• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Joyce

Kerpet: förlåt men det lät lite kul när du beskrev katastrofen.

• Serendipity
    Ma Lu skrev 2008-06-16 18:14:55 följande:
    Bläää... *Nu börjar gnällandet* Har sår på båda bröstvårtorna (hon föddes så sent på kvällen att ingen hann lära oss innan natten utan först sent på lördagen var det en bm som tittade till oss och hur vi låg) och Stella är dessutom lite gul och är trött idag så det är jättesvårt att få henne att amma alls idag Hon bara sover och sover... Orolig ju! Ska tillbaka till BB på återbesök imorn bitti dock. Tänker ta med amningskudden då för att få lära mig amma med den. Nu kan vi bara ligga och det dessutom bara på HÅRDA sängar.Som grädde på moset fick maken idag efter långt om länge besked från sitt jobb och BÅDE hans tjänst som utesäljare och hans chefstjänt på ca 50% dras in i nedskärningarna Han blir erbjuden en innesäljartjänst men han är jättenere och inget är kul Varför kan allt inte bara fö vara bra?Jag har tredjedagsdepp och bara väntar på nästa katastrof...
    MaLu: Depp och sår låter helt normalt (sorry   )  Ang. att vara gul så blev ju Teodor gulare och gulare och när han var 4 veckor så var han helt gul i ögonen och inte förrän då gjorde man något åt det. Så ta det coolt!
  • MallaMojs

Först och främst GRATTIS till MaLu och välkommen till världen lilla Stella

Sen undrar jag igen om den där picknicken? Frågade väl i fredags men har inte varit inne sedan dess... Är jag ute för sent?

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • MallaMojs

Skrattar lite sådär halvelakt åt Petters kladdkalas i köket, eftersom jag först läste det där om att mamma Kerpet är lite allergisk mot kladd, med mat

Här vill tjejerna bara äta själv, och jag anpassar maten så gott det går... Försöker trycka in lite gröt till frukost men det brukar sluta med banan eller macka...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Maxie

Åh, välkomna hem Malu och STELLA - gullunge! Vilket fint namn. Tack för berättelsen också, jag tror vi alla kan sätta oss in i smärtan...

Kerpet: förlåt men... *asg*

Fast här har det varit spännande också idag. Först var vi på sista föräldragruppen för våren, maken var med för första gången för det var föräldrarådgivning. Men V hade inte sovit och det i kombination med de andra barnens tjutande gjorde att han bara grät och grät. Till slut fick jag sitta utanför med honom i famnen och få honom att sova, maken fick sitta kvar - jag ville att han kanske skulle höra nåt tänkvärt men det vete sjutton om han fick. Såna där socionomer alltså... Sen åkte vi hem och V åt - jättemycket! - och vi fikade. Sen skulle vi köpa en sulky och V satt i sin nya bilstol i bilen, somnar och vaknar plötsligt och lägger världens pizza. ALLT blev nedkladdat av bananspya. Kläder (hans och mina), bilstol, sätet... Ja tjena, vilken upplevelse. Som tur var är jag numera en hyfsat rutinerad mamma som tänker på att ta skötväskan med även när barnet är nybytt och har ätit - min man tyckte att den inte behövdes (innan vi åkte hemifrån) men nu har han också lärt sig nåt.

Joyce: jag tror jag får avstå på onsdag, jag ska erkänna att det är lite jobbigt med V när han blir så ledsen i sällskap med andra barn så fort de låter lite grann. Det blir en jätteanspänning för oss alla. I höst får jag nog gå på öf varje dag så han får vänja sig...
    Dessutom ska vi åka till Öland på torsdag och jag har lite att förbereda innan dess. Men ni får nog toppentrevligt tror jag och jag är lite avis ändå.

Kram kram!

• zynk

Kväll!

Kerpan: Yeeeeeeeeh go Petter Elaka Zynk skrattar gott (och snart lär jag få tillbaka ). Men jäkla vatten-gubbar . Kan föreställa mig din panik!

MaLu: Oj oj va det är kämpigt med amningen. Skit oxå att ni inte fick mer amningsinfo! Känslorna åker berg-o-dalbana och då underlättar det ju inte direkt med ömma tuttar! Skönt att ni ska dit i morgon. Kan bara trösta dig med att så småningom blir det jättemysigt med amningen - då är det mödan värt. Och blir det för kämpigt finns det alternativ. Be om hjälp om det fortsätter trassla!
    (Jag trakasserade Minnatråden med bölande om amningen i början... )

Joyce Pipgnäll då har han alltså hajjat att han kan styra världen med sin röst? Styrka och öronproppar till dig!
    Hoppas jag får avvakta tills sista sekund med att säga om jag kommer på onsdag? Du behöver såklart inte fixa nån mat eller så till mig! Måste kolla dagsformen.

Maxie Äääääääääääää för bananspya! Tur att morsan tänker på allt .

Malla Nä inte är det för sent för picknick. Det skulle väl vara hos Joyce på onsdag va?

Alvisen deckade en timme tidigare trots mega-sömnen idag. Stackarn var alldeles slut. Skönt för oss iaf att få en hel timme extra .

• jamis

Åh! Välkommen hem Malu och Stella ! Tack för din berättelse! Men usch va jobbigt med ömma och såriga bröstvårtor, inte roligt alls Hoppas du får bra hjälp på återbesöket imorgon! Och den där tredjedagsdeppen är inte värst kul, man "ska" ju bara vara lycklig över bebis. Stor kram!

• jamis

zynk: jag trakasserade ju er med massa amningstjat i början

MaLu: va trist för A med jobbet

• Joyce

Malla: Det vore kul om ni ville komma Onsdag kl 13 är det sagt. I nån park nära mig.

zynk: Japp du får avvakta in i det sista. Säg till om du tar bilen då kan du få parkera på vår parkering (det ryms två bilar) om det skulle kunna locka dig mer . Vill verkligen träffas så jag hoppas att du kommer

Maxie: Synd!

• Joyce

nä nu ska jag handla. Kan inte nog lovorda matshopping på nätet.

Svar på tråden Visparnas tråd # 7