• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Minna72

Välkommen hem Stella! Och mamma å pappa också såkla't! tack för din fina berättelse!! KRAM!!

~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • Joyce

Hej Malu! Kul att läsa din berättelse! Stella är ett jättefint namn Välkommen hem och hoppas vi får se underverket om inte allt för lång tid

• Maskros67

Kommer en liten tår här när jag läser om hur lilla Stella kom till världen Är så glad att allt är klart nu, vilken pärs du har haft vännen. Ta hand om er nu

I'm no drug-addict, I'm a hug-addict
  • Joyce

MaCool: Vad tråkigt att du inte kan komma. Gick faktiskt idag och funderade på om du hade svarat

• zynk
    MaLu  Å va underbart det låter med varm och kladdig bebis på magen!
    Välkomna hem! Och Stella vilket fint namn . Pussa henne från oss!
  • Kerpet1

Välkommen hem Stella!!!!!!!!!!

Va underbart det låter trots allt! Du är superduktig Malu!!!!
    Ta nu riktigt hand om varandra!!!!!

Här har det varit BAJSKATASTROF!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jag glömde tömma pottan som stod på köksgolvet och satt och var fullt upptagen med internet, när jag känner att det LUKTAR bajs och att Petter är ovanligt tyst... Jajamensan!!! Han sitter och gräver i pottan, har smetat in sig och kläderna helt (även runt munnen för er som vill veta)
    Jag tar upp honom och rusar till duschen och vad händer?!?!?!
    Jo, idioterna som har grävt upp hela gatan utanför har stängt av vattnet!!!
    Jävligt nära till tårarna ska jag säga, skulle precis öppna fönstret och vråla "Sätt på vattnet era jävla idioter" när det kom vatten i kökskranen...
    Petter var iaf väldigt nöjd med sin stora bravad och sover nu nytvättad i sängen...

Jag ska gå och dö en stund...

• Ma Lu

Bläää... *Nu börjar gnällandet * Har sår på båda bröstvårtorna (hon föddes så sent på kvällen att ingen hann lära oss innan natten utan först sent på lördagen var det en bm som tittade till oss och hur vi låg ) och Stella är dessutom lite gul och är trött idag så det är jättesvårt att få henne att amma alls idag Hon bara sover och sover... Orolig ju! Ska tillbaka till BB på återbesök imorn bitti dock. Tänker ta med amningskudden då för att få lära mig amma med den. Nu kan vi bara ligga och det dessutom bara på HÅRDA sängar.

Som grädde på moset fick maken idag efter långt om länge besked från sitt jobb och BÅDE hans tjänst som utesäljare och hans chefstjänt på ca 50% dras in i nedskärningarna Han blir erbjuden en innesäljartjänst men han är jättenere och inget är kul Varför kan allt inte bara fö vara bra?

Jag har tredjedagsdepp och bara väntar på nästa katastrof...

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Joyce

MaLu: Kram Usch och fy för sår på bröstvårtorna Jag kunde också bara ligga ner första veckorna... fasen vad meckigt det är med amning i början. Nu när man efter 6 månader kan stå upp och amma 9 kg-klumpen är det snart dags att lägga av. Kanske är man bättre om man lyckas få en tvåa någon gång

Men vad trist med din mans jobb

Erik är gnälligare än någonsin i kväll. Inte gråt men pipgnäll som går mig på nerverna.

Svar på tråden Visparnas tråd # 7