• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Maxie

Fisk: Ultragyn var toppen! Visserligen spec-mvc men du kanske kan hitta nåt skäl till att få gå där. Fråga Pess, hon gick där och har jobbat där oxå...

• jamis

Åh! Där var du ju :-9 Så skönt att läkaren var snäll och tänk, redan nästa vecka kan det bli bebis! SÅ häftigt!

Nu kokar vattnet till middagen, måste kila!

• Maxie

Allt såg bra ut då Malu! Härligt!!! Och du vet att V kom i v 36+2 och det gick bra det med. Är det idag för din del förresten?

• Ma Lu

Ja, Maxie, det är precis exakt idag!!! Tänkte på det tidigare idag...

Det är kluvna känslor till att allt nu kanske kan komma att gå fortare än jag nånsin kunde önska... Dels en otrolig lättnad över att hon uttryckligen sade "vi kommer att göra precis som ni vill"! och att det kansek blir redan nästa vecka, dels en känsla av att allt blir älltmer overklgit och att bebisen likt en våt tvål kommer slinka ifrån mignär jag griper efter den Varför skulle det gå bra nu för när det gick så illa sist? Jag blev nsätan hysterisk när läkaren uttryckligen sade "ja, risken för att bebisen ska dö i magen är ju liten - inte obefintlig men väldigt väldigt liten"... Det är jag ju otroligt medveten om och jag ahde inte pratat om det så jag blev lite sur över att hon öht tog orden i sin mun för alla varningslampor slår på på en gång hos mig och jag kan inte andas vid blotta tanken

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Pess

Hurraaaaa för Fisk, glada nyheter

Mirren skrev 2008-06-05 15:27:02 följande:
    Fisken: Tjoho, härligt, vad roligt att allt såg bra ut. Min gynekolog varanade speciellt för att som IVF-patient gå till den almänna vården eftersom de inte är vana. ("De kan ju INGENTING" sa han för att vara helt ärlig ). Jag har proggisar, men dem har jag förvarat i rumstemperatur så du vill nog inte ha dem gissar jag. Zynk: Jag känner också sparkar i magen och är garanterat inte gravid (tyvärr).
    Nja, det där stämmer faktiskt inte, det finns MASSOR av erfarenhet i den "vanliga vården" Men otur kan alla ha (och det är ju inte heller försvartbart egentligen)

Tittar in från ett soligt och skönt skåne
  • jamis

Åh Malu Snart snart får du äntligen din bebis och h*n kommer att leva!

Pess: Det låter som att ni har det fantastiskt härligt!

Vi njuter av solen i stockholm, även om jag idag blev lite off när vi skulle gå över vägen och mannen i bilen inte ville stanna utan pekar finger och blir arg på oss när vi går över vägen

• Pess
    jamis skrev 2008-06-05 19:57:48 följande:
    Åh Malu Snart snart får du äntligen din bebis och h*n kommer att leva!Pess: Det låter som att ni har det fantastiskt härligt!Vi njuter av solen i stockholm, även om jag idag blev lite off när vi skulle gå över vägen och mannen i bilen inte ville stanna utan pekar finger och blir arg på oss när vi går över vägen
    Va?

(själv gjorde jag en DÖDUM sak i trafiken idag och backade in i och pajade en annan bilists framlykta) FAAAAAN vad dum och billig man känner sig då (och så blev man tusen kronor fattigare oxå )

Sedan måste jag oxå säga ett HURRA för MaLu som snart är mamma till en livs levande fin liten bebis
  • zynk

MaLu va skönt att allt såg bra ut! Klappa magen från mig! Man blir onekligen lite avis på att du kommer ha en sån liten snuttis snart .

Pessan Hur är det med dig och L?

• zynk
    Pess skrev 2008-06-05 19:52:18 följande:
    Hurraaaaa för Fisk, glada nyheter Nja, det där stämmer faktiskt inte, det finns MASSOR av erfarenhet i den "vanliga vården" Men otur kan alla ha (och det är ju inte heller försvartbart egentligen)Tittar in från ett soligt och skönt skåne
    Ja det är inte så smart sagt av en läkare att "de kan ingenting". Du Mirren lär väl aldrig få förtroende för "det allmänna" efter att ha hört det. Det finns rötägg lite här o var - oasett offentlig eller privat eller IVF eller "vanlig" gyn. Vi gick privat först men efter en dundertabbe bytte vi till den offentliga vården o har för det mesta haft jättebra doktorer.
  • Pess

Zynk, tack....Med oss är det, eh, bra just nu. Vet inte om du läst lite i Minnatråden, men det har ju varit ganska risigt här med ett antal sjukhusvändor med L och mycket provtagningar. Nu är det dock för stunden riktigt bra och CRP har vänt nedåt efter några dygn med Amimox....

Svar på tråden Visparnas tråd # 7