• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Maxie

Skönt att höra att fler än jag... Nu tror jag att jag grejat det men ändå gnisslar sonen. Fast han är kanske bara trött.

• Mamsen68

hoppas ni får trevligt i dag

Jag har sökt nytt jobb som dagbarnvårdare ( dagmamma ) ska ev på interjuv nästa vecka håll tumarna för mig jag vill detta så gärna tänk att få vara med Björn lääääänge och inte behöva lämna bort honom i en kaos full förskola.

• Vaniljflickan

Morgon tjejer

Setr att ni har fotografering pa gang. Ser fram mot att se resultaten!
    Maste fraga experterna!
    Nar ni borjade ge smakportioner, hur mycket gav ni da? En tesked, matsked eller mindre/mera? Vad borjade ni med och hur gamla var de da?

Har nagon sett till Jam pa sistone?

• Maxie

Ojojoj, har just fått veta att min vikarie har en lön som ligger 10000 över min lön - fast det är ju en ny uppgift som ligger i min tjänst som jag hittills inte haft. Hur ska man tänka kring det, jag som inte tänkt gå tillbaka till det jobbet utan söka annat under hösten? Men den lönen, om jag nu skulle kunna få motsvarande, skulle vara svår att tacka nej till... *egoinlägg, var bara tvungen att få det ur mig*
    Hoppas fotograferingen gått bra idag!

Har just försökt mata vad jag trodde var en hungrig son. Risgröt banan som han gillar. Men han somnade efter halva portionen.

En kompis till mig blev gravid efter äggdonation. Sen vid KUB:et så visade det sig att barnet med största sannolikhet hade nåt fel, typ trisomi 13 eller 18. Läkaren som tillkallades vid ultraljudet sa till dem att "han var väldigt ledsen". Så de gjorde ett moderkakstest förra veckan och skulle få svar efter en vecka. Jag undrar hur det gått men befarar det värsta... Stackarna! Svårt att tänka sig nåt så hemskt.

• Joyce

Maxie: Nej usch vad ledsamt. Man undrar ju hur mycket vissa människor ska behöva vara med om

Hmm, det är alltså lönen du kommer att få när/om du går tillbaka?

Vanilj: Kring 4 månader. Vi har gjort som BVC rekomenderar, 1 tsk och börjat med "ljusa" pureer. Ca 5 dagar med samma för att kolla allergier plus vänja sig vid smaken. Vi har gett potatis, sen majs, palsternacka och nu är vi inne på brocoli. Säger som Maxie, lösa är bra. Jag blandar i rätt mycket mjölk plus ibland även någon droppe rapsolja. Nu ger jag ibland lite mer, kanske 2-3 tsk. Det är dock svårt att veta hur mycket som kommer ner, han fattar inte riktigt att han ska svälja än

• Joyce

MaLu: Vad tog du för bilder? *nyfiken* Din mage är ju skitfin, en sån som alla vill ha. Smal och fin med en stor kula så det blev säkert superfint.

• MallaMojs

Men åhhh, nu får alla komma in å berätta hur det gick med fotograferandet

Vi har varit på vc och tagit halsprov som visade "bara" vanlig förkylning... Skönt!! De har dessutom smällt i sin sån delikatessyoghurt (massa socker ) och korv&potatis till middag

Ang. smakportioner så startade jag vid 5 månader ungefär (korrigerade lite själv ) och började då med gröt och katrinplommon. Mumma!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Pess

Fotograferingen gick bra även här....L var väl lite i allvarligaste laget, men det är ju oxå fint Sedan ville hon TVUNGET ha mitt armband i handen/i munnen när hon nakenfotades...Men det kanske liksom är det som GÖR fotot

Sedan glömde jag min mobil hos Kerpan efter att ha ätit 4 (!) smaskiga bullar...Det är INTE bra för mig att åka hem till Kerpet...Min alldeles egna feeder (som dessutom försökte skicka med mig en påse bullar HEM) Som om jag inte skulle vara tillräckligt fet ändå liksom

• Kerpet1

Halloj!

Tack för idag alla underbara brudar! Vilken succé eller hur? Och vilket kaos!!! Men ett trevligt sånt, hi hi!
    Mr P undrade vad som hänt när han kom hem... vi hade ju gått ut i solen och käkat glass istället för att städa... Petter var ju helt speedad, men somnade tillslut i min famn i solen...

Nu längtar man ju så man dör tills bilderna kommer, och jag den lyckosen får ju förhoppningsvis se alla...

Nej, nu städa upp och sen handla inför barnmatlagning imorgon... Petter riskerar att dö i sjöbjugg (eller vad det heter) för det är bara kyckling och torsk kvar i frysen...

kram på er!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7