• Maxie

Visparnas tråd # 7

Vad mycket man kan handla på nätet! Jag kommer nog att bli en shopaholic (eller vad heter det?) tror jag.

• Maxie

Malu: du kan få min amningskudde. Har använt den en gång. Sen har den legat som sängavgränsare i spjälsängen för att Victor inte skulle tycka det var för stort. Nu används den inte alls. 400 spänn helt i onödan...

• Maxie

Jam: jag får så dåligt samvete, vi har inte varit ute alls idag. Victor sover ovanligt mycket, han vaknar till när han är hungrig, sen slocknar han igen. Hoppas han inte håller på att bli sjuk. Funderar på att ta ut honom i vagnen men det är ju så himla molnigt och kommer säkert börja regna så fort vi kommer utanför dörren. Eller ännu värre, när vi är som längst bort från hemmet. Nä nu vaknade han. Kanske bäst passa på nu då...

• Maxie

Det blev en liten tur - med några stora droppar. Inte så farligt men skönt att komma ut.

• Maxie

Godmorgon! Såg att Malla just bjudit på kaffe, annars har jag en kanna till här om det behövs. Själv behöver jag MYCKET kaffe idag. Först ska jag pladdra lite - ni kan hoppa över det här om ni inte orkar läsa.
    Vissa nätter känns tuffare än andra även om man inte varit uppe mera. Inatt blev det 2 amningar. Dessutom kissade V i sängen. Det är lite konstigt eftersom han har blöja men det händer ibland. Han är lite som en häst som spänner ut magen när man ska sadla den - fast i V´s fall handlar det ju om en blöja och inte en sadel. Sen slappnar han av varpå blöjan sitter lösare och så uppstår läckaget. Det är min teori i alla fall. Hur som helst, inte orkade jag byta lakan mitt i natten utan han fick ligga på ett mjukt badlakan, det funkade det med. Men sen vid femtiden började han sparka igen. När hans pappa gått till jobbet fick jag börja min arbetsdag med att bada lillkillen vilket inte är så lätt när man är ensam. Mera bajs än så tror jag inte en bebis kan prestera vid ett och samma tillfälle. Men nu behöver jag inte oroa mig för att han ska lägga den laddningen på ÖF idag dit vi ska för att prata infektioner med föräldragruppen.
    Ergon kom igår!!! Hurra, jättebra!!! Fast V tycker om att suga på remmarna så vi får nog skaffa såna där suckingpads eller vad det heter.

Joyce: vi försökte också med potatis först. Igår blev det majs- och potatispuré, det gick hem betydligt bättre! Han såg rentav snopen ut att han inte fick mer.

• Maxie

Vanilj: Vi började så smått med smakisar till Victor när han var 4 månader. Gröt och fruktpuré, fortfarande en stor favvis. Fast han har ju inte fått prova så jättemycket annat förstås! Jag delammar och ger också Nan2.

Malu: Spanien i oktober låter perfekt! Det är ju inte så jättelång resa heller. Bara ni laddar med Nezeril, napp och dina bröst så går det säkert jättebra!

• Maxie

Minna: ja det vet vi ju alla hur nätterna kan vara... Och stackars V, han blev så ledsen när han kissat på sig... Han såg så olycklig ut som om han skämdes. Lilla skrutten...

• Maxie

Malu: sorry! Jo, det är en lång korv som nästan går ett varv runt. Eller lite som en hästsko - apropå kusar.

Minna: tar till mig av blöjtipset jag med.

• Maxie

Usch Jam, vad jobbigt! Har han feber? (Ledsen, du kanske har berättat att han är sjuk?) Alvedon kanske? Stackars er båda två! Och typiskt karlar att inte vara hemma när de behövs som bäst!!!

Malu: ingen fara. Vi har varit ute flera timmar idag. Först på ÖF en bit härifrån, sen var jag på promenad med snussen i en timme och sen blev vi inbjudna på fika hos grannarna. Eller utbjudna kanske jag ska säga, vi satt i solen och hade det så gott! Vilket toppenväder. Nu ligger V i kudden, det ser ut som en sån där badring man ligger i och guppar i plurret. Alltså, han ligger ju på ett vanligt täcke, inte i vattnet. Han ser rätt nöjd ut. Vi får se hur länge det varar. Hur som helst tycker jag nog inte du ska pröjsa massor för en sån här, inte säkert att du tycker de är bra. Tror det går att få rätt billigt på typ blocket annars, bara att tvätta fodralet om det i övrigt verkar vara vettiga människor som haft den förut.

• Maxie

Tjat-Jocke, det ska jag säga till min man, han heter ju Joakim...

Svar på tråden Visparnas tråd # 7