• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Maxie

ProPPens: det kanske är nåt på gång ändå? Ring förlossningen och rådgör om du är tveksam.

Är så himla glad för Malus skull. Och för hennes mans också förstås.

• FISK78

GRATTIS MaLu - läser med tårar i ögonen En flicka, underbart! Jag trodde ju det skulle bli en kille, tji fick jag GRATTIS SÅ SUPERMYCKET!!! Nu får du komma hem och avlägga rapport när du hinner och orkar

• Mirren

Grattis Malu! Är så glad och lycklig för din skull. Många, många kramar till dig och familjen

• Joyce

Några frågor så här innan matchen.

1. Sen vi började med mat så bajsar Erik bara ca 1 ggr/v och då kommer det mängder. Plus att han verkar tycka att det gör lite ont när det kommer. Gnäller och nästan skriker till. Vad göra? Vi ger katrinplommonpuré i gröten varje dag. Ska man ge mer/nåt annat?

2. När började ni med välling? Gav ni ändå gröt på kvällen eller bara välling?

• ProPPens

Maxie Nu är det lungt och känns ungefär som när jag haft krångel med magen. Innan jag blev gravid hade jag så här ungefär innan mens. Blir liksom lös i magen (ursäkta skitsnacket) och får som kramp i tarmarna. Är nog det som kommit igen, bara det att eftersom tarmarna inte är där dom brukar har jag svårt att känna säkert. Men nu är det lungt, är bara lite orolig i magen men inte ont eller så. Har ätit lite riktig mat också och det känns okej.

Joyce Här lutar det åt att jag inte kommer kunna komma för vi är troligtvis av med bilen måndag eller tisdag. Såg att Fisk ville flytta till onsdag och då kan jag inte heller. Då har jag sjukgymnast, bm och ska hämta tens på förlossningen.

Äntligen!! BF080706
  • Maxie

Skruttmatch!

Joyce: Till mig sa bvc att man ska undvika majs och morötter om barnet är hårt i magen. Päron tror jag är lösande, kanske likaså aprikos? Vätska behövs också, får han tillräckligt med vatten eller amning/ersättning? Om han har svårt med vanlig pipmugg med hård pip kan jag varmt rekommendera en med mjuk silikonpip, det gillar V i alla fall. Tex Nüby har bra varianter. Jo, messmör är jättebra också att blanda i tex gröt eller välling eller ersättning.

• Mirren

Joyce: När Casimir var förkyld i tidernas begynnelse sa läkaren att "äta och bajsa är det jobbigaste en bebis kan göra". Kanske är det inget konstigt utan bara lite svårt för honom. Annars kan ni ju alltid pröva med det Maxie föreslog och/eller använda fullkornsvälling och äta mycket frukt. (Annars tycker jag generellt att man ska vara försiktig med att ändra för mycket när det fungerar).

Svar på tråden Visparnas tråd # 7