• Earth Angel

BF December-08

Halloj!

Måste vara fler IVF:are där ute som nyss plussat precis som jag och bör ha BF någongång i December?

Själv blir detta mitt första barn om allt går vägen

Fyll gärna på listan

Earth Angel BF 11/12

• Svar på tråden BF December-08
  • Bling1975

Här har vi goda nyheter! Lilla Lilo växer och mår bra Den är forfarande lite liten (8+0 iställer för 8+2) Men det gör inget. Nu ska vi bara njuta och försöka låta bli och oroa oss.

Dallas vilket surtant! Jag har fått papper idag från kliniken som ska lämnas till MVC med BF och lite fakta. Men byt absolut om du inte trivs!

Stitch längtar efter Lilo
  • Glenda Glad

dallas: jag säger som Earth Angel - Byt och ta upp BF-datumet till diskussion med din nästa BM. Jag ska på infosamtal imorgon och ajg hoppas att jag får en vettig BM!

Jag ska gå på KUB-test på MamaMia i Göteborg. Det kostar 1500:-. De har nupp också och det är nog billigare eftersom det inte är något blodprov då. Tror att Vasakliniken har också. Fånigt att det inte erbjuds till alla gratis!

Att oroa sig i förväg är som att betala ränta för ett lån man ännu inte tagit (Mia Törnblom)
  • dallas
    Glenda Glad skrev 2008-05-07 16:10:35 följande:
    dallas: jag säger som Earth Angel - Byt och ta upp BF-datumet till diskussion med din nästa BM. Jag ska på infosamtal imorgon och ajg hoppas att jag får en vettig BM!Jag ska gå på KUB-test på MamaMia i Göteborg. Det kostar 1500:-. De har nupp också och det är nog billigare eftersom det inte är något blodprov då. Tror att Vasakliniken har också. Fånigt att det inte erbjuds till alla gratis!
    Jasså, tar dom bara 1500 kr där på barnmorske grp tar dom 1800kr, och ja, det är ju sånt jag vill göra (bp+mäta nackspalten)

Jo, men saken är ju den att jag sa till henne att jag får lappen efter vul på BF. men hon trodde ju uppenbarligen att det kommer att gå åt h-e med vul- för hon var ju noga med att påpeka att jag skulle ringa om det var något innan inskrivningen i juni...

Ja, det är fånigt att dom inte erbjuder nupp/kub till alla gratis eftersom jag läste att det skall erbjudas fr om denna våren...
    2008-02-15
    Gravida ska erbjudas NUPP-test i större utsträckning
    Västra götaland hakar på trenden som redan exemplvis Stockholm läns landsting anammat. Gravida ska istället för att behöva genomgå den något riskfyllda fostervattendiagnostiken, erbjudas ett NUPP test. Ett NUPP test består av en ultraljud undersökning och ett blodprov. Dessa variabler tillsammans med kvinnans ålder används som en riskkalkylator för hur sannolikt det här att man bär på ett foster med kromosomavvikelse.
    Källa: Dagens Medicin

Jag skulle haft med det pappret men glömde det naturligtvis...
    Äntligen!!
  • Vreni

Bling: Gud vad härligt att allting är ok!

Dallas: Byt! När du känner att det kommer att funka då letar du efter en annan. I min hemkommun finns det inte heller möjlighet till NUBB/ KUBB test. Vi har funderat och bestämt oss för att inte testa.

• kråkan krax

Dallas: Jag var också på MVC idag. Vi hade en gruppträf där en BM pratade om kost, råd, alkohol m.m Jävla kärring!!!!!!!! Jag och sambon var på skitdåligt humör när vi gick därifrån. Ush!
    Som tur är, har jag jag en annan som BM, jag får ge henne en chans innan ev byte.

• dallas

Ja, jag skall byta, det värsta är känner jag att jag börjar lipa så fort jag tänker på mitt besök- hur löjligt som helst....

Jag är en LIPSILL, hahahaha

kråkan krax skrev 2008-05-07 17:31:16 följande:
    Dallas: Jag var också på MVC idag. Vi hade en gruppträf där en BM pratade om kost, råd, alkohol m.m Jävla kärring!!!!!!!! Jag och sambon var på skitdåligt humör när vi gick därifrån. Ush!Som tur är, har jag jag en annan som BM, jag får ge henne en chans innan ev byte.
    Visst det är säkert jättebra att ha såna samtal men det känns kanske inte lika aktuellt för "oss" IVF:are vi borde fått lite mera stöd för våran ORO istället för visst är man orolig och vill ha stöd- info om alkohol och kostråd har vi väl fått tillräckligt sen är man kanske oftast inte 19 år och har redan "festat loss" i sin ungdom kanske... Ja, jag vet inte...
    Äntligen!!
  • Bling1975

Visst kändes kostråden, alkoholen och rökningen som gammal skåpmat. Det kollade man ju upp innan första ruvningen. Men BM som höll i vår gruppträff var jätterar och vi stannade kvar efteråt och pratade om vår oro som hon tog på stort allvar. Vi blev erbjudna NUPP/KUB om vi ville, som hon sa, ni är unga så risken är liten men som IVF:are kikar ni säkert gärna på bebisen igen. Det har hon ju så rätt i!

Jag är så hysteriskt lycklig just nu så jag bara hoppar omkring.

Stitch längtar efter Lilo
  • kråkan krax
    dallas skrev 2008-05-07 17:45:09 följande:
    Visst det är säkert jättebra att ha såna samtal men det känns kanske inte lika aktuellt för "oss" IVF:are vi borde fått lite mera stöd för våran ORO istället för visst är man orolig och vill ha stöd- info om alkohol och kostråd har vi väl fått tillräckligt sen är man kanske oftast inte 19 år och har redan "festat loss" i sin ungdom kanske... Ja, jag vet inte...
    Kunde inte ha sagt det bättre själv!

Bling: Oh så hade jag också velat känna mig efter mitt första möte, grattis till en fortsatt trevlig graviditet är inte så säker på min egen...
Svar på tråden BF December-08