• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Kerpet1

Hej!

13 passar mig...

Vi har varit i parken ända till klockan 22 och gungat, nu sover Petter däremot supernöjd brevid sin far.

jag är godissugen... inte bra!!!!!!!!!!!!

• zynk

Morsning!

Ska boka in onsdag - hoppas jag kan då men måste kolla lite.

A tjöt av protester så till slut fick hon gegga med gröten själv. Hon är mycket nöjd nu! Gröt på heeeela magen, armarna ansiktet, golvet och heeeela stolen! Hur gör ni? Får era barn äta själva? I början var jag så duktig med att A fick pröva själv men sen blev det bara för mycket klet. Hmmmmmm... gröt är tydligen väldigt skön konsistens.

• Joyce

zynk: Hoppas verkligen du också kan på onsdag! Onsdag ska det dessutom vara bättre väder på än tisdag. Jag som tycker att det är kladdigt med gröt när man matar....

• MaCool

MaLu: GRATTIS till lill-bruden! SÅÅ otroligt skönt att allt gick bra. Massor med kramar.

Joyce: Jag kan inte på onsdag, vi ska på begravning för min mormor. Efter lite övervägande och så så tror jag dock inte att jag hinner på tisdag heller så no hard feelings. Vi åker ju till öland på torsdag och kommer vara borta så länge vi känner för det. Så det är rejält med packning och tvättning och bakning och sånt som gäller här.

Zync: Äta själv är riktigt jobbigt. Isak hade en peroid när han bara skulle äta själv. Då slutade vi tillslut med gröten för den blir ju som klister. Vi bytte även ut vår snygga stokke stol mot en ikea-plast stol med eget bord- bara att duscha av. Nu får vi mata igen! Vi börjar med att mata för oftast är han så ivirg att allt hamnar utanför, efter att tag får isak ta över, jätteskönt för då kan man ju äta själv.

• MaCool
    Serendipity skrev 2008-06-13 22:48:38 följande:
    ´Ja, jag blev också förvånad över att han tyckte man kunde skämma bort barnet..
    Jag tror han menade att ett barn måste få leka själv utan en massa pekpinnar hela tiden. Jag känner ibland att isak får för mycket uppmärksamhet, jag menar när vi sitter runt matbordet på familjemiddagar och alla stirrar på Isak- det skulle inte jag tyckte vara så roligt om alla stirrade på mig när jag åt.

opps nu vaknade han
  • zynk

MaCool He he ikeastolen står i duschen nu! Vi låter också triptrap-en vila fast mest för att A satt så dåligt i den. Ikea rules!!!

• Kerpet1

Halloj!

Fy vad jag har tråkigt... Vi har varit ute på förmiddagen och tagit Petters 1års spruta, pratade oxå mat och matning med bvc-tanten. JAg har ju så dåligt samvete för att jag matar Petter och han inte får äta själv... men jag är verkligen (och tyvärr) allergisk mot kladd... ska nu försöka med att jag matar och samtidigt ge "torra" bitar av saker brevid som han kan plocka med. Men som den dåliga mor jag är så tänker jag att det får bli dagis-fröknarnas uppgift att lära min son äta själv, he he he!

Nu sover Petter och jag borde städa... bläääääääääääää!

Längtar till onsdag när vi ska träffas!

• zynk
    Kerpet: Sluta säg att du är en dålig mor för innerst inne vet du nog att du gör allt för din lille prins. Jag tycker du är suverän och har ju lyckats få en alldeles underbar och trevlig, glad och nöjd son! Och så lagar du egen mat ! Hur många mammor gör det?

Jag orkar inte heller låta A kladda. Plockmat är däremot populärt både hos A och oss (då får vi äta lite mer i lugn och ro). Men det är ju så svårt att hitta på bra plockmat. Smörgås, korv och blodpudding - kan man överleva på det?

MaCool Ja men visst går det i perioder det där med om man får mata eller inte?
  • Ma Lu

Hej Inne en jättesnabbis bara, vi kom nyss hem och lilltjejen sover i babyskyddet Vår lilla Stella kom till världen fredagen den 13 juni kl.22.05 efter en snabb och jobbig förlossning.

De tog hål på hinnorna 17.10 och det började mola lite men kom inte mycket vatten. Lite i sju började så vattnet sippra och sen rinna och sen välla fram och då var det som att trycka på alla knappar på en gång och värkarna drog igång i 180 Jag skulle vara så aktiv och tuff och stå upp mycket hade jag tänkt (för förra förlossningen låg jag bara ner och hade skitont) men på bara en liten stund i gåstol fick jag blodtrycksfall, höll på att svimma och hjärtljuden påverkades så det vart marsch i säng och en läkare kom och beordrade Bricanyl (vi hade pratat om det innan eftesom jag var orolig för ännu en snabbis...) Sen var det tre timmar lustgasdimma och enligt journalen hade jag "täta men korta värkar". Sent omsider fcik jag en EDA (hade själv itne velat ha det från början) och den fixade faktiskt till alla kurvor lite. Men någon smärtlindring gav den knappt för det var redan dags att krysta... Och jag förstår nu allt om varför det heter "utdrivning" för det ÄR ju exorcism på hög nivå Fast jag var ju helt slut också.

Sen kom hon i motljus såg jag att bm höll upp en stoooor bebis och så fick jag den varma kladdiga hala varelsen på magen. Hon var lite medtagen hon med (hjärtljuden gick ner på slutet) och gnydde bara lite och skrek inte så mina tankar rörde sig enbart runt om bebis andades eller inte. Det var bm som undrade om vi sett vad det var för sort - och det hade vi inte. Jag var så säker påa tt det skulle bli en kille så jag har nog inte riktigt tagit in att hon är en tjej än!

Nä, huvet är itne ritkigt med och msåte lägga mig på soffan en stund. Men hon är ju världens finaste Tack snälla ni för alla grattisar och fina inlägg Och tack zynk för att du förmedlade!

Kram!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
Svar på tråden Visparnas tråd # 7