Inlägg från: Mettan69 |Visa alla inlägg
  • Mettan69

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Hej på er flickor.

Vilken underbar helg det har varit. Varit vid kusten (varberg) och bara njutit av livet. Äntligen hittat en bikini som jag kan hälla min kropp i och allt stannade kvar. Fundersam Vi firade nationaldagen med tre andra familjer vid stranden med picknick, bad och lekar. Avlsutade kvällen med grillning. Så orginellt.Flört 

Min man var i Göteborg i lördags med en kompis och kom hem med en sådan ros som försäljare går runt och säljer svindyrt. Nej förresten han kom inte hem med en ros,  han kom hem med hela spannen full med rosor som han och kompisen köpte till mig och kompisens fru. Förvånad Det går inte släppa ut dem två tillsammans utan att pengarns rasar iväg. Visserligen va det ju gulligt av dem att tänka på oss så vi kunde ju inte bli arga på dem.

Min del av rosorna

• Mettan69

Ni andra visar så fina saker jämt så jag tänkte visa er mina volangdynor som jag sytt själv. Blev nöjd med dem och tyget. Klädde även min soffa i samma tyg.

• Mettan69

Hjorthan: Tackar. Nä inte kunde vi vara arga många sekunder. När jag väl kommit på hur jag skulle sy dynorna så var det bara kul även om sonen älskar att knyta upp banden men det har han tack o lov slutat med nu. Blev en jätteskillnad mot de vanliga beiga dynorna jag hade innan. Flört

nuberone: Tackar. De doftar ljuvligt också.

Heaven81. Lika vackert som vanligt. Du lyckas verkligen få till det. Fint och ombonat.

• Mettan69

Libero: Köket är tyvärr långt ifrån klart. Visar aldrig andra sidan av köket. Gammalt kakel och luckorna är slitna. Vi har bytt knoppar men jag måste måla om luckorna för de är mycket slitna. Skall bli ljusgula. Såg det ihop med tapeterna i en tidning och föll pladask för det ombonade köket. Så det köket försöker jag efterlikna. Oskyldig Fast mitt är mycket mindre men man gör så gott man kan med det man har.

13 år emellan. Min första tanke var att de snott dem och det sa jag till han. Generad Visserligen är inte det något de skulle göra men jag trodde väl inte heller att de skulle köpa en hel spann rosor heller. Skrattande

• Mettan69

Puh76: Så skönt det låter att komma iväg på semester. Man längtar verkligen. Tråkigt dock att läsa om din migrän. Hoppas den släpper när de svalare vindarna kommer i dag.

Numberone: Det skall ju äntligen komma regn så då kan väl du passa på att vattna också.Flört

zandrisen: Ser ut som ni haft det mycket bra. Underbart att göra "små" utflykter utan barn ibland.

• Mettan69
    zandrisen skrev 2008-06-09 10:48:47 följande:
    Ja, fast shit vad jag saknade dom! Nu kommer jag inte att åka bort på ett tag, man blir ju tossig av saknad!
    Ha ha. Det känner jag igen. Känner mig lite tråkig ibland för jag är mest med familjen och "festar" väldigt sällan.
  • Mettan69
    zandrisen skrev 2008-06-09 11:05:31 följande:
    Jag har en genomsnittsstatistik på partaj max 2 ggr om året... Liiiite skillnad mot när man var ung och fågelfri
    Skönt att höra att det finns fler än jag som är "tråkiga" vad det gäller festandet. Föredrar en kall öl på altanen i goda vänner sällskap.
  • Mettan69

Kaktus. Ett hjärtestort grattis till dig. Snusa lite på henne från mig. Finns ingen doft som slår doften från en nyfödd baby.

• Mettan69

Sessan. Så fint du har gjort det med lycktorna. Mycket påhittigt.

Livet runt 35: Du har så mycket fina blommor. Skulle gärna ta en sväng om i din trädgård. Gubben ser mycket smarrig ut. Mina har precis börjat rodna. Skrattande

• Mettan69

Heaven81. Jättefin tavla. Svårt att säga om det skall vara ram till eller inte. Tror du får hitta platsen du skall ha den på och kolla där vilket som blir snyggast.

I går så gick jag och la mig i tid (22.00) för att det har blivit många sena kvällar nu och GUUUUD så trött jag är på morgonen. Men inte kunde jag somna i går inte. Sista gången jag kollade klockan så var hon kvart över tolv. Behöver jag säga att John Blund fortfarande sitter på min axel Fundersam Skrattande

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.