• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Caribe

Kerpet - går in i andra nojjar ruvar veckan nu... finns det ngt ordspråk som heter 5.e ivf:et gillt?

Malu - jag sa ju att jag ser mållinjen nu

Kram tjejer

• Joyce

Håller tummarna för Fisken!!

Lycka till MaLu också idag.

Apelsinerna ringde mig igår och ville att jag skulle komma in för att de ville diskutera en grej... låter skumt. Jag frågade om det var nåt fel men hon ville inte riktigt berätta. Så jag får veta snart om jag har några bilder alls kanske. Jaja det återstår att se.

• MallaMojs

Håller en tumme för fisken Lite sent kanske, men ändå

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Mirren

Har också tänkt på fisken idag. Hoppas att hon snart kommer in med lugnande besked.

Malu: Om det är så att slemproppen gått borde det väl innebära att kroppen förbereder sig på en förlossning? Läkaren kanske tycker att det är "fritt fram" nu...

Joyce: De kanske vill ha Erik till modell?

Caribe: Håller tummarna för dig och tänker speciellt på mina kära vänner Infan och Lilja. Hemskt ledsamt att det är så tugnt på VIHPS just nu!

Jag kan måndag, tisdag och onsdag. Min mamma är på besök då så jag hoppas att det är okay att ta med henne. (Torsdag och fredag är jag borta).

• zynk

Å nu får hon komma och rapportera, Fisken!

Caribe va glad jag blir att du kommer hit. Och 5:e IVFet gillt är ett vida känt talesätt!!! Vi måste få tillskott här i tråden nu ju! Hur mår du?

Alvi har soooovit inatt. Och när jag vaknade och undrade vad som hänt vid 06 så låg alla tre familjemedlemmar i varsitt rum . Mannen hade sån hosta att han inte ville störa utan la sig i arbetsrummet. Sen kröp vi ner allihopa i storsängen och mös .
    Jag fick lite energi för mamma var här igår och umgicks med A. Det var så trevligt och roligt. Och skönt att kunna lämna A i trädgården utan behöva kånka in henne varje gång man själv skulle in o hämta nåt. Nu leker hon hinderbana mellan mina ben, bords- och stolsben.

• MallaMojs

Jaaa, picnick nästa vecka låter trevligt... Jag kan måndag och onsdag...men försöker komma när ni bestämmer (vore ju kul om Joyce kunde komma, hon som knäckte picnicktanken först väl?!! ). Tisdagar ska vi försöka träffas några mammor från ÖF som stängt för sommaren, och på torsdag så åker M ner till fotbolls-EM och jag flyttar hem till barnens farmor (kanske enklare att åka därifrån, finns ju tunnelbana i närheten då liksom ).

*svammel*

FIIIISK???

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Minna72

Jag säger samma sak: Fisk? Hoppashoppashoppas.

MaLu, vad säger du, har slemmisen ploppat!? Jihuuuuuuu!

Flikar också in med ett försenat grattis till I & C. Hoppas det blev en fin födelsedag!

caribe, SJÄLVKLART finns det ett talesätt som heter femte gången gillt! Om inte annat så är det NU DU skapar det!!! heja heja heja!!

~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • FISK78

Tack för tummar och lyckoönskningar Det hjälpte!!! Min underbara läkare på Lucinakliniken såg inga konstigheter utan allt var som det skulle såhär tidigt I LOVE THEM!!! Pyret var 7mm och han tyckte allt var precis som det skulle, jag menar det är ju fortfarande tidigt så man vet ju inte men allt jag behövde höra var någon som sa att allt är normalt för denna vecka jag är i!!! Jag är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jäkla glad som trodde att allt var kört efter KÄRRINGLÄKAREN i tisdags... Hur fan kunde hon göra sådär mot mig, jag fattar inte det

Jag kan berätta att jag ALDRIG mer går till henne, däremot gärna till Sven Ska dit igen om 2v eftersom han vill se att allt går som det ska. Han tog sköldkörtelprover oxå så kanske lite Levaxin igen + att jag ska börja med proggisar idag för säkerhets skull

JÄTTENÖJD OCH JÄTTEGLAD

Jobbar på idag... Jag jobbar på måndag fm nästa vecka till 13.30 annars är det lugnt!

Förresten någon som har proggisar kvar hemma som bara ligger och skräpar... MOTTAGES TACKSAMT!

• lilja71

Åh, vad kul Fisk!!! Grattis!!! Jag har massor av proggisar hemma som jag inte behöver just nu, om ingen annan har så skickar jag gärna till dig! kram

Svar på tråden Visparnas tråd # 7