• Maxie

Visparnas tråd # 7

Tack för tips och empati. Ska nog ta bb:n i alla fall även om jag tenderar att få nackspärr med den. Men hellre det än ett urkinkigt barn. Fattar inte vad som hänt med min lille solstråle. Kanske all ny mat som gör honom rätt hård i magen? Nåja.

Ha en toppenhelg tjejer och lycka till med fotografering på tisdag. Kram kram

• Maxie

Joyce: vi har köpt en sack´n seat fast sen stod det att barnet måste kunna sitta själv innan man kan använda den och det kan inte V så vi har inte använt den än...

• Maxie

Suck, jag försöker pimpa vagnen till sittvagn men har slarvat bort instruktionsboken och är teknisk som en guldfisk...

Hoppas ni får trevligt på fotograferingen idag och att bilderna blir jättebra!

• Maxie

Joyce: nej, vi har inte provat. Fast jag beställde från Bosieboo och från dem också en badtermometer som nog inte visar rätt så jag är lite skeptisk till andra saker därifrån...

• Maxie

V älskar sitt gym också, särskilt att gnaga på "benen", fast han börjar nog växa ur det för nallarna som hänger ned slår snart i ansiktet på honom.

• Maxie

Skönt att höra att fler än jag... Nu tror jag att jag grejat det men ändå gnisslar sonen. Fast han är kanske bara trött.

• Maxie

Ojojoj, har just fått veta att min vikarie har en lön som ligger 10000 över min lön - fast det är ju en ny uppgift som ligger i min tjänst som jag hittills inte haft. Hur ska man tänka kring det, jag som inte tänkt gå tillbaka till det jobbet utan söka annat under hösten? Men den lönen, om jag nu skulle kunna få motsvarande, skulle vara svår att tacka nej till... *egoinlägg, var bara tvungen att få det ur mig*
    Hoppas fotograferingen gått bra idag!

Har just försökt mata vad jag trodde var en hungrig son. Risgröt banan som han gillar. Men han somnade efter halva portionen.

En kompis till mig blev gravid efter äggdonation. Sen vid KUB:et så visade det sig att barnet med största sannolikhet hade nåt fel, typ trisomi 13 eller 18. Läkaren som tillkallades vid ultraljudet sa till dem att "han var väldigt ledsen". Så de gjorde ett moderkakstest förra veckan och skulle få svar efter en vecka. Jag undrar hur det gått men befarar det värsta... Stackarna! Svårt att tänka sig nåt så hemskt.

• Maxie

Pratade en kort stund med kompisen. Hon hade fått göra fvp istället och det lutar åt trisomi 13. 18 har de uteslutit på nåt vis. Helt säkra är de inte än. Vätskespalten i nacken var iaf betydligt större än normalt. Fy vad hemskt det är!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7