• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • FISK78

Hej på er! Dåligt humör var det här... Det är nog pollenallergins fel, känner mig hängig och TRÖTT Mr D jobbar men är faktiskt ledig i helgen iaf Det ska bli jättekul!

Låter trevligt med fika i veckan Kan inte torsdag för då ska Sid opereras...

Mr D är ledig lörd-onsd så vi kanske hittar på nåt... Så vi får väl se vad det blir i veckan.

Snart kommer lite kompisar med en 2 månaders flicka hit, mysigt!

Kram på er och trevlig helg

• Joyce

jodå, här demonstrerades det igår (fast sen var vi riktigt brackiga på kvällen och åt middag på Mathinas Dalhgrens nya restaurang)

har syrran (fö ruvandes med FET - håll tummarna) här på besök så jag hinner inte skriva så mycket just nu. Hoppas ni mår fint

• Mamsen68

Första dagen är avklarad det gick bra men vad händer när vi träffas efter en hel lång dag utan varann jo han ratar migGråter. han ser knappt på mig skit ungen fattar han inte att jag längtat efter honom.

Zynk hur mår ni undrar så.

• ProPPens

Hej!!

maLu Ja det blir inga långpromenader direkt... Men små korta orkar jag med och dom behöver ju ut på dagarna för M är ju inte alltid hemma coh kan ta ut dom. Men nu hoppas jag orka mer eftersom jag idag jobbat SISTA dagen!!! Känns toppen, men också tråkigt var liksom vemodigt att packa ihop allt och städa ur skåpet på jobbet... Ska försöka njuta av den här tiden innan det kommer en liten krabat som kommer kräva uppmärksamhet dygnet runt!!
    Mamsen Vilken elaking att inte förstå att mamma längtat hela dagen!

Joyce HÅller tummarna för ruvande systern!!!

Äntligen!! BF080706
  • Ma Lu

Grattist ill ledigheten Proppens Jätteskönt!!! NU får du gå och bara i egen takt

Så skönt att första dagen på jobbet gick bra Mamsen Kanske ett positivt tecken att B är så självstandig att han inte klängde sig fast vid dig som ett plsåter när han fick syn på dig?

Många tummar till Joyces ruvande syster!!!

Hoppas du mår bättre nu när det regnar lite Fisk!!! Verkar så himla jobbigt med allergi

Här är det lågtryck både inne och ute Jag har hamnat i en svacka djup som värsta djuphavsklyftan och det känns som att jag är helt säker på att vi kommer att snubbla på målsnöret och inte få med oss någon bebis hem den här gången heller. Igår blev jag skiträdd för jag fick ont på en punkt på vaden men efter en stund kläckte jag idén att jag ju faktiskt kippat runt i toffelliknande skor utan häl de senaste daganra - och efter provgång visade det sig att jag kniper med tårna på höger fot varje gång jag tar ett steg så det är nog det kombinerat med drag på golvet som gett mig ontet. Men det verkar ha dragit igång alla hjärnspöken och jag går runt som en osalig ande med ångestklump i halsen Hoppas lite middag och Så ska det låta jagar bort några småspöken iaf!

Ang träff i veckan får jag besök av vänner hemifrån på tisdag och vet itne vilka tider som gäller än. Men jag viker hela dagen åt det. På onsdag bm kl.13. Resten av veckan är jag min egen! - eller er om ni vill det

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis

Mamsen: Usch va jobbigt Jag förstår om det skär lite i mammahjärtat. Jag bävar redan tills jag ska börka jobba och det är minst 8 månader kvar ! Hoppas det går bättre när han fattar att du finns kvar trots att du är borta på dagarna!

MaLu: Härligt att du fick OK från BM!

Joyce: Jag håller tummarna för din syster!

Vi håller som bäst på att förbereda för min systers 25-års fest. Ska bli jättekul men det är mycket jobb! Adam sover sen kl 16, kanske var han riktigt trött efter flera dar utan sömn dagtid.

Joyce: Hur går det med E nu? Sover han fortfarande bara korta stunder på dagen? A har börjat med det nu, bara 30 min sen vaknar han.

• jamis

MaLu: Du postade visst ditt inlägg samtidigt som jag skrev. Va jobbigt att du ska ha det så jobbigt Hoppas du mår bättre efter lite mat och TV ! Inte roligt att du blir så orolig!

• Mamsen68

Kram till dig Malu vännen tänker på dig.

Fick bara så tråkiga tider ca 8-17 alla dagar utom en 7-13.30 men det är ju bara för 7v Flört

• jamis

Mamsen: Ska du bara jobba 7 veckor? Är det semester sen? Det låter ju bra iaf Långa dagar bara!

• Mamsen68

ja sen är det 5 v sem och får jag dagmamme jobbet så blir jag hemma med honom lääääänge + några andra sötnosar men det gör inget
    Blir det inte nått med nya jobbet så börjar jag jobba igen sep/okt och inte heltid då.

Svar på tråden Visparnas tråd # 7