• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Ma Lu

Hihi, med tanke på mängden gas som samsas med bebis i min mage så skulle man faktiskt kunna tro att jag är en häst

Nattinatten! (satt uppe till fyra inatt och bubblade med grannarna och sen vart det ju halsbränna så jag somnade inte förrän vid fem... Är lite trött nu!)

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis

MaLu: Det har gått bra med bröstet och Adam har tömt och tömt så jag mår bra Självklart ses vi i eftermiddag! Kram!

P.S. Idag sov Adam till 10

• FISK78

Japp, symtomen är många här hemma... Jobbigt men SKÖNT! Illamåendet varvat med hunger är ett faktum (har dock inte behövt hälsa på Urban än ) och så tröttheten Hugo + en det annat smått och gott! Känns precis som när jag var gravid med Sid faktiskt!!!

Mannen sover efter att ha jobbat 12h skift inatt PLUS att han jobbade ca 4 timmar igår på dagen oxå. Så han lär väl sova... Idag ska vi till min syssling med familj på middag MYSIGT!

Imorn jobbar jag på fm...

När ska vi ses??? Jag KAN!!! Kanske onsdag???

• MallaMojs
    Har inte alls tid att sitta här...vi har bott hos barnens farmor sedan i torsdags (så mysigt med uteplats och skönt med lite avlastning)...har ett barn hängandes i varsitt ben just nu och M glor på fotboll... Iaf var jag ju tvungen å komma in å se hur det gått för Fisk och om MaLu är hemma

Kraaam på er alla!!!
    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

Halloj!

Just kommit hem från landet... oj vad ni skriver!!!!

JAG VILL OXÅ SES!!!!! Helst inte tisdag och fredag...

Masa er in här nu så vi kan bestämma nått!!!!!

Imorgon ska jag och Petter hänga i Marabouparken och bada, så om nån är sugen... (ligger precis mittemot mig) Jättefint, lugnt och inte jättemycket folk... dessutom plaskdam där vattnet hela tiden omsätts...

• zynk

Hej hej!

Här är en trött och irriterad en (=jag) så det blir ett kort inlägg.
    Ja när ska vi ses? Vi kan inte på onsdag, kanske tisdag blir svårt också. Sen ska det ju bli sämre väder... Attans vi borde ju ses i morgon då . Nä det blir väl för kort framförhållning va?

MaLu Oj vilken nattsuddare du är! OCH gravid - hur går det ihop?

Jam Skönt att tutten är bättre - och tänk att A sover så gott. Låter mysigt!

FISK SÄger det igen - häääääääärligt med illamående o trötthet . Man blir så glad att höra det!

Malla En vid varje ben - då blir det ju jämvikt ju . Får M verkligen se på fotboll då? Förresten jag trodde det var M som skulle avlasta dig nu - inte hans mamma ...

Trots att A sov fantastiskt bra i natt så går jag på knäna idag. M jobbade från 16 igår när han kommer hem går han inte o sover. Ska vara uppe men då är han inget att räkna med. En zombie är ingen bra "barnvakt"
    På tisdag jobbar han igen o blir borta från tisd morgon till onsdag kväll... Låååånga dagar.

Nog med klagosång. Ni tycker kanske mer synd om M som inte får nån cred för att han jobbar... och så får han sk*t för att han inte sover. Nåja jag måste få vräka ur mig lite.
    *mot nattningen - igen*

• jamis

Jag hade gärna setts men kan inte imorgon utan egentligen bara på tisdag... eftermiddag. Typ. Men men... det får bli senare för vår del. På ondags åker vi till värmland och är borta på en massa ställen i en månad

zynk: jag klagar oxå på min gubbe när han jobbar ganska dumt för nån måste ju jobba om vi ska kunna vara hemma!

Nu ska jag duscha och sen SOVA!

• Kerpet1

NEJ! Inte tisdag!!!!

Zynk! Du får gärna komma hit iomorgon om du har lust!!!!
    Firren,kan inte du oxå????

• Ma Lu

Hej hå! Här är nattsuddaren igen Faktum är, zynk, att varken jag eller maken fattar hur jag orkade var vaken men jag hade sovit bra natten innan och vaknat seeeeent och sen var det varmt så jag gjorde som katterna och kvicknade till när det skymde

Idag är det ungeför på samma sätt Jam och Adam+ faderskapet var här på en trevlig middag men jag satt nog mest och stånkade med fötterna högt och amgen i vädret... Nu mår jag bättre och har t.o.m gått en promenad för att få upp lite cirkulation i fötterna

Menmen, dags att sova snart...

Ang träff är tisdagen ingen bra dag och livet efter tisdagen vet jag inget om... (mognadskoll juh!) Så vi avvaktar

Natten

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
Svar på tråden Visparnas tråd # 7