• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • zynk

Nackspärr kan man väl få av kyla däremot... Närå det är nog också en myt. Fast det är nog mer Fiskens område. Men fy va jobbigt! Massage av mannen måste du kräva!
    Förresten undrar om inte vi kan fixa med värmepumpen också så det blir kallt? Känns väldigt avancerat!

• Maxie

Det funkar säkert på er värmepump också Zynk!
    Jag tror jag ska sadla om och öppna en butik och sälja bebissaker, vad mycket grejer det finns! Det saknas en sån butik i Vällingby som ju har byggt ut så mycket i övrigt. Kan det vara nåt? Nej skämt åsido. Men jag hittade ett par saker som kanske inte är så dumma för oss: det ena är en grej som man använder i badkaret så att bebisar från 6 månader sitter stabilt och man kan bada själv - man måste inte vara två stycken. Nån som har nåt liknande eller kan rekommendera nån annan grej? Se badstol: www.barniallt.se/butiken/index_babygrejer.html

Sen har vi problem med att få V att förstå hur en pipmugg funkar. Det verkar finnas mellanting mellan diflaskor och pipmuggar - nån som provat? T ex Nüby Easy grip No-spill Cup: www.barniallt.se/butiken/index_atsidan.html

Jag älskar sånt som kan förenkla - men har en förmåga att samla på mig onödiga saker också...

• Ma Lu

Mycket grejer finns det...

zynk: blir det inte blött i sängen när A sover näck? Eller får hon ha blöja?

Jag får iaf toknackspärr av drag!!! Och drag är det ju överallt nu när det är så varmt. Jag spelar i ligan "stäng alla fläktar och fönster" med min nacke Om jag blir stel drar det upp i huvet och näsan blir täppt på ena sidan (bihålorna!). Urk! Får man ta Voltaren när man ammar? Det ska ju vara så bra... För min del är det tyvärr bara värktablett som hjälper för annars slappnar man aldrig av ordentlgit!

Nu är jag TRÖTT på det här... Vaknar en miljon ggr varje natt - oftast tokkissnödig och så kommer det två droppar Och så är jag trött i ryggen coh därmed spänd i hela kroppen så att jag tror det är därför jag inte känner av bebis så mycket. Förutom i morse när jag äntlgien hittat en skön ställning coh slumrade ordentlgit för DÅ hittade bebis på att försöka knäcka mina revben! Busunge!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Joyce

MaLu: När man hör dina beskrivningar då vet man att nu är bebisen inte långt borta Snart så är den här! Vet inte ang voltaren men jag fick ju massor med dexofen+alvedon mot eftervärkarna. Kan verkligen rekommenderas.

Maxie: Sån där badstol såg bra ut. Det ska vi nog köpa när Erik växer ur badbaljan. Kan inte nog rekommendera den här badsisten vi har till er som snart ska få. Tycker den är super och det är jätteenkelt att bada dem då. Annars hade vi nog itne gjort det varje dag.

Haha såg ni den där TommyTube på en av sidorna? Såg inte så mysigt ut

Banklån fixat. Norrlandsresa bokad.

• Ma Lu

Ååååååååå Jag VISSTE väl att det var nåt strul... Har inte hört nåt av FK så jag började luska i om de öht fått mitt senaste sjukintyg (fr.o.m 15/4). När jag försökte ringa FK fick jag köplats 94 (!) så det skippade jag. Däremot mejlade jag ansvariga på jobbet och det visade sig att hon trott att hon bara fått en kopia och inte originalet eftersom läkaren undertecknat med svart penna Hon säger också nu att det är jag och inte jobbet som ska skicka till FK... Ja, det var nytt isf! En sån himla tur att man inte har ett tomt bankkonto för nu lär det ju dröja all världens tid... Fattas bara att FK också börjar bråka Blir så trött!

Joyce: tänkte på Voltaren för Maxie och inte för mig själv Dexofen+alvedon verkar vara standardhäxblandningen mot eftervärkar för det fick jag också sist.

USch vad jag ogillar när bebis har lugna dagar

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Mirren

Jag fick Voltaren mot eftervärkarna (och Dexofen + Alvedon) så visst kan man ta det när man ammar.

• FISK78

Här har ni en ledsen Fisk Är JÄTTEMEGASUPEROROLIG efter VUL idag Troligen väntar jag snarare missfall än barn, give me strength Läkaren gjorde ett VUL och såg väldigt bekymrad ut, hon sade egentligen inte så mycket mer än att hon bara kunde se något i livmodern. Inget direkt foster tror jag utan mer på delningsnivå fortfarande. Antingen är hon okunnig eller så bådar detta inte gott Så nu vet jag varken ut eller in, det lilla därinne var för litet för denna vecka eller nåt Så TVÅ LÅNGA VECKOR AV VÄNTAN...

Men kommer väl en blödning innan dess om det skulle vara MF, finns inte ord för hur ledsna vi är och här försöker man hålla god min på jobbet...

Är det någon av er som fått liknande besked på VUL???

Usch vad ledsamt, men nu vet ni läget iaf Har ju en massa symtom men men de kan ju försvinna...

• zynk

Men FISKEN vännen ! vad sa läkaren om det då? Vad trodde hon då? Sa hon att det såg illa ut eller var det för tidigt att säga? Det är ju så många som varit tveksamma efter första tidiga VUL och där det sen gått finfint! Hoppas hoppas hon bara var osäker/otydlig/okunnig/knäpp!!! Största kramen! Låt 2 veckor gå fort fort fort!

MaLu Nä vadå Alva är torr sedan flera månader .
    Usch jobbigt att inte få sova. Jag tror det är en förberedelse på vad som komma skall .
    Voltaren; Passerar över i bröstmjölk i mycket låg grad. Barndosen uppskattas till högst 0,7% av moderns viktjusterade dygnsdos. Inga negativa effekter på ammade barn har rapporterats. (från janusinfo)

• jamis

Åh FISKEN KRAM! Jag minns inte riktigt när jag gjorde mitt första vul men det var så pass sent att man skulle kunna se ett hjärta och läkaren såg bara nåt flimmer, jag blev ju såklart väldigt orolig men 10 dar senare såg vi hjärtat tydligt! Hoppas så att det ska gå bra för dig.

Svar på tråden Visparnas tråd # 7