• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • zynk

Firren

Nån som vill ha en pigg 10månaders att leka med ett par timmar??? Utlånas gratis . Återlämnas utmattad!

Hur kan man bara klaga på att de är pigga och glada? Fy mig! Jag minns att jag tittade in i några trådar när mammorna bara klagade på sina barn o hur jobbigt det var och tänkte att "så ska jag aldrig bli". Och se - här sitter man nu. Jag har ändrat mig på rätt många såna där "så ska jag aldrig bli- punkter". Lite dåligt samvete men jag har nu gått in för "allt som gör livet enklare". Majsbågar o andra mutor, barntandkräm, vällingdoserare, somna vid bröstet (det var tider ), vyssan lull-tassar, burkmat (vad vore livet utan det?)...

• Maxie

Godmorgon tjejer!
    Kaffe? Här finns en extra kopp till den som vill ha.

Igårkväll lyckades V kissa ner sig 2 ggr trots Babydry 4 (dock utan plusset), stön. Men den funkar normalt sett ändå bättre än Libero. Tips till er blivande bebisinnehavare kanske om ni inte redan snappat upp det?

Tack zynk för att du svarar på alla mina frågor. Du har en förmåga att lugna och avdramatisera, bra egenskap i ditt yrke också!

Lycka till idag fisken.

Joyce: han får nog mvg!

• Maxie

Jo, en fråga till, tycks vara inne i ett stim: jag har på flera ställen på sistone läst om hur man ska undvika att bebisen får kalla fötter, sovpåse bland annat. Men vad är så farligt då om han får det? Han lär väl inte dö??? V kastar alltid av sig täcket om det inte är jättesvalt i rummet, det tar tre sek efter man stoppat om honom (eller bara lagt täcket löst över hans ben) så ligger benen ovanpå täcket. Vad kan hända mer än möjligen förkylning om han nu dessutom fått såna baciller på sig? UVI?

• jamis

Har ni täcken till era barn? Vi använder fortfarande bara en tunnare filt till Adam.

God morgon förresten!

Jag funderar oxå på vart Kerpet är... Hoppas allt är bra!

• jamis

FISK: Lycka till idag!

zynk: Hihi Härligt att du ändrat dig på en massa punkter! Du har ju blivit en riktig mamma, klart det är lika "jobbigt" för oss som för "skaffa-barn"-mammorna

Maxie: Sockar? Räcker inte det?

• jamis

Idag ska jag förresten ut till Mallas hemtrakter och äta lunch med jobbet

• zynk

Morsning!

Maxie och tack för ! Verkar knepigt med snorre och blöjaFundersamSkrattande.
    man blir inte sjuk av kyla - inte ens "blåskatarr" kan man få av nedkylning. Det är ju bakterier som orsakar sånt. Så kalla fötter är mest obehagligt men inte farligt. A hade det ett tag - då körde vi strumpor eller pyamas med fötter ett tag. Nu sover hon näck .

Efter en seeeeeen nattning somnade a för att sen vakna när vi gick och la oss. Och komma till oss. Hon har sovit ganska bra men jag är lite stel.

• Maxie

Grejen är att jag tror inte att V upplever det som obehagligt med kalla fötter, fryser han så kommer han nära mig och då stoppar jag om honom med mitt täcke (han sover ju mellan J och mig än så länge). Tvärtom tror jag han skulle tycka det var enormt obehagligt att ha för mycket på sig när han ska sova och annars också förstås. Just nu ligger han med bara blöja på sig i sin egen säng, slocknade som ett litet ljus när havregröten landat i magen på honom lilla sötnosen. Skönt att veta att inget kan hända! Då är väl värme värre? Att de blir för varma menar jag. Det är ju det man hört betr PSD. Men den risken ska väl minska också nu ju äldre de blir.

Stel ja, det blir man när man har bebisen intill sig. Och det blir inte bättre av nackspärr och en usel säng... Nu sitter jag här igen och svettas med en het vetekudde runt nacken. Puh. Men det går bättre dagtid i alla fall när nacken mjukats upp lite.

När var det vi skulle träffas nu igen? Visst skulle vi åka och ta en glass nånstans? Fast nu kommer värmeböljan igen, då får vi kanske hålla oss inomhus och dra igång ac:n (jo zynk, det finns de som har sånt Men den är integrerad i värmepumpen).

Svar på tråden Visparnas tråd # 7