag har er, tjejer!!! I  you!!!!

• Puh76

Gomorron tjejer

Idag ska vi fixa balkongen. Köpa lite vårblommor mm!! Sen blir det städning!

Ha en bra helg!

• Tårtsmulan77

Morrn morrn!

Vilket underbart väder!!!
    Idag bär det av till sommartorpet, vill vara ute och njuta av solen så mycket som möjligt.

Puh76 skrev 2008-04-19 08:04:26 följande:
    Gomorron tjejerIdag ska vi fixa balkongen. Köpa lite vårblommor mm!! Sen blir det städning!Ha en bra helg!
    Vad härligt och få göra vårfint på balkongen Glad
    Vi måste också ta tag i vår inglasade balkong, vi har inte gjort så mycket med den sen vi flyttade in i vår lägenhet.
    Vita hyllor ska inhandlas och sättas upp på väggarna med plats för alla mina pelargoner som står på balkonggolvet för tillfället.
    Två baden baden ska också införskaffas så vi kan sitta där på kvällarna och njuta.
    Dessutom vill jag få tag på ett litet vitt runt cafébord men var får jag tag på det???
  • Puh76

Tårtsmulan: Jag vill också ha ett sommartorp!!!!!

Jo det ska bli härligt att få iordning efter vintern..det piggar upp lite. Sen är det ju härligt att hålla på med blommor när det är så fint väder!!!

Det tar lite tid att komma iordning när man flyttat. Vi har bott här i 1½ år nu och är fortfarande inte färdiga...

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.