Inlägg från: Mettan69 |Visa alla inlägg
  • Mettan69

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

kaktus: Så mysig din toalett blev. Underbart somrigt.

Umbro. Är mycket imponerad av din ork. Har tre pojkar 92, 96 & 04 och jag hinner inte med hälften av vad du gör. Soffan blev kanon. Kan tom tänka mig att pojkarna tycker den är snygg. Skrattande

• Mettan69

God morgon flickor.

I dag är himlen alldeles blå och livet leker igen. Fast jag hade verkligen två ton grus i ögonen när jag vaknade. Svårt att komma i säng nu när det är så ljust.

I dag är det utvecklingssamtal som gäller för den mellersta pojken och sen hem och klippa gräset och avsluta kvällen med att vattna rabatterna.

Numberone: Så fina stolar du har fyndat. Det ser sköna ut att sitta på. Färdigslitna i sitsen.

Gullfina: Annat hus? Varför vill du lämna  ditt fina hem?

Lillsyrran: Så mysig den loppisen såg ut.

Zandrisen: Blä för PMS. Penga mun Jag skall inte klaga för jag har det sällan och när jag har det är det ganska lindrigt men det är blä ändå. Hoppas mötet inte blir för tråkigt. Flört

• Mettan69

Nuberone: Känner så väl igen det. Första barnet fick jag 6 veckor för tidigt så jag kunde inte förstå varför alla gnällde på sista månaden. Men mitt andra och tredje barn gick jag tiden ut och blä vad jobbig sista månaden är. Lider med dig. Skickar svala lätta bommulskramar som lindas runt dig så livet blir lättare.

• Mettan69
    13 år emellan skrev 2008-05-27 13:49:19 följande:
    jag gick 17 (!!!) dagar över tiden. det var nästan inte värt det så jobbigt det var!
    Förvånad
  • Mettan69
    MAGU skrev 2008-05-28 07:48:07 följande:
    Hej! Jag jag har en fråga till... När ni målar om möbler, slipar ni och grundar då eller målar ni bara på färgen? Vilken färg använder ni? Hoppas det inte gör något att jag ställer frågor...
    Fråga på du bara. Vi är här för att hjälpa varandra. Jag brukar slipa lite för att rugga upp ytan och använda målartvätt. Sen så målar jag på med Nordsjö oljefärg. Men det är väldigt olika här inne hur de gör. Vissa använder bara grundfärg och ibland så lägger de ett lager med halvblank färg över grundfärgen. Beror på vad möblen skall användas till och vad det är för material.
  • Mettan69
    MAGU skrev 2008-05-28 09:06:44 följande:
    Självklart kan du måla om det. Allt går att måla om har jag lärt mig här inne. Räcka ut tungan Hade saker hemma som jag tyckte var fula men såg dem här inne fast någon hade målat om dem och helt plötsligt var de fina. Förvånad Eftersom det är ett bord så tänk på att ytan måste vara tålig. Oljefärg skall vara bättre än vattenfärg när det gäller hållbarheten. Men föredrar man vattenfärg  så kan man vaxa borde för att få det lite mer tåligt. Oljebaserad eller vattenbaserad färg menar jag givetvis. Flört
  • Mettan69

Oljefärg luktar mer och torkar långsammare men som Nuberone skriver så flyter färgen ut mer. Den tål mer slitage när den har torkat. Men vattenfärg ihop med vax blir väldigt tåligt också och färgen torkar betydligt snabbare. Jag är lat av mig så jag använder oljefärg så slipper jag vaxa om och om igen.

• Mettan69

Magu. Vad det gäller glansigheten så kan du välja själv, Finns matt, halvmatt och glansig. Jag använder halvmatt. Glänser lite lagom och är lätt att torka av. Jag har inte provat någon billig färg än utan hållt mig till den dyrare så jag vet inte hur den är. Fundersam Målar lister i den färgen och listerna måste ju tåla lite stryk och eftersom jag ändå har den färgen hemma så har jag kört på med den.

• Mettan69

God morgon flickor.

Håller med dig hjorthan ang tiden man spenderar här inne just nu. Den blir bara mindre och mindre just för tillfället. Har fullt upp med att njuta av solen.  

Vore jättekul att se bilder på dina tunnor hjorthan.  Och nu så blev jag så där sugen igen på att måla bordet som ditt men som aldrig blir av. Har ju fått med gubben på det  och allt men tiden räcker inte till. Förvånad Flört

I helgen så var jag på bröllop. Min makes syster gifte sig och det var hur vackert som helst. Akten var i ett litet kapell från 1800-talet. Och festen var i ett värdshus som låg brevid nääs slott i Floda (utanför Göteborg) Omgivningarna och vädret var hur perfekt som helst. Mycket lyckad och minnesvärd dag/kväll/natt. Skrattande

• Mettan69

Zandrisen. Ett JÄTTESTORT grattis till dig.  Hoppas du får en supermysig dag i dag.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.