• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • ProPPens

Joyce Usch för pipgnäll!!! Jag har en hund som pipgnäller och gör mig galen, undra om det gör mig mer tålig för bebispip?!

Kerpet Hur man än vänder sig så är ju ändan bak, eller hur??? Dessutom verkar män inte ens behöva vända sig....

Zynk Du är världens bästa mamma!!!!!!!!!!!!!!! Och hör sen!!!!!!!!!!!

Äntligen!! BF080706
  • MallaMojs

Inne å läser...men får inte riktigt kommentera för pipgnälliga barn - eller tja, med illtjut men ändå... Cornelia skriker så man får ont i öronen

En extra kram till MaLu (hoppas du får bra amningshjälp idag!!) och Zynk (jag tycker också du är världens bästa mamma!!)

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Ma Lu

Tack snälla för all pepp! Vi hade en jättebra tjej på BB-mottagningen så nu har jag fått lite träning i sittande amning. Dock ska vi köra med både amning och ersättning ett tag nu för Stellas "gulvärde" går bara uppåt och idag var det så högt att hon tog blodprov.Stackars liten är jättetrött Inatt vaknade jag med ett ryck vid tre av att jag INTE blivit väckt och då hade hon itne ätit sen nångång vid halv elva! Alla försök att få damen att suga var dock förgäves så det slutade med att jag satt här vid halv fyra och handmjölkade ut de små droppar som fanns och matade med sked... (vet itne ritkigt hur mycket det kom sammanlagt men inga mängder precis och slutklämmen när jag "mjölkade ur" båda brösten resulterade i ca 5 ml ) Nästa gång vi vaknade var klockan sju och vid åttatiden efter blöjbyta ammade hon ordentligt så vi kom lite sent till SöS. Där fick hon ersätttning som demonstration men nu börjar det bli dags för att äta igen och hon bara sover. Eventuellt får vi läggas in för att sola solarium en natt hon och jag. Det löser sig.

Det som känns värre är faktiskt makens jobb Han går omkring alldeles askgrå i ansiktet och har jätteont i magen. det är för jävligt att se honom och det gör så himla ont i mig när han mår så här dåligt. Idag var han tvungen att åka till jobbet och skriva på att han fått ta emot uppsägningen från de tjänster han har nu "pga arbetsbrist" och så "gör han anspråk på en innesäljartjänst". Jo tjena... han kommer få sänkt lön och datorn och bilen far all världens väg Jobbet är dessutom allt annat än kreativt utan går helt enkelt ut på att man har ordning på pappren och skriver rätt siffror och svarar artigt på telefon. Fy fasen. Ingen flexibilitet och inga egna initiativ Nu vet vi inte än vad lönen kommer landa på men det kommer antaglgien kännas rejält men den sänkningen och så jag föräldraledig Visst ska vi vara nöjda med att han inte hamnar hos AMS men ja...vete tusan. Jag hoppas han "bryter ihop och går vidare" och att han ska få någon bra idé endera dagen eller att ryktet sprider sig i branschen om att han är ledig och någon ringer med ett bra förslag. Men just nu mår han så dålgit att jag bara gråter Inte bra för mjölken!

På väg hem från Sös svängde vi på order (de ringde igår och undrade hur det gått )inom på Octavia och träffade både min bm och doktor L en snabbis. De är så söta och bm hade ett paket till Stella (som vi ännu inte öppnat) och de är så uppritkgit glada över att allt gått så bra nu. Jag vet liksom inte vad jag ska ta mig till med dem...

Ärke-ego idag

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • ProPPens

MaLu Skönt att ni fick bra hjälp idag och du ska se att snart har ni fått in snittsen både du och lilla Stella!!!! Men inte lika roligt att höra om mannen din. Hoppas han hittar något nytt snart och kan gå vidare!!! Det är aldrig roligt när det blir neddragningar!!!

Nu ska jag göra mig iordning och åka till tandläkaren. Har ont i en visdomstand, får se vad dom gör. Var hos tanläkaren i böjran av graviditeten och då vill hon inte dra ut tanden, var dålig redan då. Men nu har jag börjat få ont så vi får se om dom tar den ändå. Vet att hon inte vill dra ut den för sent, undra om v38 är försent??? Är lite nervös dessutom eftersom det inte är min vanliga tandläkare jag ska träffa...

Äntligen!! BF080706
  • Joyce

Kram till MaLu! Amningen ordnar sig med tiden ska du se, snart har både du och Stella fått in snitsen . Usch vad trist med makens jobb Lägger ju lite sordin på stämningen kan jag tänka mig. Hoppas det löser sig på bästa sätt.

ProPPens: Lycka till med tanden!

Inte lätt att få nåt gjort med en gnällspik på höften. Men nu har jag tom gjort mig till och bakat tills imorgon Lite bränt blev det men ändå ok tror jag...

• Ma Lu

Hon vi träffade på SöS idag sade att hon trodde amningsstrulet förvärras av att Stella trots allt är rätt ung - bara v.38+0 idag egentligen. Hon tyckte att S betedde sig lite "omoget" när hon skulle ta bröstet och att det var mer meck och strul än det normalt är med nyfödingar... Kankse det kanske. Idag har jag inte fått henne att duga vettigt sedan i morse Samtidigt är det lite skönt att handmjölka när vårtorna är så såriga som nu. Det kanske blir pump sen.

Jag är ledsen men jag orkar inte kommentera alls

Maken är alldeles förvirrad och säger saker flera gånger på några minuter och har hamnat i någon slags sarkastisk fas dessutom. Minns inte vad alla steg heter i krishanteringen men jag väntar bara på nyorienteringen!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Joyce

MaLu: Kram igen Fy vad jobbigt det låter med din man! Å du som behöver allt stöd du kan få nu

• Maxie

Oj Malu vad tungt. Så typiskt att det ska bli sådär med din mans jobb just nu! Det där med amning, ja det funkade ju inte för oss när V var nyfödd, han orkade ju inte suga pga hjärtfelet. Och alla tjatade om hur viktigt det var med amning och sämre och sämre mådde jag som inte kunde hjälpa honom och ge honom bröstet. Inte direkt vad man behöver mitt upp i babybluesen. Vi gav ju ersättning också, från början i kopp, sen i flaska när en vettig människa, min svägerska, sa ifrån. Sen efter operationen sög han som han aldrig gjort annat. Fast vi kombinerade ändå amning och tillägg. Hur som helst, det jag vill komma till är att det blir bättre! Säkert är det så att Stella kommer att "växa till sig" och få inte dåligt samvete om ni måste tilläggsmata ett tag. Kram vännen.

Svar på tråden Visparnas tråd # 7