• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • musli
    umbro skrev 2008-04-17 10:33:38 följande:
    Tusen tack ang mitt skåp. Roligt att ni tyckte det var fint. I dag ska jag försöka måla lite, och så ska jag styrketräna. Men först så blir det en sväng till öppna förskolan. Skönt nu mot varmare dagar.Musli: Känner i gen det du beskriver ang kalas. Sist vår skrutt fyllde så ringdes det 15 min innan kalaset börja. jag bjöd då på lunch kalas så det var ju lite att fixa hade då gjort flera plåtar pizza. - Först så ringde den ena vi är sjuka, sen ringde den andre - Vi är sjuka. Man hade ju liksom kunnat ringt tidigare. Ja vi hade ju massor av pizza kvar. Nu är det vår tur att komma på den enas kalas kankse ska vi oxå ringa 15 min innan deras kalas börjar. Men det är ju barnen som blir lidande, så vi ska ju dit då då. Men de har fortfarande inte sagt nåt om paket till vår skrutt en. (Barnen är kusiner ) Så vi får väll se om de ger nåt till honom då vi är där. Flyttar du närmre hit så har jag nån att gå stavgång med som jag kan prata inredning med hihihi jag vet hur det känns Må så gott
    Visst är det konstigt med vuxna människor ibland... Under det senaste året har jag arbetat HÅRT med att utvecklas till kropp och själ och känner att jag är på rätta vägen att bli en medmänniska att lita till när det behövs. Jag lämnar ingen utanför utan naturligtvis är min dörr öppen även för de i den tråden som vill komma och hälsa på, vem det än är, ger alla en chans att visa sin bästa sida.

Stavgång är jag bra på fast det går inte särskilt fort, hatar att stressa!!!
  • umbro

Snyft gick in på aftonbladet och läste om Arboga barnen, brevet som pappan skrivit. Gråter...Det är så fruktansvärt. Ska sätta in en peng på minnesfonden som de startat. Tänk om man kunde göra nåt smycke för fonden att sälja. eller som rosa bandet.

Tex röda rosen bandet till fonden.

• zandrisen

Fick just ett samtal från tidningen Amelia! En bild på mina trollungar ska vara med i nummer 11 Skickade in den då de efterlyste barnbilder, och nu ska den alltså vara med! Är så stolt så att jag nästan spricker!

• Hjorthan
    zandrisen skrev 2008-04-17 19:12:03 följande:
    Fick just ett samtal från tidningen Amelia! En bild på mina trollungar ska vara med i nummer 11 Skickade in den då de efterlyste barnbilder, och nu ska den alltså vara med! Är så stolt så att jag nästan spricker!
    Klart att du ska vara stolt!
  • Ankmor
    Grattis! Vad kul!

Denna vill jag ha! Men tyvärr är den alldeles för långt bort från mig.
    (Hallbänken alltså inte säng/bord/soffa)
    http://www.blocket.se/vi/15109506.htm?ca=15_s
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • therre
    musli skrev 2008-04-17 09:05:07 följande:
    Therre, nyfiken på köket! Visa bilder när det är klart!!!
    SJÄLVKLART! Det borde bli klart idag, då skulle elektrikern komma
    umbro skrev 2008-04-17 10:35:32 följande:
    Ang mitt skåp det är väldigt slitet och så funderar på att ha det lite så där shabby chic, vad tror ni?
    Har du någon bild på det?
    Hihi
  • zandrisen
    Ankmor skrev 2008-04-17 21:56:13 följande:
    Grattis! Vad kul! Denna vill jag ha! Men tyvärr är den alldeles för långt bort från mig. (Hallbänken alltså inte säng/bord/soffa)www.blocket.se/vi/15109506.htm
    Vaddårå, sovrumsmöblerna var ju vita och såååå romantiska...??? skämtåsido, håller med, hallmöbeln var supersöt!
    therre skrev 2008-04-18 04:41:00 följande:
    Gjort lite vårtfint i mitt sovrumwww.therre.se
    Fint!
  • Ankmor
    zandrisen skrev 2008-04-18 07:24:05 följande:
    Vaddårå, sovrumsmöblerna var ju vita och såååå romantiska...??? skämtåsido, håller med, hallmöbeln var supersöt!
    Ja preciiiis, det var ju därför jag skrev inte
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Tårtsmulan77
    Vad kul!!! Glad
    Ankmor skrev 2008-04-17 21:56:13 följande:
    Grattis! Vad kul! Denna vill jag ha! Men tyvärr är den alldeles för långt bort från mig. (Hallbänken alltså inte säng/bord/soffa)www.blocket.se/vi/15109506.htm
    Fin!!! Glad
    therre skrev 2008-04-18 04:41:00 följande:
    Gjort lite vårtfint i mitt sovrumwww.therre.se
    Härligt!!! Glad
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.