• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • FISK78

Välkomna hem Stella och föräldrar, tårar i ögonen när du berättar om din upplevelse!!! Jobbigt med onda bröst men gör som du har tänkt FRÅGA imorn Tråkigt med mannens jobb, varför ska det alltid vara nåt!?!?!

SKRATTAR gott åt Kerpans bajskatastrof Underbart!!! Var tvungen att berätta för Mr D som skrattade gott

Kul det ska bli med dejt på onsdag, efter mitt VUL. Är supermeganojjig såklart... Hoppas på det bästa!

• MallaMojs

Ska kolla med min privatchaufför angående onsdag... Är ju lite svårt att åka kommunalt både dit och hem, så vi får se

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • ProPPens

Välkommen hem Stella med familj!!!! Hoppas du får lite bra råd imorgon angående amning, inte roligt att inte kunnat få det på engång. Är ju viktigt att det blir rätt för det hjälper ju mycket, då känner man sig själv säkrare och då blir inte Stella påverkad av dina nerver. Här gås det mest och väntas, vill också ha min bebis här ute nu!!!!!

Kerpet Usch stackare!!! Vet inte om jag klarat det där, men mna blir väl härdad med tiden...

Äntligen!! BF080706
  • MaCool

Malu: Vet inte, det kanske är självklart men JAG visst inte att det fanns amningsnappar förrän BM på tredje dagen som Isak inte ätit och han hade gått ner mer än 10%, fick en. Han satt fast direkt och efter 6 veckor när han åt bra och vägde bra och jag hade hyfsade hormon nivåer så övade vi bort den. Det tog två dagar. Angående 3blues så tyckte jag att jag var ganska uppochner i några veckor inte alls bara en dag, men jag tror det har att göra med att det blev lite hysteri kring hans vikt och så om han fick i sig något eller inte. Men det går över. Oh vad tråkigt med jobbet- inte alls vad ni behövde höra just nu. Beklagar verkligen.

Maxie: Då kanske vi syns i bilköerna till Öland? Vi ska också dit på torsdag. Vi kommer att bo i byxelkrok.

Kerpet: Hur pottan hamnade i köket från början förtäljer inte historien??:) Tänkte också på dett MM skrev angående kladd och mat...

Joyce: Visst är det skönt när man är en alltid-redo-mamma! Jättetråkigt att jag missar picknicken, skulle absolut hellre sitta där än på en begravning som känns jättejobbig. Vi kommer iaf inte ha med isak dit. Mormor var ju gammal så om hon dött naturligt hade det varit helt ok men nu vet vi inte om det var att hon dog av vanvård (fick varken vatten, mat eller mediciner har det visat sig) och då känns det bara urjobbigt.

Angående min kompis som jag skrev om tidigare (hon som hade dålig tillväxt) Så fick dom också en liten dotter i lördags. Efter 30 h kom hon med sugklocka. Av en slump så såg vi deras bil idag när de var på väg hem ifrån sjukhuset så vi fick en snabb titt på underverket. Så liten. Blev dock lite förvånad att de hade lämnat sjukhuset när de sa att lill-tjejen inte hade kissat än...Alltså är inte det bara att slänga ut nyblivna oerfarna föräldrar? Ville inte säga något till dom såklart men jag tycker det var lite taskigt faktiskt.

• Joyce

MaCool: Nej vad tråkigt med din mormor! Förstår om det känns skit att höra sånt nu.

Angående amningsnapp så hade vi världens skönaste natt-bm på sös. Hon kom in mitt i natten och luktade rök och sa barskt (när jag klagade på såren) att en amningsnapp har ingen dött av och hämtade genast en. Att det var bara trams och det viktigaste var att mamman fick vila lite Hon sa att allt som fick en att må bättre var bra och att ha ont vann man inga priser av...

• Kerpet1

Gokväll!!!

He he he! Ja jag har hämtat mig från bajs-katastrofen... Det blev dock ytterligare en dusch för Petter idag fast den fick Mr P ta... Petter fick nämligen mellanmål bestående av BITAR av jordgubbar och melon (eftersom bvc-tanten idag sa att han SKULLE plocka själv) När Petter var klar med mellisen så var hela han full av jordgubbe och även köksgolvet... SPÄNNANDE!!!!!

