• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Mamsen68

Go morgon lite kaffe här vaknas det vid ½5 spelar ingen roll om det är helg el inte
    gulle Alvis

lika bra att äta frukost

kram

• Maxie

Ojojoj, var tvungen att se vem som var uppe med tuppen en lördagmorgon! Stackars Mamsen... Själv fick man ligga till halv sju i alla fall. Kul med knackningar. V har fått för sig att banka på allt med handflatan. Det är inte lika kul, särskilt inte när det ska bankas intill gröttallriken.
    Nej zynk, jag tror tyvärr inte V är nån bra läromästare när det gäller sömn. En timme efter att jag lagt honom igår vaknade han och då kändes det ju helt miffigt att försöka sig på femminutersmodellen så då plockade vi över honom i vår säng - där han somnade ganska direkt - och bestämde oss för att börja idag istället. Får väl se hur det går...
    Gosigt med Alvisen. V älskar att gnugga näsa och helst vill han hålla tag i mina kinder samtidigt. Kan säga att jag fått FIIIINA märken på kinderna.

• Maxie

Joyce: roade mig igår med att läsa tillbaka om hur det var för oss i höstas när vi var gravida. Och då läste jag om din kompis vars barn inte kunde somna annat än till högläsning ur fågelböcker. Skrattade högt och undrar om det fortfarande är så?

• Mamsen68

Helt sjuk morgon 2a gången han sover nu sov bara en pyttestund vid ½8 mot normalt 2 tim vi fick tvinga honom att ta en tupplur till för han var SÅ grinig. man märker så himla bra på B när han är trött då snubblar han och så far han fram och ska på allt.
    Men nu så sover han iaf.

Linnea fick komma upp vid ½ nio då hade han knackat ett antat gånger sen var HAN nöjd. Linnea sa till honom " hämnden kommer"

• Joyce

Maxie: Jag tror att det har gått över...

Igår, mycket trevligt kalas i MaLus kvarter (tror jag om jag fattat saken rätt).
    Nu stugan. Hej

• Ma Lu

Men JOyce VI hade kalas men inte såg jag dig Fast du höll kansek till på något av de andra kalasen i "kvarteret"...

Här är det varmt coh vi fixar och boar Måste rusa innan jysk stänger!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • ProPPens

Hej i värmen!!

Mamsen Vilken busig lillebror... Kan tänka mig att hon väntar på att få ge igen

MaLu Går det bra med boandet?? Börjar ni bli klara?? Här är det lite små plock kvar. Har också börjat med väskan som ska packas, men det är så svårt att veta vad jag ska packa ner...

Idag har min mage krånglat. Haft ont ganska högt upp i magen och blev ju då orolig. Men nu börjar det släppa och Pricken buffar runt som vanligt. Hoppas det har släppt och bara var vanligt magknip. Är ju svårt att riktigt veta vad det är som krånglar när allt är undan buffat av bebis och det som vanligen känns som min krångliga mage känns helt annorlunda... Blir det inte bättre till imorgon får jag väl ringa och kolla upp vad det kan vara. Vill ju inte ha hf... Men har inga andra tecken på det...

Äntligen!! BF080706
  • Minna72

ProPPens, jag kan inte ge dig en full lista på vad som bör finnas i väskan men två heta tips har jag (iallafall om du är graviditetstäppt i näsan som jag var + har lite längre hår): näsdroppar/spray och hårsnoddar! Dessa hade jag inte klarat mig utan.

MaLu, jag tittar in med spänning varje dag här nu... Iiiiiiiih! Snart e det dags! (Vi är i krokarna (eller nåja, i Kapellskär) om 10 dagar. Kanske har du redan menopurisen då?? )

~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • Ma Lu

Proppens: vi har cokså lite smågrejer kvar - och en del stora... T.ex. är vaggan ännu inte upphängd, allt är inte sytt och skötplatsen inte iordningställd men däremot är sgs allt tvättat, bb-väskan packad(tror jag). Strängt taget behöver ju "allt" inte vara tipp topp Babynestet är också klart och där är det väl tänkt att pyret ska sova till en början. Beställde andningslarm idag så jag börjar känna mig redo.

Jag tror inte du behöver oroa dig för hf på bara magont. Jag får ibalnd rejält ont i magmuskelfästena i bröstkorgen. Dessutom sparkar iaf min bebis rätt hårt mot revben, levern och annat högt upp

Minna: hmm...om tio dagar KAN busen vara här OM allt ser gynnsamt ut på tisdag. Men jag räknar inte med nånting förrän midsommarveckan. Om ni bara har tid får ni hjärtans gärna titta förbi!!!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • ProPPens

Minna Hårspännen ska jag stoppa i!! Har inte så långt att det går att sätta upp. Däremot kan jag inte använda nässpray även om jag är täpp... Nyser som en galning om jag tar det (läs typ tusen gånger i minuten...) Tack för tipsen!!!!

Äntligen!! BF080706
Svar på tråden Visparnas tråd # 7