• Earth Angel

BF December-08

Halloj!

Måste vara fler IVF:are där ute som nyss plussat precis som jag och bör ha BF någongång i December?

Själv blir detta mitt första barn om allt går vägen

Fyll gärna på listan

Earth Angel BF 11/12

• Svar på tråden BF December-08
  • Bling1975

Det blir bara vi två på stranden. Men när vi kommer hem så ska vi ha stor fest för släkt och vänner.

Jag tycker det är så pinsamt att försöka få uppgraderingar men den här gången kan det nog vara värt det. Vi tänkte boka business class på flyget men det skiljde 50.000:- i pris vilket var betydligt mer än vad vi hade råd med. Om man åker charter så brukar det ju bara vara några tusenlappar.

Focy - hoppas du får något som hjälper!

Vi har inskrivning på tisdag, lite nervös för vilken BM man får. Hoppas verkligen att hon är bra.

Stitch längtar efter Lilo
  • Resande

Bling jag brukar också tycka det är lite pinsamt men se till att bara vara er själva, dvs megalyckliga och nämn att ni precis gift er. Det kan verkligen öppna dörrar!! Hoppas det blir helt fantastiskt!!

När vi gifte oss på stranden där vi bor så hade vi ca 14 gäster, men direkt efter kände jag att jag gärna hade varit helt ensam med maken. Vi såg inga andra ändå och då hade man sluppit oroa sig för om de hade det bra eller ej

Bling vi följer varandra rätt bra för jag ska också på inskrivning på tisdag. Jag är inte så orolig för BM eftersom jag säkert bara hinner träffa henne en gång.

Lycklig...
  • Bling1975

Fiji - är det möjligtvis även paradisön ni bor på? Låter ju helt fantastiskt. Så ni ska flytta tillbaka hem snart?

• Glenda Glad

Fiji: Mitt illamående blir allt värr också och jag är i v9+1. Mataffären igår var jag tvungen att gå ut ur. Men postafen hjälper mig även om jag blir trött. Men jag tar det inte varje dag utan bara då och då. Sen märker jag att det är stor skillnad för mig om jag äter en stor rejäl grötfrukost. Jättekonstigt låter det, men det är som om min kropp vill ha något rejält.

Focy: Jag tycker ditt illamående låter verkligen jobbigt. Fixar du att jobba?  I en annan tråd där en mådde väldigt illa, så fick hon akupunktur av sin barnmorska och tyckte det fungerade väldigt bra. Men min BM  ger inte det tyvärr, men kanske din? Annars hoppas jag att du får en medicin som hjälper dig.

Dallas: Oj, din kusin hade det riktigt jobbigt som hade det så länge.

Bling: Ditt bröllop låter superromantiskt. Jag säger som Fiji att ni ska nämna att ni är nygifta. Förutom att det är väldigt kul att berätta det för alla för folk blir glada av att man är nygift liksom , så öppnas lite dörrar. Vi var i Malaysia och vi fick massa trevliga förmåner.

Att oroa sig i förväg är som att betala ränta för ett lån man ännu inte tagit (Mia Törnblom)
  • Resande

Bling- vi har bott på ön i snart 6 år och därför ville vi även gifta oss där. Det är verkligen romantiskt att stå på en rosavit sandstrand vid turkost vatten och lova att älska varandra i nöd och lust Njuuuut verkligen och ta gärna med någon musik som ni kan göra till er bröllopslåt (dvs det som får dig att minnas bröllopet bäst på). Vi kommer nog bo kvar minst ett par år till om vi får

Glenda jag äter redan en rejäl grötfrukost+frukt och allt annat jag kan komma på men inget hjälper Ägnar nästan hela dagen åt tuggande för att försöka hålla bort värsta illamåendet. Men det är ju av en bra anledning jag mår illa så det är lite lättare att stå ut Jag har ju längtat efter detta i snart 3 år så det är bara att tacka och ta emot

Lycklig...
  • Bling1975

Fiji - låter underbart! Får man fråga vad ni pysslar med som kan bo så?

Nu mår jag inte illa, men det är helt sjukt vad hungrig jag är. Och jag behöver verkligen inte gå upp en massa får då kommer jag aldrig i klänningen. Jag äter ca 6 gånger om dagen just nu.

Det är en annan sak, å ena sidan är man ju så himla tacksam och glad över att äntligen vara gravid, men det är verkligen ingen dans på rosor och jag lär nog vara redigt trött på det långt innan det är dags för Lilo att titta ut. Önskar man kunde snabbspola förbi många delar fram till den dagen.

• Focy

Glenda glad; jag jobbar fram till 14 sen går det inte längre, jag har den möjligheten att göra så och det är jätte bra! Akupunktur, jag ska höra om det! Tack för tipset!

Bling; vilket undetbart brölopp ni kommer att få! Jag är också konstant hungrig..äter flera gånger om dagen.

Fiji; det här har hjälpt mig, kalla saftdrycker, kräm, olika frukter, drickyoghurt som man kan ha med sig hela tiden. Och att man äter frukost, lunch och middag regelbundet. Innan jag stiger upp ur sängen på morgonen har jag ätit något för att få upp blodsockret, tänk bara på att ligga kvar en stund efter du har ätit annars kommer det upp!

• LindaBell

Jag blir nästan avundssjuk på allas ert illamående...nä, missförstå mig inte, men jag känner ju ingenting av min grav så jag är ju orolig hela tiden att jag inte är gravid längre!! Har ju sett Myran 2 ggr, senast för 1 vecka sen, men jag funderar ändå. Borde jag liksom inte känna nånting snart?
    Har inskrivning mvc onsdag. Spännande!

• Kransen

Jag känner inte heller speciellt mkt. Har ont i brösten, men inte lika mkt längre. Önskar också att man i alla fall kundemå lite illa ibland. Jag är inte lika hungrig längre. Vissa dar drar det i magen och gör ganska ont i de nedre regionerna. Men det är väl så det ska vara. Ska på VUL på torsdag. Det ska bli så spännande samtidigt som jag är rädd för att fostret ska ha slutat växa eller nåt.

Svar på tråden BF December-08