Inlägg från: Mettan69 |Visa alla inlägg
  • Mettan69

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Eddan: Så skönt det låter att få åka iväg på semester med hela familjen. Till värmen och badet. Inte för att vi inte har haft det varmt här men det är inte samma sak. En utlandssemseter är alltid en utlandssemster. Räcka ut tungan Önskar dig en underbar semester.

• Mettan69

Lillsyrran: Så underbart söt den blev. Förstår att pojken blev glad. Skrattande

Så kul att se så många "gamla" ansikten här inne. Hoppas ni har det bra och saknar oss lite här inne. Flört

Idag så slutar den stora pojken nian och sen så skall han på Mingla i kväll. Kommunen anordnar uppträdande och olika jippon från kl 18.00 och sen kl tio är det disco. Förra året var snyggerik här och uppträde och året innan var det Agnes så det är bra grejer de lockar med. Tävlingar med nykterhet som moment och 5 vinner en resa till grekland. Kul att kommunen fixar sådant som gör att ungdomarna håller sig på hemmaplan och förhoppningsvis håller sig nyktra. Cool

• Mettan69

God morgon flickor.

Hemma hos mig har det inte hänt mycket tyvärr. Skulle målat en yttervägg i helgen men regnet satte stopp för det och då försvann även orken att ta tag i något inomhus. Oskyldig

Mammaninna. Välkommen hit

Arctura. Så fint skåpet blev men lite vit färg.

Musli. WOW Snacka om att ha tur. Vilka underbara saker och GRATIS. Knappt man tror det är sant. Tröttnar du på dörrarna så kan jag ta hand om dem åt dig. Inga problem alls. Skrattande

Sessan: Så fiffigt att måla rosorna vita. Då håller de ju bättre. Jättefint också.

Kaktus76. Vilken liten goding du har där. Underbart söt.

Umbro. Det kommer att bli kanon med svart säng till killen. Och svart och grönt har jag till min mellanpojk och det är tufft och lungt på samma gång.

Hedda. Låt du har morra. Blir han för jobbig så får du fräsa tillbaka och visa klorna. Då brukar de lugna sig. Flört Nyfiken på sängen nu när du målat den. Bilder tack snäääla Oskyldig

• Mettan69
    numberone skrev 2008-06-17 09:54:39 följande:
    ca 22 timmar kvar tills de ska sätta fart på lilla busen i magen.....
    Wow. Det är ju snart. Spännande. Tänk om x antal timmar är du mamma för första gången. Så underbart. Äntligen så se det lilla livet som sparkat i dig så lääääänge.
  • Mettan69

Häxan Hedda. Så fin den blev som vit. Underbar säng.  Smart att vända fotändan så ni kan se den fina sidan också.

• Mettan69

Nublu: Tänk att få fixa till det huset utan att förstöra den underbara charmen. Vatten och el, hur svårt kan det vara att dra in det va? Fundersam Nä börja planera rosenträdgården du och strunta i vad gubben säger. Skrattande

Numberone: I dag händer det. Tjohooo Du skall bli MAMMA  

Jävla fotboll till att hålla en vaken. Är sååååååååå tröööööööött. Och i kväll så spelar sverige så den kan man ju inte hoppa över och gå och lägga sig i stället. Ledsen Sova får jag nog göra när jag blir pensionär, si så där om 25 år...Gäsp...

• Mettan69
    beep beep skrev 2008-06-18 11:24:33 följande:
    Kikar in...längesen sist, skönt o se att de gammla rävarna finns kvarnytt i bloggen:sottsomsocker.blogspot.com/
    Så sött det var. Jättegullig säng. Tyvärr så är min baby 4 år så han vill inte ha det sött längre. Förvånad Dödskallar är det som gäller nu och pirater. Men det går ju fortfarande att få det lite fin men vet av erfarenhet att snart så är inte mammas stil rolig längre. Fundersam
  • Mettan69

Önskar er alla en underbar midsommar. Just nu så vräker regnet ner men jag hoppas det  lugnar sig tills i morgon.

Kram på er alla.

• Mettan69

Jag ville ha en tygsoffa men min man ville ha skinn och för en gång skull så gav jag mig så vi har en mörkblå soffa i skinn och jag är mycket tacksam för den nu. Har man småbarn så skitar de ner på många sätt. Svägerskan köpte en tygsoffa i grå/brun melerande färg (snyggare än det låter) men tyg är alltid tyg. Hon ångrar sig. Får köpa tygsoffa när barnen blir större. Tycker också om att äta fredagsmys i rardagsrummet som Sixten säger. Skrattande

• Mettan69

God morgon flickor.

Solen skiner här och det är sista arbetsveckan innan semestern. Skrattande Snart leeedig

Clara: Jag hade nog lagt dit det blommiga överkaster och sen blandat enfärgade och mönstrade kuddar. Blir så markant annars tycker jag. Sen håller jag med de andra tjejerna om att du skall ha mycket tyg i draperiet.

• Mettan69

Kombinationen ser jättebra ut. Det blir lite mer marint av det eftersom du har så mörkablå kuddar med också och det älskar jag. Skrattande

• Mettan69
    zandrisen skrev 2008-07-02 14:49:49 följande:
    Bonanza, Hade också målat vitt, kommer bli skitsnyggt!Clara, röstar också på sängar, men kappor blir det säkert grymt Ankmor, bordet var rktigt schysst! Hann se dasset också, hur sött som helst om man bortser fråna att det trotsallt var just ett dass... Här är det semester big time, har inte gjort ett vettigt handtag annat än att äntligen komma mig för att köpa Cult´s snygga diskmedel-pump och diskborstställ, det är bra när man får presentkort Sen har vi kommit på att vi ska köpa nya garderobsdörrar istället för att slipa och måla de gamla, som är vävtapetserade och tvådelade och FUUUULA! Hittade schyssta dörrar på Ikea, dessa:www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S69811610Så nu blir det en till Ikea-tur, suck!
    Vi köpte de garderoberna efter jul och jag är jättenöjd med dem. Hittade inga handtag på Ikea som jag ville ha men det fann jag i en annan affär. Löjligt glad var jag när vi väl fått hem och upp dem. Räcka ut tungan
  • Mettan69

God morgon flickor.

Låter härligt med era Stockholmsresor. Hoppas de blir riktigt lyckade.

Två dagar kvar att jobba sen så går jag på semester. Behöver jag skriva att jag längtar.Cool

Ha en skön dag i solen allihopa. Kram

• Mettan69
    Hjorthan skrev 2008-07-04 06:41:57 följande:
    Ha en härlig sista jobbedag vännen! Och sen önskar jag dig en riktigt härlig semester!
    Tackar. Längtar verkligen. Sista arbetsdagen brukar ju alltid gå fort, alldeles för fort. Har ju lite att hinna med innan jag slutar i dag. När går du på semester?

Satt i går ute med 3 av grannarna och drack kaffe/te till kl tio på kvällen. Det är en sak man bara gör när det är sommar. Skööönt. Skrattande
  • Mettan69
    Lillsyrran skrev 2008-07-03 15:27:25 följande:
    Nytt hos mig etthempalandet.blogspot.com
    Tjusig kudde. Mycket bra sytt. Spännande med de andra tygerna. Jättegulliga.
    miniGrynet skrev 2008-07-03 21:36:51 följande:
    Nu har vi köpt ett soffbord! Det ska målas... www.blocket.se/vi/17004061.htm
    Snyggt. Skall bli mycket kul att få se det vitt. För du visar väl oss det sen? Oskyldig
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.