• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Ma Lu

Jag har packat hårband, spännen, nässprej, läppbalsam, lite toalettgrejer som reseförpackningar schampoo och duschcreme och tandborste till både mig och maken förstås. Sen är det ett ombyte till maken samt typ pyjamasbyxor, amningslinne, behå, några par STORA mjuka trosor, munkjacka och gosiga sockor. Inneskorna är kvar för de använder jag hemma. Makens måste jag packa ner också. Sen till bebis tar jag en mössa, sockor, filt, sovpåse, ett par bodysar och sjalen. Det är ju inte precis långt hem för oss så jag räknar med att kunna skicka hem maken och hämta grejer om det är nåt som saknas! Och jo, några enerybars, dextrosol, choklad..,! Att dricka ska det nog bli nyponsoppa och cola (för maken iaf). Nu vet vi ju inte hur länge vi kan tänkas stanna på förlossningen om det blir igångsättning (ok, NÄR!) men det lär dröja ett tag så det är inte lönt att packa med allt som stackars maken kan tänkas äta under den tiden så han får helt enkelt pallra sig iväg och köpa

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • ProPPens

Det är nog ungefär vad jag tänkt packa ner. Måste köpa mig lite av det dock. Trosor måste jag försöka hitta några bra stora. Min mor kan skaffa nätisar åt mig som jag tänkte kan vara bra i början... När man bara lufsar runt hemma iallfall. Sen måste jag skaffa fler amningsbehåar, men det är så svårt för jag har redan innan stora tuttar och vågar inte riktigt köpa på mig då dom ju är ganska dyra (ifall dom blir för små). Men jag har hittat en som jag ska beställa på nätet. Sen får jag köpa när väl mjölken runnit till och jag vet hur stora dom blir...
    Lite enegidryck och dextrosol har jag skaffat samt kakor till mannen. Lite soppa var ett bra tips för det är ju lite mättande till maken. Det dumma här är att det är svårt få tag på mat nära/på sjukhuset på helger och kvällar. Men det löser sig ju alltid!!
    Ska också försöka jaga rätt på ett par sköna mysbyxor i större storlek. Annars är mycket av det jag tänkt ta med saker jag använder... Men jag får väl fixa lite annat också så man inte står där med smutstvätt.

Äntligen!! BF080706
  • FISK78

Vad underbart det låter med ert planerande HÄRLIGT!!! Känns som igår och nu har man en galen 1-åring här hemma Sitter precis och skrivet i hans bok; mitt första år... Tänk vad snabbt allt har gått och vad kul att jag har skrivit så mycket i den!!!

Tänk att snart har ni era små HÄRLIGT!

Jag och Sid har varit ute i solen idag, var och badade i Sicklasjön och har sen bara hängt på ett utecafé i gräset. Så underbart härligt!!!

Igår var vi hela familjen på Eriksdalsbadets utebad, mysigt men vi alla var på dåligt humör. På kvällen blev det picknick med vänner!!!

Här har tröttheten slagit till med full kraft, phu! Men är glad över alla symtom jag har!!!

• Maxie

Femminutersmetoden - VARFÖR skulle vi ge oss på den...? Stackars V ligger och illvrålar och det skär verkligen i hjärtat på en... Så här ledsen har han nog aldrig varit, inte utan att bli tröstad i alla fall.

• Maxie

Oh, nu sover han nog... Hoppas hoppas!

Låter som att ni har packat ner en hel del! Bra att ni är ute i god tid och inte som jag som rafsade ner några saker i sista stund - då trodde vi ju inte att det faktiskt var dags.

Härligt fisk med mera symptom. Trötthet är ju faktiskt positivt ibland.

• ProPPens

Fisk Snart är det du som planerar väskan och vart lillebror ska vara när det väl är dags!!!! Skönt med härliga dagar ute i värmen (inte för att jag tycker det är härligt med värme...) Alla symtom är bra symtom!!!

Maxie Hoppas han sover gott nu!!!

Äntligen!! BF080706
  • Minna72
    Maxie skrev 2008-06-07 21:28:24 följande:
    Oh, nu sover han nog... Hoppas hoppas! Låter som att ni har packat ner en hel del! Bra att ni är ute i god tid och inte som jag som rafsade ner några saker i sista stund - då trodde vi ju inte att det faktiskt var dags.
    he he, känner igen det där. Jag hade ju typ 10 minuter på mig att rafsa ihop något i en väska... Det var ju redan i 32+ nånting så jag hade inte ens kommit så långt som att börja funderaplanera vad man skulle vilja ha med... Men jag minns att Pess tjoade via tråden: "glöm inte att stoppa ner kameran!" Jag yrade o snurrade mest runt i lägenheten å försökte fatta vad som kanske var på gång (slemmisen gick ju på morgonen och när jag började klocka sammandragningarna var de ju oerhört regelbundna insåg jag) och det var nog lite hipp som happ det som slank med.
    Sen är det ju som sagt lätt att efteråt komplettera med sånt man glömt... Kanske är det där med att packa BB-väskan mer en mental-förberedelsegrej än egentligen så himla noga exakt vad som kommer med. Men passa på å njut nu när ni är så nära!
    ~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • jamis

