• Maxie

Visparnas tråd # 7

Hej hopp i solskenet,
    sitter tillfälligtvis inne eftersom sonen ligger i sin spjälsäng och sover. Hoppas alla kan vara ute och njuta, det är ju fantastiskt!
    Inte fullt så fantastiskt är det att ha en son som gallskriker när man försöker ha honom i den (av mig) efterlängtade Ergon. Varför? Jag undrar om det är så att han inte är tillräckligt vig, benen måste ju gå väldigt mycket isär när han sitter i den. Annars förstår jag inte. Trist är det i alla fall. 1200 spänn åt fanders...

• Maxie

Minna: vill och vill... Det får han inte i en Ergo...

Nej, förmodligen har han för korta ben än så länge. Så vi får ge oss till tåls ett tag till. Han är ju lite för stor för att använda en spädbarnsinsats, då tror jag han skulle bli tokig.

Ma Lu: här var det en stor grå katt som kom in i huset alldeles för en stund sedan. Upp på andra våningen och var på god väg in i sovrummet där V låg och sov! Fast jag jagade ut den. Men så förvånad jag blev!!! Här kan dörrarna uppenbarligen inte vara öppna. Det där har hänt förut. Och grannens hund kom in också. Fast de har flyttat nu.

• Maxie

Tror ni de kan äta för mycket i början när de börjar med mat? Jag tror V kan äta hur mycket som helst om han bara fick. Han älskar att bli matad med gröt och puréer av olika slag - bortsett från potatis. Fick han som han ville skulle han bara äta sånt och ammas lite då och då. Bananskrap gör honom helt vild. Modersmjölksersättningen däremot är inte nån succé, det är svårt att få i honom mer än 100 ml.

• Maxie

jam: visst är det skönt! Ja, jag ska ha er i åtanke om det inte går alls...

• Maxie

Roligt med bebis Kerpet!

Här har det varit en lagom rolig natt med en bebis som sparkats nästan hela natten. 3 ggr har jag ammat, dessutom bytt blöja, givit koksalt, trixat med napp... Enligt maken som tog V sista timmen så hade V gaser. Vet inte men kanske. Så kan det kanske bli om magen är ovan vid mycket mat.
    Och idag ska vi på vaccination igen. Fy, det är så himla hemskt att se fasan i ögonen på V när bvc-tanten sticker honom i benet. Och dessutom 2 ggr. Jag avskyr det här men maken hade inte tid att vara med. Veckan börjar bra....

• Maxie

Tack för allt stöd. Jodå, visst gick det bra. V var sååå duktig, första sprutan märkte han knappt. Andra sprutan gör tydligen mera ont och då skrek han också men det gick snabbt över. Och han har blivit så stor: 7950 g tung och 67 cm lång. Han växer jättebra säger bvc-tanten. Och det är bara att ge honom all mat han vill ha. Fast blomkål- och potatispuré var visst ingen höjdare, att döma av hur lite han åt av det när vi kom hem. Det kan man ju förstå... Nu ligger han äntligen och sover och jag gjorde det också tills det ringde i telefonen. Snäll människa som sålde Ergon till oss som ringde och ville ge tips på hur vi kan få det att funka bättre.

Mamsen: jag skrattar lite åt din spruträdde man samtidigt som jag tycker synd om honom.

Kerpet: hur går det med syrran?

zynk: våfflor är ju bland det godaste som finns, mums! Hoppas huvudvärken är borta nu.

Pess: det låter som en kul semester!!! Hur länge ska ni vara borta?

Jam: skönt med en god natts sömn. Det kan verkligen gå upp och ner med sömn och amning. Måste erkänna att jag ser fram emot nätter utan amning. Om V då ändå vill ha välling så får hans pappa hjälpa till! Nån rättvisa får det vara här i världen.

Malla: Tycker absolut att ni skulle hjälpas åt, man orkar ju inte göra allt själv och man har faktiskt ett gemensamt ansvar. Ja, ni har ju 2! Stöttekram.

Nähä, om det inte blev nån tupplur för mamma så får hon väl ta en kopp kaffe då. Eller en glass kanske...

• Maxie

Pess: 2 veckor, det låter lagom. Här är banan också en favorit - bland så mycket annat...

Dessvärre är vår son lite kinkig ikväll, troligen beroende på sprutorna men kanske också lite gaser efter blomkålen. Jag tror inte jag ska framhärda med blomkål på ett tag.

• Maxie

Suck. Har ägnat förmiddagen åt purélagning: morots-, palsternacks- och potatis-, samt majs- och potatispuré. Inga direkta konstigheter och V har ätit fabriksgjorda sådana med hyfsad förtjusning. Men vid provsmakning idag - icke! Han fick lite på läpparna och knep sen ihop munnen allt vad han kunde. Fabriksgjord fruktpuré däremot gick hem som vanligt. Suck igen. Jag måste vara riktigt usel på matlagning som inte ens kan göra puré åt min son... Men han har stor empati för när jag låtsades gråta så började han gråta också. Ska jag aldrig göra om. Ursäkta egoinlägget.

Kerpet: kul med systersonen. Grattis moster! Och kusin.

Finns det nån barnstol där huvudet inte tippar fram, nån som är riktigt bra? Vi ska väl snart skaffa en också...

• Maxie

Kerpet: jo, visst borde V fotograferas men vi kan tyvärr inte på tisdag. Det får bli en annan gång. Tack för att du frågade i alla fall. Kul med Tage!

• Maxie

Vanilj: V dreglar jättemycket och biter på händerna. Enl bvc så har han hittat händerna och undersöker med det han kan - munnen! Vi trodde också att det var tänder på g men ännu inga.

Vad gör man med ett kinkigt barn som man ska ut och flyga med? Vi flyger till Kalmar ikväll - bara jag och V, hans far är utomlands på tj.resa och jag ville inte vara själv hemma. Men nu börjar jag ångra mig... Fasar för det här.

Svar på tråden Visparnas tråd # 7