Tack för allt stöd. Jodå, visst gick det bra. V var sååå duktig, första sprutan märkte han knappt. Andra sprutan gör tydligen mera ont och då skrek han också men det gick snabbt över. Och han har blivit så stor: 7950 g tung och 67 cm lång. Han växer jättebra säger bvc-tanten. Och det är bara att ge honom all mat han vill ha. Fast blomkål- och potatispuré var visst ingen höjdare, att döma av hur lite han åt av det när vi kom hem. Det kan man ju förstå...
Nu ligger han äntligen och sover och jag gjorde det också tills det ringde i telefonen. Snäll människa som sålde Ergon till oss som ringde och ville ge tips på hur vi kan få det att funka bättre.
Mamsen: jag skrattar lite åt din spruträdde man samtidigt som jag tycker synd om honom.
Kerpet: hur går det med syrran?
zynk: våfflor är ju bland det godaste som finns, mums! Hoppas huvudvärken är borta nu.
Pess: det låter som en kul semester!!! Hur länge ska ni vara borta?
Jam: skönt med en god natts sömn. Det kan verkligen gå upp och ner med sömn och amning. Måste erkänna att jag ser fram emot nätter utan amning. Om V då ändå vill ha välling så får hans pappa hjälpa till! Nån rättvisa får det vara här i världen.
Malla: Tycker absolut att ni skulle hjälpas åt, man orkar ju inte göra allt själv och man har faktiskt ett gemensamt ansvar. Ja, ni har ju 2! Stöttekram.
Nähä, om det inte blev nån tupplur för mamma så får hon väl ta en kopp kaffe då. Eller en glass kanske...