Och vi packade allt möjligt onödigt i vår BB-väska. Dels skulle igångsättningen ta sån tid så vi hade med dvd-filmer och böcker. Mat/soppa etc fick vi på förlossningen så det var onödigt, förutom kexen som jag knaprade på lite nu och då på BB (på natten då jag väntade på att frukosten skulle serveras och Adam bara ammade), kläder till mig var helt onödigt eftersom jag stortrivdes i den vita skjortan Men morgonrocken vi hade med oss var superbra när jag skulle gå ut ur rummet

FISK: Härligt med symtom, det vill vi ju ha, eller iaf att du ska ha. Jag klarar mig från symtom nu iaf

Maxie: Usch va jobbigt Varför har ni bestämt att testa 5MM?

Vi har haft en härlig dag i Uppsala på examensfest ! Jättehärligt!

• Ma Lu

Där är du ju jam Jag blev lite orolig när du inte syntes till och blev rädd att du låg heldäckad i mjölkstockning/inflammation! Är det bättre? Och visst ses vi imorn em?

Amningsbehå har jag helt skippat att köpa i det här skedet Jag har ett linne från HM med "inbyggd" behå och hoppas att det ska funka till en början coh på min systers inrådan köpte jag en sån där 80-kronors Care fix- behå på apoteket. Den är helt utan sömmar och ser rätt sjukhusaktig ut men ska ge bra stöd och vara lätt att dra upp och det ska funka att ha inlägg i den. Sen har jag en av syrrans amningsbehåar som hon inte använt för den blev för stor, men den har jag använt hela tiden nu som gravid Hehe...jag är inte bystig men väl en riktig Dolly i jämförelse med syrran

PÅ SöS får medfölare ingen mat på förlossningen (fast förra ggn blev vi specialbehandlade så maken fick mat iaf! Ros åt SöS!!! )

En god vän "hemifrån" och också änglamamma födde ikväll en lillasyster till deras änglason och jordedotter Nu längtar jag ännu mer... Jag är också väldigt lättad över att hon föddes idag och inte i övermorgon på Elmas födelsedag. Och så otroligt glad och lättad över att det gått bra för dem - igen! trots att deras historia med sonen är i princip identisk med vår... Det inger hopp och förtröstan. För jag är ju fortfarnade rädd...

Härligt med graviditetskoma, Fisk! Njut nu av alla härliga nygraviditetssymptom Hälsa Urban i den stora porslinsluren från mig ifall han ringer dig Vi är gamla goda vänner...

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • zynk

Å va mysigt att planera BB-väskan! Snart är det dags tjejer! Jag minns knappt om jag använde nåt av det jag packat men det måste jag väl ha gjort. Men mycket finns på BB. Nätbyxor är väldigt fult men rätt skönt faktiskt. Jag trodde aldrig jag skulle sätta på mig dessa och inte heller de hemska städrockarna - men jo då det finns bildbevis. Tänkte att jag skulle ha nån snygg dress men icke - det är det sista ni kommer tänka på! Hur ni ser ut alltså . Jag tog med gooood dryck ("blåa bär"), KAMERA, innetofflor. Sen svällde ju boobsen och det var skönt att ha en mjuk stor BH på natten - jag köpte apotekets BH á ca 85kr. För trots att jag alltid haft bygelBH är det inte vad man vill ha när man ammar. Mjukt ska det va! Aha... nu läser jag att du fixat en sån MaLu!
    Ombyte till karln hade varit bra eftersom Alvisen bajjade ner hans skjorta det första hon gjorde. Sen fick han gå omkring i vit sjukhusskjorta .

FISK va skönt att höra att du är glad och trött . Å "första året" jisses va fort det gått. Va duktig du är som fixar med boken!

Maxie Vi håller alla tummar för gooood nattsömn!

MaLu medfölare - stavfel eller är du en häst .

Alvi var vaken nästan två timmar i natt... Vi gjorde allt - ammade, buffade sjöng, till slut lekte vi halvhjärtat (ajjabajja) och gav välling - då blev hon superpigg förstås. Till slut somnar hon och vaknar inte förrän nästan 09.30 .
    Men tänk va mycket man får tillbaka. Hon är ju så himla rolig nu! Hon nappar alltid om man busar. Idag var det plask i baljan ute i trädgården och hon tjöt av glädje. Ikväll har vi kört runt med hennes bil och hon har tutat hej vilt . Inte konstigt kanske att man sover oroligt när det händer så mycket + att det är så varmt och ljust.

Sooov gott!!!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7