• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Ma Lu

Men stackars Fisken   Får man fråga var du gjorde ditt vul? Om du bara är i v.6+0 så är ju pyret himla litet och det behövs en BRA apparat för att man ska se nåt! Det händer väldigt mycket från dag till dag. Det gör det inte bara svårt att se utan svårt att mäta också! Vinkeln är ju viktig. Jag fick inte komma på vul förrän 6+6 just för att doktor L med sin superbraiga maskin ville vara säker på att se det hon ville se om det fanns! Stooooor kram!!!

Jag vet inte vad som hände här idag men det kom en sten eller nåt i vägen och plötsligt ramlade jag ner i världens svacka Vågar inte riktigt låta det bryta ut nu när jag är själv men så fort maken kommer hem får jag nog lov att lägga mig i hans famn och böla av mig... Jag vill att bebis ska komma fram NUUUUUUU!!!! Det känns som att allt bara kan gå fel och det är evigheter sedan vi gjorde tillväxt och flöde och gudarna vet vad som hänt sedan dess. Jag vet ju att inget tyder på något fel utan magen växer så det knakar och bebis bökar (fast aldrig nog mycket för min smak) men jag orkar inte mer nu Just nu känns det som att på torsdag tar jag med mig BB-väskan och sen kedjar jag fast mig inne på förlossningen och vägrar gå därifrån utan bebis på armen

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Maxie

Nej vad trist Fisk!!! Men vi hoppas att det bara är för tidigt. Jag har ett ma i bagaget, då syntes en gulekropp eller vad det heter men inget hjärta, typ i v 6+3. Sen bekräftades det tyvärr och jag fick vänta ut det. Men jag hade inte några starka grav-symptom alls. Var gjorde du vul:et? Kram till dig gumman - jag vet hur tufft det är...

• jamis

Malu: usch vad jobbigt att du känner dig så orolig stor kram! och säg till om du inte orkar med mig imorgon! annars kommer jag gärna med en massa uppiggande choklad

• FISK78

TACK för era tankar Ja, förhoppningsvis var det bara för tidigt... Kan ju vara så att jag inte är i den veckan jag tror oxå, har ju inte den mest regelbundna mensen på jorden direkt Gjorde VUL:et på Barnängens MVC, vet inte alls hur kunnig läkaren var... Hon sade inget om MF eller så men jag fick en dålig känsla... Hon sade att hon inte kunde se något foster men att det var något i livmodern såg hon, vad innebär det lixom??? Jaaaaa, får väl bara försöka vänta men 2 veckor känns lite väl långt...

Kram måste jobba vidare nu...

• Maxie

Styrkekram till Malu också! Det är inte så långt kvar nu vet du vännen. Jättespännande!

• FISK78

Kramar till Malu, sorry att jag är ego

Kramar till er alla Ni är bäst så det så!!!

• Maxie

Fisk: Du FÅR (läs: SKA) vara ego! Vi vill ju veta hur det går. Hur ska vi få veta det om du inte berättar?

• Ma Lu

Kram Fisken! Jag ville inte alls sno åt mig uppmärksamheten från din jobbiga upplevelse och oroliga framtid Det bidde bara lite mycket nu...

En kompis i änglamammetråden fick oroliga besked på tillväxt-ul idag också Hon har redan förlorat två barn av helt olika orsaker och nu syntes det någon ven i hjärttrakten som itne ska finnas där. tror jag har läst nåt om något sånt men vet inte om det är en liten grej eller livshotande. Så ledsen för hennes skull för den extra oron

Och så är det "Elmas vecka" nu... Skolavslutningsveckan. Födelsedagen blir på måndag (9/6) men allt är så kopplat till veckodagarna den här veckan och jag bara går åt av ångest för att det ska hända igen.

Jag har redan snorat ner telefonen med maken i andra änden men han är på väg hem nu iaf. Ska inta soffan medan jag väntar.

KRam på er alla! (Och jam, jag vill väldigt gärna ha sällskap imorn!!! Vi lär ha en 17-åring i fötterna också men man får stå ut )

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Minna72

MaLu, kramar till dig i dessa minnenas dagar.  Fisk, jag tror också att det är för tidigt för att kunna säga något och ev se något. Kanske var det den här lilla säcken hon kunde ana men att pyret är för litet ännu för att synas?

~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
Svar på tråden Visparnas tråd # 7