Inlägg från: Mettan69 |Visa alla inlägg
  • Mettan69

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

De har lovat fint väder till helgen så jag håller tummarna för att det blir det. Min mormor och morfar bodde vid havet så vi tillbringade många somrar där så havet har en speciell plats i mitt hjärta..

Puh76: Det vore jättekul om du kunde visa oss din omgivning.

Umbro: Hoppas du kommer iväg på din dagstur. Lätt att sådant rinner ut i sanden men när man väl gör det så bli man nästan arg på sig själv för att man inte gör det oftare. har tyg hemma för att sy vimplar till min pojk men inte hunnit än och nu när solen skiner så sitter jag inte inne och gör sådant. Får se när det blir gjort. Fundersam

• Mettan69

Zandrisen. Här inne behöver vi inte be om ursäkt för att vi inte mår bra. Gnäll du på bara, vi finns kvar här för dig.

Är det någon speciell sjukdom du har eftersom du är rädd för att behöva gå ner i tid. (vilket man inte gör vid vanlig förkylning osv)  Givetvis behöver du inte svara om du inte vill. Vill ju inte snoka. Hoppas verkligen att du blir piggare till din resa. En sådan resa gör man ju inte varje dag.

• Mettan69

zandrisen. Aj då, det lät inte kul. Men lyssna på din kropp så du inte förstör den mer genom att ignorera smärtsymptomen. Förstår att det kan vara svårt att acceptera att kroppen inte vill som du vill. Du är ju inte så gammal så kroppen skall ju egentligen inte protestera än på måååånga år för dig. Skickar gosekramar till dig och hoppas du känner dig bättre i morgon.

• Mettan69
    Kaktus76 skrev 2008-05-06 21:27:13 följande:
    Ok. Så det är bara att måla på då på en gång med den vita färg som man ska ha? Det håller och så?
    Jag har målat utan grundfärg/häftfärg och det går lika bra. Det håller då också. Sen kanske vissa material spökar men jag har inte råkat ut för det ännu.

Gosevännen: Kul att se dig igen. Det är ju så att man i vissa perioder inte har tid eller ork att vara aktiv här  inne. Men man saknar det alltid Skrattande

Nu så håller jag på att måla brädor som skall vara till vårat altanräcke. Inte kul att behöva gå in kl åtta på kvällarna men det tar sin lilla tid att måla och jag vill ju ha det klart så fort som möjligt. Oskyldig
  • Mettan69
    MiaMariah skrev 2008-05-07 15:17:05 följande:
    Ser ni att jag matchat kruka med spegel? (Plupparna)
    Vad gulligt det var. Fin färg på blomman.
  • Mettan69
    zandrisen skrev 2008-05-08 12:45:27 följande:
    Nu har jag köpt mig en "Amelia", och barnen är med på sidan 105 i nr 11 Umbro, vi målade förut med äggskalsvitt/stockholmsvitt, men blev hemskt missnöjda då det såg så gult ut.
    Vad kul att barnen är med i en tidning. Ivilket samanhang är de med?
  • Mettan69

God morgon flickor.

så underbar helg det har varit. Har varit vid kusten (varberg) och solen har verkligen visat sin bästa sida. Sixten tom badade i havet. Gjort iordning vid husvagnen så nu är det bara staketet runt och det stora kylskåpet som fattas men det skall min man och svärfar köra ner på onsdag. Sen är det bara att åka ner och slappa och njuta av varandras sällskap.

Libero: Den loppisen hade jag gärna kommit på. Vilken tur att du hittade svärmor innan hon hunnit sälja av allt.

Musli. Vi gav också Sixten en stutsmatta när han fyllde år och jisses så nöjd han och hans bröder är med den. Mycket väl värd pengarna. Känner igen det där med chabby chick på huset. Vi klär om en sida per år och tyvärr så skall vi ta framsidan sist. Ser rent ut sagt för djävligt ut men om två år så är det dags för sista sidan och då har vi ett jättefint hus Skrattande

Hjorthan: Det låter som ni haft det hur mysigt som helst. Skönt med det fina vädret också.

Edda: SNÖ. Låter hur overkligt som helst just nu. Hoppas verkligen att det var sista gången denna vår. Cool

• Mettan69

Var är bloggtråden? Har den blivit borttagen igen och varför.  Har ju ingen koll annars på alla bloggar. Omöjligt att hålla alla dessa adresser/namn i huvudet.Fundersam

• Mettan69
    musli skrev 2008-05-12 08:57:57 följande:
    Menar du Vita trådens blogg-tråd? Den har nog följt med dem in i slutet forum som jag fattade det... Var det inte Ankmor som höll på med nån blogg-tråd här på fl? Kolla hennes pres kanske...?
    Neej, vad säger du. Trodde bara de pratade om att den vita tråden skulle bli sluten, inte bloggtråden också. Den har ju varit väldigt blandad tycker jag. Attsingen också. Skrikandes Får kolla om Ankmor jobbar med något eller hålla tummarna att hon startar en ny tråd.

Har ingen blogg själv (tidsbrist) så jag har ju ingenstans att att spara alla intressanta adresser eller se när de har nya inslag. Gråter
  • Mettan69
    Gosevännen skrev 2008-05-12 10:21:24 följande:
    Bloggtråden har blivit borttagen pga att någon av bloggarna inne i TS innehöll reklam + att det såldes saker i dem, vilket är förbjudet enligt fl:s regler. Att den är borta har således inget som helst att göra med om vita hemmarna går in i slutet forum eller ej
    Ok då vet jag. Får vänta igen tills det dyker upp en ny bloggtråd utan reklambloggar i. Skrattande
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.