MaCool... jag flyttar runt pottan och har den där det passar för stunden, ofta i köket faktiskt, så kan jag passa på att göra nått samtidigt... kanske inte helt psykologiskt (eller hygieniskt), vad vet jag?
    Nu vill väll ingen komma hem till mig igen!!!!!!

Stackars Malu!!!! Kramar till dig! Jag fick jättebra hjälp med amning men lyckades ändå få såriga vårtor... Men om nån vecka kommer du att vara proffs på det där!!!! Kommer ihåg när Petter var 1 vecka och jag fikade med Pess o Firren och nån av dem påstod att det skulle sluta göra ont när de sög sig fast (eller vad heter det?, gud va fort man glömmer, jag menar iaf när de liksom greppar bröstet innan de börjar suga...) Då trodde jag de ljög för mig och tänkte "gud så elakt" Men sen visade det sig att det stämde!
    Och den där berg och dalbanan känner jag igen! Fast min var inte 3dje dagen utan den kom och gick nog i tre månader!!!
    Fast nu ser jag tillbaka på det med ett leende, DET VAR FANTASTISKT OXÅ!!!!

Zynk! Vadå dagsform? Klart du ska komma!!!! Jag vill träffa dig ju!!! kramisar!

• zynk

Hej hopp!

Efter konstantamning sitter jag nu med piggAlvi.... Hon är inte frisk än och vill bara tutta. M:s kommentar: hon måste sova i eget rum - hon får skrika sig till sömns... Hallå! Nu "vaknar" han - och då finns bara ett alternativ till att få A att sova. Jag som tjatat och bett honom sätta sig in i "sömnteorier" men han har inte varit intresserad. Nu vill han låta henne skrika sig till sömns... Han verkar inte kunna tänka sig alternativ till att få henne???? Är så trött och ledsen känner mig som en dålig mamma och mest synd är det ju om Alva som inte mår bra.

Nä nu ska jag försöka söva henne igen.

• Kerpet1

Hej!

Men Zynk!!!! Hallå! Nu säger jag sm du alltid säger till mig! Du är ingen dålig mamma, du är BÄST!!!!
    Gud va det är trist när ens oäkta hälft ska ha en massa idéer utan att ha belägg för det och sen skuldbelägga oss... Så är det allt som oftast här oxå... har Petter ont i magen så beror det på att JAG gett honom nån konstig mat och uppmanas att genast sluta med det... puh! Igår frågade han näsvisst om Petter drack mycket festis? Vaddå? Jag ger honom sempers bärdryck om han inte tar vatten för att han isåfall ska få isig nått, jag orkade inte påpeka att det faktiskt är MR P och hans mamma som ger Petter vanlig festis med socker i... Jag förklarade i stället att det inte finns tillsattser av socker eller annat sötningsmedel i bärdrycken, då sa han att det säkert är en massa andra tillsatser... hm, är det säkert men det är det i glass oxå... och det var inte JAG som gav Petter glass när han var 3 månader...

Oj, det var ju inte jag som skulle gnälla utan Peppa dig Zynk!!! Hoppas iaf att Alvisen mår bättre imorgon så vi får träffa er! Då kan du få spy hur mycket galla du vill!
    Kram på dig!

• Mirren

Vänner!
    Alltid uppmuntrande att läsa Kerpets inlägg, både jag och stora C hade väldigt roligt åt Petters bedrifter igår!
    Styrka till Zynk, hoppas också du kommer imorgon!

Förresten - var ska vi vara. Jag har missat det, och på fikatråden är det inget skrivet sedan i maj...

Kramar!

• Joyce

zynk: Många kramar till er! Shit vad jobbigt när de ska komma med underbyggda åsikter... själv försöker jag få nåt gehör för hur vi ska göra med Eriks mat men M verkar inte bry sig. Hoppas verkligen ni kommer i morgon då kan vi alla spy galla i stereo

Jag är själv så otroligt less på pipgnället. Det går mig verkligen på nerverna. Om man inte bär och underhåller exakt hela tiden så gnäller han. Snart måste en exorcist komma hit för det här är inte mitt barn...

Svar på tråden Visparnas tråd # 7