• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • 13 år emellan
    Puh76 skrev 2008-04-19 08:30:39 följande:
    Tårtsmulan: Jag vill också ha ett sommartorp!!!!!Jo det ska bli härligt att få iordning efter vintern..det piggar upp lite. Sen är det ju härligt att hålla på med blommor när det är så fint väder!!!Det tar lite tid att komma iordning när man flyttat. Vi har bott här i 1½ år nu och är fortfarande inte färdiga...
    Det känner jag igen...jag blir ALDRIG färdig !
  • Tårtsmulan77
    Puh76 skrev 2008-04-19 08:30:39 följande:
    Tårtsmulan:Det tar lite tid att komma iordning när man flyttat. Vi har bott här i 1½ år nu och är fortfarande inte färdiga...
    13 år emellan skrev 2008-04-19 09:02:53 följande:
    Det känner jag igen...jag blir ALDRIG färdig!
    Nä det blir nog aldrig jag heller Blir man någonsin det!!!

Nej! Nu väntar torpet.
    Ha det bra allesammans Glad
  • Häxan Hedda

Godmorgon i tråden

Kikar in som hastigast mittemella städning shopping och på väg till min systerdotters kalas Var på tjejmiddag igår,huuur kul som helst Dock lite mycket vin och för lite sömn,märks att man inte är 20 längre...

ikväll ska maken och jag dessutom på middag för en av våra kompisar har fyllt 35 så vi ska fira honom då,och imorgon ska man stå fräsch och fin (hrmm) kl 13.00 och ta emot kalasgäster,innan dess ska jag ha bakat bullar och pizzabullar
    Behöver nog ett par dagars semester efter den här helgen

Lämnar en hög med kramar,tag dock på egen risk de kan osa liiite bakfylla,det är ddock tanken som räknas 

Hejsan Lcroft  Snopet ,känner igen det är Fundersam

Hjorthan,var försiktig nu,du ska nog ta det lugnt även om det känns bättre
     *hötter med fingret*

Musli,du får se till att tanka ordentligt,skönt att han honom hemma igen

• Häxan Hedda

13 år emmeln, det klart att han ska ha presenten när han fyller år  Den är så fin den där... och skänken i bakgrunden gah VILL HAAAA!

• musli
    Häxan Hedda skrev 2008-04-19 10:27:39 följande:
    Godmorgon i tråden Kikar in som hastigast mittemella städning shopping och på väg till min systerdotters kalas Var på tjejmiddag igår,huuur kul som helst Dock lite mycket vin och för lite sömn,märks att man inte är 20 längre...ikväll ska maken och jag dessutom på middag för en av våra kompisar har fyllt 35 så vi ska fira honom då,och imorgon ska man stå fräsch och fin (hrmm) kl 13.00 och ta emot kalasgäster,innan dess ska jag ha bakat bullar och pizzabullar Behöver nog ett par dagars semester efter den här helgen Lämnar en hög med kramar,tag dock på egen risk de kan osa liiite bakfylla,det är ddock tanken som räknas Hejsan Lcroft  Snopet ,känner igen det är Hjorthan,var försiktig nu,du ska nog ta det lugnt även om det känns bättre *hötter med fingret*Musli,du får se till att tanka ordentligt,skönt att han honom hemma igen
    Här är en till som märkt att man inte är 20 längre! Tur man inte har anlag för att bli bakfull.... Blir bara trött jag... Efter lunch ska jag slänga ut make och dotter med ryggsäck med mackor och varm choklad och sen ska jag städa och fixa lite i lugn och ro!

Hoppas solen kommer fram igen bara....

*hög med kramar till alla som vill ha och behöver*
  • zandrisen

Godförmiddag i tråden! Har precis vinkat av dottern som ska få vara hos farfar och hans fru på landet och busa hela dagen, sen ska hon till sin stora lycka få sova över. Hon har varit hispig över detta sen imorse, packat sin lilla väska och stått i förnstret och väntat, lilla sötgurkan Kyss Kommer att bli skönt för henne att få vara "bara Molly" och inte ha lillbrorsan släpandes i fötterna hela tiden

Här hemma blir det inga större utsvävningar för min del, maken kommer att greja med renoveringen hela dagen, och sen till kvällen ska han på klassträff med sin gamla 9a. Han säger att han nog kommer att gå hem tidigt och kommer att fixa att greja med köket imorgon också, jag är lite skeptisk måste jag säga, haha... Jag och lilleman kommer alltså att ha kvällen för oss själva, han sovandes i spjälisen och så jag då i soffan med godisskålen fylld till bredden

Hjorthan, men neeej vilken otur! Hoppas badet gjorde nytta och att du just nu är i full färd i trädgården!

Lcroft, log ganska igenkännande när jag läste om trehjulingsepisoden, här är det samma sak om å om igen... Senast var det maken som kom hem med flera meter svart tyg med döskallar, som han ville att jag skulle sy gardiner och själskydd av till Micks rum Men det var bara att bita i det sura äpplet och sy för glatta livet...

Tårtis, hoppas du har det mysigt i torpet just nu! Här är det tyvärr skitväder, visserligen uppehåll, men regnet hänger i luften. Jätefin skylt! Hittade en hel del jag ville ha på den sidan...

Musli, trevligt att få vara lite lurig! Är X antal månader, om inte säga år sedan jag var det minsta lurig, haha... Ska ju till Barcelona med barndomskompisen, får se om jag kan råda bot för det då Säger som tidigare kloka talare, tanka ordentligt när han är hemma!

Hedda, haha, nej det där med att bli lite extra sliten känner man ju igen...

• umbro

I dag så har jag haft ett lyckligt besök på en second hand butik, hihih har hittat en gammal rese väska som Brasse har i fem myror är fler än fyra elefanter. Blev så inspirerad av Johannas blogg. Jag kände att det är min stil så blev så glad när jag fann en för en 50 lapp. Så fynda jag två köks stolar. Och en gammal gammal plåt burk i silver helt juvlig. Älskar gammla burkar. Hittar ni nån gammal plåtburk hör av er till mig hihihi. önskar er en trevlig helg

• Tårtsmulan77
    zandrizen: Jag hade det toppenmysigt vid torpet Glad även om vädret inte var så strålande som det var på morgonkvisten.

umbro: Vad härligt med alla fynd Glad kul när man hittar saker man tycker om.
    Vill gärna se bilder Flört

Själv köpte jag kaffekoppar på ett loppis här hemma.
    Jag vet bara inte om jag ska ha dem här hemma eller vid sommartorpet Fundersam
    Finns bild på dem i bloggen.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.